• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Söndags poll

Vilken Rolex skulle du ha valt?


  • Totala väljare
    105
  • Enkät stängd .

bullen

Cartier
God kväll kväll kära KS!

Är fullt medveten om att det i slutändan bara är en fråga om vad man själv tycker bäst om och vad som känns bäst på handleden, men då jag snöar in på en klocka i taget och sedan bara velar fram och tillbaka så tänkte jag ändå slänga ut frågan.

Efter ca 1 år här på KS så har jag som så många andra blivit hjärntvättat av all Rolex propaganda och känner mej nu tvungen att testa vad dom går för :)

Under 2012-13 så kom och gick bl.a dessa klockor Tag Heuer Aquaracer, Omega Speedmaster (triple-date) och Longines HydroConquest. Av dom klockorna måste jag säga att Omegan föll mej bäst i smaken.

Tanken är nu alltså att jag under en tid framöver bara ska äga EN klocka (känner redan nu att det kmr att bli svårt att klara av). Är alltså på jakt efter något som passar till det mesta.


Motivera gärna varför ni röstar som ni har gjort och krydda gärna med lite bilder så att tråden blir lite trevligare:)


Tack på förhand.

Mvh
Bullen
 

Skolläraren

Panerai
Jag valde Explorern för att jag redan hade ägt en ren dykarklocka, ville ha något som funkade till exakt alla kläder och som kändes tidslöst. Visst, alla är tidlösa med Submarinern förlorade kampen på plats och jag ville ha en klocka som var så grundläggande som bara gick. Ingen vridring, inget datum, ingen GMT-visare.

Jag är säker på att jag kommer köpa en Submariner i framtiden, men jag ångrar inte mitt Explorerköp för en sekund.

image.jpg

image.jpg
 

Brogren

Cartier
Explorer 1 för det är helt i min stil och jag gillar mer "dressade" sportklockor än dykare. Var nära men explorern vinner.
 

jabla

Sarlacc
Eftersom jag inte ännu kommit överens med keramiskt vridringsinlägg blir det Explorer I, en klocka som vuxit i mina ögon på sista tiden.
 

san

Cartier
2-Faktor
Inte helt lätt det där. Jag står själv och väger mellan Sub-C och Explorer, bland andra, men måste nog säga att den förstnämnda tilltalar mig något mer. Det kan aldrig gå fel med en sub, särskilt om man inte äger en Rolex (och har för den delen inte ägt en sub sedan tidigare) – en i mina ögon perfekt allroundklocka, om än något tråkig kan tyckas.

Hur resonerar du själv?
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
GMT-C. Jag vill ha datum på mina klockor. Jag hade ju inte tackat nej till någon av de andra också, men ska det bara vara en så får det bli GMT'n.
 

Dykarsjuk

Omega
Subben! Klockan nästan alla andra tillverkare önskar att dom hade i sitt sortiment. Den mest kopierade designen nånsin misstänker jag. Dörrvakternas favorit. Behöver jag säga mer;)

Synd bara att sub-c inte är lika snygg som gammelsubborna.
 

bullen

Cartier
Utan tvekan 116710.

GMT-funktionen, svinsnygg vridring. Bra storlek, roligare än 114060.


Jag var helt säker på att det skulle bli en GMT för bara ett par dagar sen, men börjar nu snegla mer och mer åt Explorern eftersom den är lite mer allround. Frågan är ju bara om jag kmr att tröttna på den direkt? GMT känns ju lite roligare :)
 

bullen

Cartier
Inte helt lätt det där. Jag står själv och väger mellan Sub-C och Explorer, bland andra, men måste nog säga att den förstnämnda tilltalar mig något mer. Det kan aldrig gå fel med en sub, särskilt om man inte äger en Rolex (och har för den delen inte ägt en sub sedan tidigare) – en i mina ögon perfekt allroundklocka, om än något tråkig kan tyckas.

Hur resonerar du själv?


Gillar enkelheten i sub + explorern, stiliga klassiker helt enkelt. Men lite tråkiga?
Tycker GMTn är fantastisk och satt bra på armen (inte testat explorern än iofs)
- Är att den inte är lika allround som dom andra två + att jag inte är helt hundra på datumbubblan :/
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Om jag bara skulle ha en klocka så skulle jag nog välja sub-C 114060. Grym länk, snygg keramik bezel, enkel och ren design.
 

Adl_Sthlm

Cartier
Hade ungefär samma utgångsläge för något år sen, slutade med att jag gick på en GMT-C 116710. Den känns både sportig och dressad med polerade mittlänkarna.

/Adam
 

bullen

Cartier
Löjligt jämt i Pollen nu.
Ska in och klämma och känna igen imorgon hade jag tänkt, men just nu känns det nästan som en 116710 ligger bäst till.

Tack för alla tankar, åsikter och bilder.
 
Topp