• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Söker någon som kan titta på ett billigt quartzverk

jamesfranco

Guld
Friends Of KS
2-Faktor
Har en gammal mickey mouse -klocka som inte hoppar igång. Var inne och skulle få batteriet bytt men den hoppade ändå inte igång. Sambon fick till svar ”det är någonting med urverket”.

Finns det eventuellt någon här på forumet som skulle kunna ta sig an att kika på det eller har ni några bra tips på urmakare?

Vet att det är ett billigt quartzverk i men skulle vilja få igång klockan.

”V515-5150” om det säger något.

Tack på förhand!

81A1F4A7-6F2C-4A7F-AD29-5E9CECC5AA48.jpeg

Har en gammal mickey mouse -klocka som inte hoppar igång. Var inne och skulle få batteriet bytt men den hoppade ändå inte igång. Sambon fick till svar ”det är någonting med urverket”.

Finns det eventuellt någon här på forumet som skulle kunna ta sig an att kika på det eller har ni några bra tips på urmakare?

Vet att det är ett billigt quartzverk i men skulle vilja få igång klockan.

”V515-5150” om det säger något.

Tack på förhand!

81A1F4A7-6F2C-4A7F-AD29-5E9CECC5AA48.jpeg
Prova med att lägga klockan på ett element (inte ett glödhett sådant) eller annat varmt ställe, det kan få ett verk att hoppa igång, om man har tur, stelnade oljor, att reparera är sällan eller aldrig någon möjlighet, men att byta till ett likadant verk är oftast inga problem, sitter nog ett hattori v515 eller något liknande i den.

Prova med att lägga klockan på ett element (inte ett glödhett sådant) eller annat varmt ställe, det kan få ett verk att hoppa igång, om man har tur, stelnade oljor, att reparera är sällan eller aldrig någon möjlighet, men att byta till ett likadant verk är oftast inga problem, sitter nog ett hattori v515 eller något liknande i den.
Tack! Ska prova det. Ska sätta mig och leta efter ett nytt verk :)

Antar att det inte går att säga vad för verk som kan tänkas fungera utan att öppna och titta? Det står v515 på den men det verkar finnas många variationer..

Tack! Ska prova det. Ska sätta mig och leta efter ett nytt verk :)

Antar att det inte går att säga vad för verk som kan tänkas fungera utan att öppna och titta? Det står v515 på den men det verkar finnas många variationer..
Ja, det är ju en fördel att öppna, kan sitta ett Seikoverk i, Lorus ligger/låg väl under dom har jag för mig.

Behöver väl knappast skriva vad det är för verk :) men i a f, Shiojiri, kan nog vara lite svårt att hitta ett likadant, men borde inte vara så svårt att hitta ett ersättningsverk, gäller bara det är samma dim. på visaraxlarna, höjden på dem o storleken på verket.
Ja, jag får söka runt! 🙏

Tillbaka
Topp