• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sökes: En trevlig liten dressare

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Då jag bara har dykare känns det nästan ibland lite jobbigt när finkläderna ska på, även om det (tyvärr kanske) inte sker varje dag. För att i största möjliga mål försöka att undvika att bryta detta bud går jag nu i tankarna att köpa en "redig" dressare, dock inte "för redig".

Målet är givetvis en dag en JLC Reverso eller liknande. Tyvärr så sätter den stackars fattiga studentplånboken stopp för detta. Tissot gjorde som bekant en nyutgåva på sin Lisboa för några år sedan, men denna verkar vara utsåld överallt. Det är dock i ungefär denna prisklassen som jag vill röra mig, som max 4-5 tusen, gärna billigare. Manuellt eller automatiskt urverk är dock ett krav, här kommer inga kvartsare in.

Så snälla KS, hjälp mig nu att leta fram bra kandidater! Kan Seiko har något som kan passa kanske? Eller ska jag köra på något annat?
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Vet ni något mer likt Reverso, alltså något mer rektangulärt? Nu har jag inte testat någon "live", men då känns det som om man kan gå upp lite i storlek också, eller vad tycker ni?
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Du skrollade ner till den rektangulära Orienten i annonsen?
3D038017-DC04-4B1F-9254-6CE390525A5F_zpsm0hp7gtx.jpg


Finns ju mycket från Orient till en billig peng. T ex:
esae003w_6.jpg

http://www.click-a-watch.com/best_p...rectangle-dial-mens-dress-watch-esae003w.html

81eodIVNMDL._UY679_.jpg

http://www.amazon.com/Orient-SETAC0...4849?s=apparel&ie=UTF8&qid=1422247056&sr=1-17
 

Hugow

Omega
Kolla Tradera efter vintage Omega-dressare. Otroligt snygga och dem allra finaste kostar inte mer än 5000 kr. Köpte en Omega Geneve för 1500 där för ett tag sedan.

Lycka till /HW
 
Topp