• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Söker ett tidigare omtalat micro brand! Hjälp!

RBJSWE

Cartier
Behöver hjälp, blir tokig. I vintras läste jag en tråd här på klocksnack om ett mikromärke i staterna (?) med automatiska dykare. Tyckte dom var förjävla snygga, men man hade stoppat försäljningen till april för att hinna med. Nu har jag förstås glömt vad märket heter och trots att jag sökt igenom hela forumet (känns det som) så hittar jag inte tråden! Någon som vet vad jag pratar om? Hjälp mig! Tack på förhand.

Ps. Någon som fått hem sin klocka?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Lite mer info kanske man behöver...
Finns ju en jävla massa olika mikromärken; Prometheus, Helson, Deep Blue mm mm.
 

RBJSWE

Cartier
GAH! Kostade bara runt 300 dollar. Vid beställningen kunde man välja band... Ser framför mig att klockan är svart. Haha. Förjävla dåligt, jag vet.
 

Hemingway

Breitling
Behöver hjälp, blir tokig. I vintras läste jag en tråd här på klocksnack om ett mikromärke i staterna (?) med automatiska dykare. Tyckte dom var förjävla snygga, men man hade stoppat försäljningen till april för att hinna med. Nu har jag förstås glömt vad märket heter och trots att jag sökt igenom hela forumet (känns det som) så hittar jag inte tråden! Någon som vet vad jag pratar om? Hjälp mig! Tack på förhand.

Ps. Någon som fått hem sin klocka?
Kan det möjligtvis vara denna tillverkare visserligen inte amerikansk?
http://www.williaml1985.com/
dem tillverkar en dykare i 70-tals stil.
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Som sagt Obris Morgan, men det är ju inte amerikanskt. Lew&Huey, Hager och Deep Blue är tre amerikanska microbrands jag kan komma på direkt. Halios oxå, men dom är Kanada-baserade.

En bild på min Obris Morgan, bara för att.

image.jpeg
 

RBJSWE

Cartier
Tack alla, tack vare den här tråden har jag inte bara återfunnit Orbis, utan även fått tips om andra snygga mikromärken! Kul med kvalitet i liten skala!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tack alla, tack vare den här tråden har jag inte bara återfunnit Orbis, utan även fått tips om andra snygga mikromärken! Kul med kvalitet i liten skala!
Finns mycket skit bland minrotillverkarna också tyvärr. Köpte en Prometheus för några år sedan, det gör jag inte om.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Finns mycket skit bland minrotillverkarna också tyvärr. Köpte en Prometheus för några år sedan, det gör jag inte om.

Mm finns några sämre helt klart men de blir sällan långlivade. Tror dock mer det var en dålig modell av prometheus då de idag vad jag har läst har betydligt bättre kvalite. Alla recensioner är ganska eniga kring den du hade om att den hade sina klara brister. Vilket var sorgligt såklart! Tycker dock manta ray och 3500m är riktigt härliga! Framförallt manta ray nedan, men svag för klossiga dykare :)
image.jpeg
 

Casual Bum

Panerai
2-Faktor
Orbis Morgan Exp II och Aegis var faktiskt riktigt nice. Lite oklart när Exp II finns för försäljning igen. Kan dock vara jag som suger på att hitta info om det, men ändå. Kanske ska klicka hem en Aegis som ska komma i början av april, d.v.s. När som helst i dagarna. Antar att det tillkommer 25% moms och någon tia i tull också.
 
Topp