• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sökes: Svart guld

demondave

Rolex
Nej, ska inte ge mig in i oljeborrarbranschen. Vore om inte annat dumt när jag ställt om till RME100, men det är en parentes.

Efter att ha köpt Orfinan som ju är PVD:ad har jag liksom börjat uppskatta svart stål. Kom lite som en överraskning för mig själv, men.. Samtidigt har jag börjat tråna efter guld. Kanske inte all in Målaren-style, inte stigit så långt ut ur guldgarderoben än.

Två böjelser. Om vi kombinerar dessa, hittar vi något kul på marknaden då? Guld som accent kanske, visare, index eller egentligen vad som helst. Gärna dykarstuk, eller kanske en flygare, eller.. Helst något över 40 mm, i alla fall. Nytt eller gammalt. Bara drömmar i nuläget, så budget kan vi lika gärna skita i.

Skjut vilt! :)
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Det låter som du ska ta en titt på vad Hublot kan erbjuda. De har några modeller som är stora, har guld med svart stål eller svart keramik.
 

naggge

Panerai
Linde Werdelin har några modeller du kan titta på:
Spidolite II
Linde-Werdelin-Spidolite-II-Black-Gold.png

linde_werdelin_spidolite_ii_black_gold_dlc_on_side_ii.jpg



Spidospeed:
lw_spidospeed_rosegold_black_web_03_1.jpg

lw_spidospeed_rosegold_black_web_09.jpg


Bilder lånade från Linde Werdelins hemsida.
 

M.U

Rolex
Tycker naggge är inne på rätt spår! Gillar spidospeed starkt! Annars finns det även mycket på hublot, finns även RM :)
 
Tycker nog att Linde Werdelin klarar pvd & guld-kombon bäst. Slänger ändå in ett extra alternativ även om jag personligen inte skulle gå på en BR-02 annat än i hel pvd.

br-diver-20143-0035.jpg
 

demondave

Rolex
Sedär, flera bra förslag! :)

Är väl inte så väldans sugen på att gå Hublot-vägen, lite väl spejsat för min smak.

Heuern är riktigt snygg, Glycinen inte illa den heller. Hittade själv ett par riktigt snygga modeller av S&S UTC i PVD och guld i en katalog här hemma. Hittade ingen på hemsidan, vilket jag antar att den har utgått tämligen nyligen. Får googla vidare lite :)

Tack för förslagen såhär långt, hoppas att någon annan också kan hitta inspiration :)
 
Topp