• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Söker efter ett syskon till IW323906

oskj93

Omega
God dagens KS,

Jag har länge funderat på att införskaffa mig ett syskon till min älskade IWC (IW323906) och det börjar bli dags. Det svåra är att nu välja ut vilken som skall komplettera och bråkas om handleden, vilket det alltid är, har dock några på suget. Men givetvis vill jag vända mig till klocknördarna och experterna för att kanske kunna utvidga fronterna eller få ett sånt där härligt tips att man vänder 180 grader om. Det är väl lite det allt handlar om, inte sant?:happyhappy:

Vill helst ha något sportig eller kanske lite mer kostymaktigt, jag vet inte riktigt än. I alla fall de som jag har stirrat i blindo samt dagdrömt om är antigen GMT II eller Reverson. Även den nya Daytonan är med på listan dock tveksamt eftersom långväntetid och kanske något högt pris för tillfället.

Kriterierna är följande;
1. Sportig eller kostym
2. Pris: maxtak runt 70-85k(kan tänk mig gå lite över)
3. Kunna komplettera IWC:n

Så ös på och dunka mig gul och blå när det gäller förslag.

Hej, hopp gummi snopp
 

MånsT

Rolex
JLC Reverso Tribute Duo. Mer åt dress-hållet men passar till det mesta. Fullkomligt osar "cool" (definitivt flera ggr coolare än Rolex). Priset är jag osäker på :angel:

Jaeger-LeCoultre-Reverso-Tribute-Duo-2016-002.jpg
 
Topp