• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Förslag Söka direkt i underforum

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Förr så kunde man direkt söka i ett underforum om man var i underforumet genom att klicka på förstoringsglaset. Nu måste man klicka två extra gånger för att göra samma sak genom att i en meny välja att man vill söka i det specifika underforumet. Vore tacksamt om ni fixade till detta.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Du menar alltså att man ska kunna söka genom att ha ett ständigt aktivt sökfält istället för att behöva öppna det manuellt och att standardinställningen skulle vara att söka i den forumdel man befinner sig i? Medhåll i så. :)
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Förr så kunde man direkt söka i ett underforum om man var i underforumet genom att klicka på förstoringsglaset. Nu måste man klicka två extra gånger för att göra samma sak genom att i en meny välja att man vill söka i det specifika underforumet. Vore tacksamt om ni fixade till detta.
Jag söker ganska ofta i bland annat annonser och tänkte på detta med. Hoppas att det går att återställa!
 

Subby

Rolex
Funkar för mig. Gå in på det underforumet ni vill söka på och sen väljer ni ”Detta forum” till höger om sökrutan.
A12BCA32-D588-4CB6-A41E-F4D2F21BAAF6.png
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Går det att få sökresultat i kronologisk ordning nu? Jag håller på att bli tokig på detta och ingen lägesrapport från ansvariga heller. Det brukar vara världens enklaste sak att ställa in detta? 🤬
Verkar som att de är rätt ointresserade av denna forumsektion eller inte vet hur man ska åtgärda alla brister, extremt få svar från admin i denna avdelning..
 

HSK

Patek
2-Faktor
Går det att få sökresultat i kronologisk ordning nu? Jag håller på att bli tokig på detta och ingen lägesrapport från ansvariga heller. Det brukar vara världens enklaste sak att ställa in detta? 🤬
Gör en avancerad sökning och välj att sortera efter datum så bör de dyka upp i omvänt kronologisk ordning (men det kanske var det du ville åstadkomma?). :)
Verkar som att de är rätt ointresserade av denna forumsektion eller inte vet hur man ska åtgärda alla brister, extremt få svar från admin i denna avdelning..
 

mrowkoob

Omega
Om du använder sökfunktionen uppe till höger blir det inget vidare. Om du använder funktionen sök forum som du hittar under fliken forum eller på android telefonen uppe till vänster om du klickar på de tre horisontella strecken så blir sökningen bättre. Använd exempelvis ditt sökord prefix säljes/bytes och sortera efter datum blir det bättre, men det är ändå inte alla klockor som ligger i köp sälj som kommer med så något stämmer inte helt...
 

DrKlocka

Audemars
Om du använder sökfunktionen uppe till höger blir det inget vidare. Om du använder funktionen sök forum som du hittar under fliken forum eller på android telefonen uppe till vänster om du klickar på de tre horisontella strecken så blir sökningen bättre. Använd exempelvis ditt sökord prefix säljes/bytes och sortera efter datum blir det bättre, men det är ändå inte alla klockor som ligger i köp sälj som kommer med så något stämmer inte helt...
Låter väldigt krångligt..
 

Clemons

Rolex
2-Faktor
Tycker det är ruggigt meckigt att söka efter exempelvis 16570 under köpes-delen. Jag får inte alls upp det "jag vill", mycket är inte är ordning och det känns inte som resultaten är helt rätt.

Innan, om jag var inne på köp/sälj, räckte det med att jag skrev 16570 och tryckte på enter, nu känns det som många fler steg, men samtidigt ett sämre resultat.
 

Maxer

Audemars
2-Faktor
Den nya plattformen har tyvär dödat mycket av charmen och intresset att hänga på forumet för min del :(

Det känns meckigt och rörigt.

Varför försöka åtgärda ett problem som inte fanns?
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
På detta ämne:

När jag väljer prefix (t ex vintage) i Köp & Sälj-delen så tänker jag att sidan borde uppdateras och enbart vintageannonser ska visas, men inget alls händer. Hittar ingen knapp för att aktivera valet heller. Jag som inte hittar/kontraintuitivt/eller fel med iOS 14.2?
 

HSK

Patek
2-Faktor
På detta ämne:

När jag väljer prefix (t ex vintage) i Köp & Sälj-delen så tänker jag att sidan borde uppdateras och enbart vintageannonser ska visas, men inget alls händer. Hittar ingen knapp för att aktivera valet heller. Jag som inte hittar/kontraintuitivt/eller fel med iOS 14.2?
Jag kanske missuppfattade vad du menade men om du klickar på den gula vintageknappen eller bockar i vintage som prefix i filtreringen och trycker filtrera så syns bara vintageannonserna. Detta gäller Firefox på både PC och mobil.
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
Jag kanske missuppfattade vad du menade men om du klickar på den gula vintageknappen eller bockar i vintage som prefix i filtreringen och trycker filtrera så syns bara vintageannonserna. Detta gäller Firefox på både PC och mobil.

Nu fattar jag. Tack. Jag höll på och mixtra med starta-tråd-grejen. 😅🤷🏼‍♂️
 
Topp