• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Sökes bezel (glasring) till Omega geneve

Ibbe

Basic
Hej,

Jag har följt forumet under ett tag och det har resulterat i att jag införskaffat några gamla klockor. Kul! Nu behöver jag lite hjälp.

För ett tag sedan köpte jag en Omega Geneve för att jag tyckte om färgen på urtavlan. När jag insåg att klockan ska ha en ring runt urtavlan (heter det bezel) började jag få konstiga "jag ogillar klockan" känslor (jag vet att det ev. låter konstigt :).

Nu tänker jag försöka fixa bezeln och ev. lämna in klockan till service. Vet någon var kan jag hitta reservdelen? Vad är det jag ska leta efter? Tycker ni att klockan är värd att lägga energi och pengar på?

Tacksam för svar.

Bilagor

• IMG_20180204_161411.jpg
    IMG_20180204_161411.jpg
    121.5 KB · Visningar: 15
IMG_2435.JPG
Jag har en likadan med blå tavla som jag använder en del. Bifogar en bild på den saknade glasringen.

/ P

Tack för ditt svar och bilden! Snygg klocka du har!
Ja, det är inte konstigt att jag känner att någonting saknas! Undrar hur svårt det är att få tag på ringen? Någon som vet?
/I

Det finns samma modell fast med automatisk urverk samt med veckodagvisning. Sen finns det en liknande modell med integrerad länk.

Kolla följande referenser.
168.0168
168.0209
168.0173
168.0174

Kan finnas fler

/ P

Tack, nu har jag ännu mer underlag till mitt detektivarbete! Kontaktade Farfars klocka men de hade inte den :(
/I

Hej igen, alla kunniga därute!
Jag försöker fortfarande hitta en glasring till min Omega Geneve 136.0102. Läste på något forum att vissa modeller av Tissot och Geneve innehåller en del likadana delar. Är det någon som vet om Tissots glasring kan passa en Geneve? Vilka Tissot i så fall? Finns det någon annan klocka som kan ha passande glasring?

Tack!
Allt gott
/I

Hej igen, alla kunniga därute!
Jag försöker fortfarande hitta en glasring till min Omega Geneve 136.0102. Läste på något forum att vissa modeller av Tissot och Geneve innehåller en del likadana delar. Är det någon som vet om Tissots glasring kan passa en Geneve? Vilka Tissot i så fall? Finns det någon annan klocka som kan ha passande glasring?

Tack!
Allt gott
/I
Det är enbart omega cal 1481 och Tissot cal 2481 som delar urverksdelar vad jag vet, kan inte tänka mig att de även delar boettdelar. Du får nog söka vidare efter en glasring eller kanske försöka hitta en trasig donatorklocka att sno glasringen ifrån.

Tack då fortsätter jag att let så som du skriver! Har svårt att förstå varför har den tagits bort från början...
Allt gott
/I

Tillbaka
Topp