• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

(Såld)Citizen BM6400

Jockinho

Patek
2-Faktor
Känner att jag står med två snarlika klockor, inte till utseendet men väl användningsområde så önskar antingen sälja eller byta denna Citizen BM6400. En finfin beater!

DSC_0231_zps8369b6b5.jpg


Den är i bra skick men lite spår av användning finns, där det mest noterbara är en ding vid bezeln klockan tio. Glas är repfritt, Eco-drive, dvs. solljusdriven och fungerar perfekt samt 200m WR enligt spec (jag har dock bara duschat med den, självfallet utan några som helst problem).

Cirka 40mm utan krona men känns större p.g.a. avsaknaden av bezel och med grönt lume som lyser starkt. Kommer med canvasbandet på bilderna samt en riktigt gedigen länk. 21mm luggbredd men fungerar perfekt på 22mm band såsom nato vilket jag dock inte har något hemma för tillfället. Box och manual följer med.

DSC_0235_zpsd31a5147.jpg


Pris: 1080kr med rekommenderad frakt. Finns i Norrköping.
Eller byte mot typ:
- Dressigare sak i fint skick
- Annan dykare, vintage kanske?
- Vintagekronograf med ett eller två register (tre fungerar inte, blir för plottrigt för mig).
- Pilotklocka
Kan lägga till 1-2k.

PM:a vid intresse eller frågor :)

//Jocke
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Re: FSOT: Citizen BM6400

bumpibump, gillas inte priset kom med bud :) Tar gärna något brunt ammo strap i bytesväg a 22mm + lite cash.
Longines Heritage conquest 35mm likaså intressant, då kan jag lägga till lite mer.
 
Topp