• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Söker gummilänk 16 mm

v-p

Breitling
Hej,

Efter en tids läsande på detta forum är det nu dags för mitt första inlägg.

Gummilänken på min gamla Casio WL-500 som används sporadiskt vid löpning har tyvärr gått sönder. Jag har kollat runt lite på nätet men har inte lyckats hitta någon gummilänk för klockor med 16 mm mellan bandhornen. Någon som har något tips?

Tack på förhand.
//Victor
 

plexan

Cartier
Hej,

Efter en tids läsande på detta forum är det nu dags för mitt första inlägg.

Gummilänken på min gamla Casio WL-500 som används sporadiskt vid löpning har tyvärr gått sönder. Jag har kollat runt lite på nätet men har inte lyckats hitta någon gummilänk för klockor med 16 mm mellan bandhornen. Någon som har något tips?

Tack på förhand.
//Victor

bonetto cinturini finns, har två olika från dom, mycket trevliga som luktar lite vanilj :)
köper mina från chronoline
finns två modeller hos dom:
http://chronoline.pl/16mm_293k
 

plexan

Cartier
Tack för tipset Plexan. Jag fattar dock inget av den polska hemsidan (fraktkostnad m.m.). Någon som har något annat tips? Letar efter enklaste möjliga gummilänk, klockan används i princip endast till tidtagning vid träning.
Såg klockan nu, det bästa vore nog att försöka få tag på ett originalband till den! Står det någon beteckningen på baksidan av det någonstans?
 

plexan

Cartier
Tack för tipset Plexan. Jag fattar dock inget av den polska hemsidan (fraktkostnad m.m.). Någon som har något annat tips? Letar efter enklaste möjliga gummilänk, klockan används i princip endast till tidtagning vid träning.
annars har du förstås ebay.co.uk sök bara rubber strap 16mm och du hittar en hel del olika alternativ
här finns också ett alternativ
http://www.watch-band-center.com/watchstrap-p1216h304s311-Sports-band-16mm-bla.html
 
Topp