• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad *Såld* Sjöö Sandström Chronolink (bytesförslag: Rolex OQ mm)

hemingway1999

Friends of KS
2-Faktor
Uppdaterad med bytesförslag (20150330): Möjliga byten (med pengar åt olika håll beroende på klocka) kan vara Rolex Oysterquartz, Cartier Santos 100, Sinn EZM13.
------------------------------

Den här får nästan ingen handledstid längre, så det är dags att låta den gå vidare till någon annan. Den är inköpt på pantauktion i Stockholm för några år sedan. Enligt uppgift från Sjöö Sandström är den uttagen 2005 från Krons Ur. Jag har mätt gången de senaste tre dagarna med appen Watch Accuracy och enligt den går
klockan +4,3 sek/dag (liggande i lådan).

Klockan är i bra skick. Den har en del hairlines men ingenting större. Klockan kommer på ett brunt strutsband från Hirsch. Bandet är använt och jag har hamrat ett extra hål mellan två originalhål (se bilder markerade med rött). Så går det när man vill ha exakt omkrets på bandet... Det svarta originalbandet från SS medföljer också men det är rätt slitet. På det bandet sitter också originalspännet.

I slutet av februari 2015 byttes fjädern och batteriet. Alla funktioner i digitalenheten funkar utan problem. Se bilder för egen bedömning av det yttre skicket.

Pris: 15.000:-
Nytt pris: 14.000:-

PM:a om ni har några frågor eller vill ha fler bilder.

Ingen retur vid F2F. Vid skickad klocka gäller retur inom 24 timmar (från det att köparen hämtat ut klockan) om klockan inte motsvarar beskrivningen. Köparen bekostar frakten och jag returnerar pengarna när jag sett att klockan kommer tillbaka i samma skick som den var när jag skickade den.

/Henrik

Framsida%202_zpsmdwqdl7g.jpg

Framsida%201_zps7zkoicbq.jpg

Sida%201_zpsf5bihska.jpg

Baksida_zpsoxbo0gqw.jpg

Sida%202_zpsdeimzkkl.jpg

Sida%203_zpsiabbj00w.jpg

Oumlppen%201_zpseoasuaih.jpg

Oumlppen%202_zpswhib1bfo.jpg

Oumlppen%203_zpshdeiww1b.jpg

Band_zpslya3ervh.jpg

Band%202_zpsxkttyw2n.jpg

20150326_120054_zpsjrsutknc.jpg
 
Topp