• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sökes:Torsionsfjäder till ett årsur!!!

Sveax

Breitling
Finns där någon som kan hjälpa mig med en torsionsfjäder till ett gammalt årsur som gått i golvet?
Måtten är ca:0,60x0,05 och längden ca 200mm.
Skicka pm eller mail:
[email protected]
Hälsningar
Sven

IMG_20191105_212439.jpg
 

rogart-63

Patek
Jag köpte en sån på cousinsuk. Den finns i olika tjocklekar . Det kläms mellan dom två plattorna så ta vara på dom. Kan vara lite knepigt att få till rätt längd så mät den gamla så noga du kan.
 

Sveax

Breitling
Jag köpte en sån på cousinsuk. Den finns i olika tjocklekar . Det kläms mellan dom två plattorna så ta vara på dom. Kan vara lite knepigt att få till rätt längd så mät den gamla så noga du kan.

Det är inte första gången som den har gått av så den har blivit kortare för var gång men nu går det inte längre.
Vet du om det ligger på rulle så man köper typ per meter eller är det specifika längder som dom säljs i ?
/Sven
 

rogart-63

Patek
Det är inte första gången som den har gått av så den har blivit kortare för var gång men nu går det inte längre.
Vet du om det ligger på rulle så man köper typ per meter eller är det specifika längder som dom säljs i ?
/Sven
Har för mig jag köpte den i en ask om 4-5 stycken. Det var några år sen så tror inte jag har några kvar . Jag sabba dessutom nån när jag satte ihop den. Ska kolla om jag hittar sidan.
 
Topp