• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Sålda! Vintage Longines Conquest 1957 guld på stål och Vintage Movado

hemingway1999

Friends of KS
2-Faktor
Då jag nu äntligen fått lägga händerna på min graal (den underbara Reverson) måste jag rensa lite i klocklådan och få in lite klirr i kassan. Om det är någon som sitter på en Breitling Superocean eller Omega Speedmaster Automatic och känner för ett byte (ev. med lite pengar åt ert håll beroende på bytesobjekt) så är det också aktuellt. Kan ju vara kul att testa något nytt...

Den första klockan ut är en Longines Conquest 14k roséguld på stål från 1957. Originalet till den Longines Conquest Heritage som tillverkas nuförtiden. Guldfärgat spänne märkt Longines och medaljongen på baksidan är i riktigt fint skick. Urverket ska enligt uppgift vara ett 19AS (har inte själv öppnat och kollat). Pris: 5500:- Nytt pris: 4800:- (OHPF)

Den andra är en Movado (60-tal?). Klockan är i nyskick. Enligt uppgift från Gamla Klockor där jag köpte den ska den vara NOS men jag misstänker att visarna inte är original. Detta är jag dock inte helt hundra på. Pris: 3000:- Nytt pris: 2700:- Nytt pris: 2500:-

Båda klockorna går väldigt bra.

Hör av er om ni har frågor eller vill ha fler bilder.

/Henrik


Longines
DSCF4658_zps9a2a4f7b.jpg

DSCF4659_zpsf7a5e057.jpg

DSCF4653_zpsc7091163.jpg

DSCF4650_zps8310cb69.jpg

Movado
DSCF4669_zpsa07089e9.jpg

DSCF4671_zpsb2701000.jpg

DSCF4674_zps914d7615.jpg

/Henrik
 
Topp