• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Söker ny dressare

Knight

Cartier
Budget: 60~
Nytt/beg (dock inte vintage)
40 mm (kan sträcka mig till 39)
Tavlan måste vara ljus (vit/silver)
Numerisk index går bort
Alla annat än runda tavlor/boetter går bort
Chrono går bort

Har kikat på:

JLC Grande Ultra Thin
JLC Master Ultra Thin Moon
Zenith Captain Power Reserve
Glashütte Original PanoMaticLunar


Har jag missat något intressant? Kör bara!

Pics:

1069779d1367512399-glashutte-original-panomatic-lunar-vs-panoreserve-help-glashutte-panomaticlunar-90-02-42-32-05_pml_st_si_2.jpg

Master-jlc-1358420-zoom.jpg

Captain_Power_Reserve_03_2122_685_01_C498.jpg

Master-jlc-1368420-zoom.jpg


Bonus: om ändå Lange gjorde Saxonia i SS...

SetWidth1680-Lange-Saxonia-Thin-Weissgold-White-Gold-211026-B1.jpg
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Jag tycker att du på helt rätt spår , med favorit var Jaegern med månfas.
Tror att jag personligen hade tröttnat snabbast på Glashuttes osymmetriska tavla .
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
IWC Portofino Automatic eller Sjöö Sandströms Royal Capital, den senare ligger strax över 60´men går nog att pruta lite så priset kommer söder om 60´istället.
13_07 - Portofino.jpg
ss2.png
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Glashutten är rolig men tror nog det hade blivit mån-jaegern bland dem du listade. Vad är det för budget?
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Dressare är toktråkigt så köp en longines master med månfas så har du "sparat" 30 lakan som du kan lägga på något annat. Något kul då förslagsvis!
 

BadkarsPiraten

Vacheron
JLC moon utan tvekan!
Men jag håller med föregående talare, köper hellre en grym Longines för 1/4 av priset och lägger resten på något annat :)
 

Asplund

Patek
2-Faktor
GOn är ju tveklöst coolast men som tidigare nämnts så är den inte riktigt en dress klocka på samma sätt som JLCn.

Jag hade dock köpt en Frederique Constant Slim MoonPhase och sparat typ 35 k till annat.

1065807d1367234061-moonstruck-frederique-constant-moonphase-manufacture-fc01.jpg
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Svårt med dressare. JLC ultra thin moon är fin på bild men tråkig i handen. För "platt". Händer inget speciellt med den, den är intetsägande. Den silvriga tavlan tycker jag ger tråkig lyster. Försök hitta ngn klocka med vit klarlack eller porslintavla istället.

Skulle jag köpt en dressade hade jag antingen jagat ifatt en äldre patek/ vackeron/ AP/ breguet eller köpt en billigare klocka runt 30 och sparat resterande till, det som många har påpekat, något roligare.
 

JesperO

Rolex
Mina klockor du listar...
Ultra thin Moon är galet fin, men kika på den i verkligen, den blir bätte på bilder än i verkligen, fortfarande fin dock.
GO gör ju även mer än PML
Denna är rätt tjusig också...
glashutte_original_senator_automatic.jpg

eller de äldre senatormodellerna - en senator calender week - galet cool komplikation.
100-05-13-02-04b_main.jpg
 

Knight

Cartier
Tack och bock för feedback! Lägret är inte helt oväntat delat när det kommer till dessa ur. Ska klämma på alternativ från S&S, GO och Longines!
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Jättefina ur du listat. Har själv Glashutten som jag älskar men ingen 100% dress.
Har även tittat på JLC ultra tunna men som ovanstående sa så upplevs den som lite platt och intetsägande på armen.
Om du kan ändra dig ang. chrono och rund boett så kan jag varmt rekomendera IWC 3714 Portu. Har flera Portu som dressur, de har alltid varit min favoritmodell.

Annars finns knappast en mer klassisk än Reverso:
(Ledsen att jag rekomenderar klockor utanför dina önskemål)

image.jpg
 
Jättefina ur du listat. Har själv Glashutten som jag älskar men ingen 100% dress.
Har även tittat på JLC ultra tunna men som ovanstående sa så upplevs den som lite platt och intetsägande på armen.
Om du kan ändra dig ang. chrono och rund boett så kan jag varmt rekomendera IWC 3714 Portu. Har flera Portu som dressur, de har alltid varit min favoritmodell.

Annars finns knappast en mer klassisk än Reverso:
(Ledsen att jag rekomenderar klockor utanför dina önskemål)

image.jpg
Mer Reverso GT åt folket, självklara valet.
 
Topp