• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Söker guldklocka 7-20000k

Izze

Cartier
Hallå där! Tänkte kolla vad för tips och trix ni kan komma upp med för att hitta mig en fin klocka!
Försökt att kolla t.ex. uret & andra sidor för inspiration men allt jag hittar är klockor för ca 5000kr, och märken jag helst inte köper t.ex. Seiko, Citizen m.m.

Funderar på en ev. Tag Heuer 1000 gold, är dock lite rädd att den kan vara för stor.

Har ett par klockor redan men jag har ingen guldklocka, och det är något jag känner att jag behöver.

Har ganska smala handleder så därför vill jag helst hålla mig under 40mm.

Tack på förhand!
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Hallå där! Tänkte kolla vad för tips och trix ni kan komma upp med för att hitta mig en fin klocka!
Försökt att kolla t.ex. uret & andra sidor för inspiration men allt jag hittar är klockor för ca 5000kr, och märken jag helst inte köper t.ex. Seiko, Citizen m.m.

Funderar på en ev. Tag Heuer 1000 gold, är dock lite rädd att den kan vara för stor.

Har ett par klockor redan men jag har ingen guldklocka, och det är något jag känner att jag behöver.

Har ganska smala handleder så därför vill jag helst hålla mig under 40mm.

Tack på förhand!

Är det en liten dressare med skinnband du tänker på?

För precis som Joakim Svensson skriver, så är det inte möjligt med en solid helguldare. Detta enbart pga guldets eget värde.
 

Izze

Cartier
Köp rolex Daydate eller date i guld. Kostar lite mer men är det som gäller.
Problemet blir ju att en sån kostar 250k, och det är lite att ta i när man studerar och inte har ett jobb ;)

Är det en liten dressare med skinnband du tänker på?
För precis som Joakim Svensson skriver, så är det inte möjligt med en solid helguldare. Detta enbart pga guldets eget värde.

Glömde skriva att det behöver inte vara 18k, även guldtonat stål /gulguldtonat stål funkar! Inser nu att det blir lite svårt pga. det.

Tack för svaren!
 

Izze

Cartier

Pistol_Pete

Panerai
Jag köpte min av http://www.fitzroviawatches.co.uk
Har ingen koll på Sammleruhren Atelier är jag rädd. Googla eller sök bland Good guys i detta forum.

image.jpg
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Men sök på några Omega eller Longines i guld, finns en del i din prisklass. Kolla på Chrono24, sök på typ "gold" och lite filtrering på pris/kön osv.
 

MangeB

Omega
Problemet blir ju att en sån kostar 250k, och det är lite att ta i när man studerar och inte har ett jobb ;)



Glömde skriva att det behöver inte vara 18k, även guldtonat stål /gulguldtonat stål funkar! Inser nu att det blir lite svårt pga. det.

Tack för svaren!

Fast du skriver ju i rubriken att du kan tänka dig att lägga upp till 20 000 000, så det borde inte vara några problem!
 
Topp