• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Söker exakt referens på denna skönhet

Kan inte hjälpa dig med referens, men kan säga att den gick för ett riktigt bra pris! Kan tänka mig att den är värd minst en tusenlapp till, förmodligen mer. Såg ju ut att vara i väldigt bra skick!

Lite halvt off topic så är det så grymt fruktansvärt när Tradera bestämmer sig för att krångla i slutsekunderna. Gick miste om vad som såg ut som en knasigt fin Alpina som gick för töntigt låga 115kr för ett tag sen, eftersom Tradera vägrade uppdatera när jag skulle lägga bud med 15 sekunder kvar.

Lite halvt off topic så är det så grymt fruktansvärt när Tradera bestämmer sig för att krångla i slutsekunderna. Gick miste om vad som såg ut som en knasigt fin Alpina som gick för töntigt låga 115kr för ett tag sen, eftersom Tradera vägrade uppdatera när jag skulle lägga bud med 15 sekunder kvar.
Ja, blir så jäkla sur när sådant händer. Hade gärna pungat upp 1-2k till.

Tjenare. Försökte köpa den här klocka på Tradera, men kunde inte lägga bud pga. fel på Traderas sida.
http://www.tradera.com/item/190118/...omatic-guldplaterad-herrklocka#view-item-main
Någon som vet exakt referens på klockan, samt ifall det hade varit värt pengarna att buda på den? Köper gärna en likadan för samma summa den gick för.
Det var ett billigt pris den gick för. De är inte jättevanliga heller. Den var dock guldpläterad som är ett tunnare skikt som ofta skavs igenom efter lång användning. Dock har en kvalitetstillverkare som Omega en bra tjocklek på guldet så det brukar hålla, i alla fall på klockan (länken slits mer).
Ett liknande alternativ är ju C-shape Constellation från 1966 med guld på stål som är mycket tjockare. Lite finare verk och tavlor dessutom. Omegas premiumlinje. Design Gerald Genta. Ref 168.017 heter dom bla annat (mina är det).
Dock hittar man dem inte med länk, men det kan man ju hitta ett aftermarket om man vill.

IMG_0774.PNG

Tjenare. Försökte köpa den här klocka på Tradera, men kunde inte lägga bud pga. fel på Traderas sida.
http://www.tradera.com/item/190118/...omatic-guldplaterad-herrklocka#view-item-main
Någon som vet exakt referens på klockan, samt ifall det hade varit värt pengarna att buda på den? Köper gärna en likadan för samma summa den gick för.

Den där säljaren har haft några identiska ute de senaste halvåret. Så jag tror definitivt att du får en chans till (om det är nån tröst..)

Tillbaka
Topp