• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Söndags-poll: Vit eller svart tavla till DJ TOG

Jockinho

Patek
2-Faktor
Hade valt att peta in en vit tavla kring mitten av april/början av maj. Jag har en vittavlad klocka, när väl solen tittar fram blir de enligt mig så grymt mkt vackrare. Alla övriga årstider föredrar jag svarta tavlor. Jag säger kör vit till sommaren!

Supersmutt klocka förövrigt :)
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Den matta svarta tavlan var ju apsnygg när jag såg den på senaste GTG:n. Klart du skall ha en vit till sommarn. TOGsnygg klocka fö.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Bonusbilder på vita

image.jpg


image.jpg
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Den är fin den du har, men jag säger ändå vit. Typ alla sportrolex har svart tavla och därför är det kul med något annorlunda på en DJ/Tog.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Då får en finfin Seamaster för de pengarna, en gilteterna osv... Men visst, i sammanhanget är det inga jättepengar. Kostar väl 1000kr att byta med?
Inte lika bra som dig att fiska billiga men fina sjömästare, tyvärr

Jo en liten peng kan det kosta att switcha. Men kul att mixa om klockan i stället för att flippa runt
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Undrar förresten om det inte var med den vita 116264, som Rolex började annonsera den nuvarande större boettformen. Är väl tio år sedan nu, men ändå. Minns att jag tänkte "en sån ska jag ha", när jag såg reklambilden... Men så har det ännu inte blivit.

"En sån ska jag ha", har jag för övrigt tänkt om många klockor...
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Undrar förresten om det inte var med den vita 116264, som Rolex började annonsera den nuvarande större boettformen. Är väl tio år sedan nu, men ändå. Minns att jag tänkte "en sån ska jag ha", när jag såg reklambilden... Men så har det ännu inte blivit.

"En sån ska jag ha", har jag för övrigt tänkt om många klockor...
Kanske tur för spargrisen att man inte exekverat på alla "en sån ska jag ha"....
 

VCalmen

Cartier
Svårt! Men jag tycker de röda detaljerna gör sig betydligt bättre mot en svart tavla så min röst faller på svart.
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
När Turn-O-Graph 116264 kom 2004 var den först med nya boettformen och även rolex gravering på innerringen.
Den sålde aldrig speciellt bra och blev discontinued 2011/12. Kanske det blir en eftertraktad modell i framtiden.
En bild på min med svart tavla.
f1572552-488a-4f64-b162-4ebcdd7ae28b_zps8f63eb83.jpg
 
Topp