• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

S.U.F HELSINKI & SARPANEVA TRÅDEN + Paketöppning Vetehinen Bronze

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Ursäkta jag bara frågade pang på och glömde all vett och etikett...
Grattis till en mycket speciell och som du vet, ovanlig pjäs :)
 

INSANE

Panerai
2-Faktor
Perkele sicken klocka. Riktigt häftig kommer att åldras med behag. Intressant bakgrunds story om ubåten och materialinhämtning till klockan. Hur svårt var det att komma åt klockan? Grattis igen!

Tack :happyhappy:

Finns en skön story till köpet också:

Jag köpte klockan osedd...
Var lite orolig över storleken och passformen, läskigt att köpa nåt dyrt man aldrig sett i verkligheten. När jag funderade hemma så hann dom ta slut hos tillverkaren.

Råkade se på Instagram att en återförsäljare i Suomi hade en hemma, mailade fick ingen svar, ringde och berättade desperat att jag ville ha en, dom skulle återkomma inom några timmar. Väntar med en klump i magen, telefonen ringer, klockan är min om jag vill ha den, skickade över pengarna, det visar sig att ägarna till butiken i Finland ska åka till Sverige samma vecka, så vi träffades på deras hotell senare under veckan hade ett skönt snack och jag fick klockan :)
 

Simpatico

Rolex
Stort grattis till en läcker klocka och snyggt fångat.
Tack för en trevlig paketöppning med tillhörande bakgrund.
Blir en spännande resa med det uret.
 

msa00

Omega
Tack :happyhappy:

Finns en skön story till köpet också:

Jag köpte klockan osedd...
Var lite orolig över storleken och passformen, läskigt att köpa nåt dyrt man aldrig sett i verkligheten. När jag funderade hemma så hann dom ta slut hos tillverkaren.

Råkade se på Instagram att en återförsäljare i Suomi hade en hemma, mailade fick ingen svar, ringde och berättade desperat att jag ville ha en, dom skulle återkomma inom några timmar. Väntar med en klump i magen, telefonen ringer, klockan är min om jag vill ha den, skickade över pengarna, det visar sig att ägarna till butiken i Finland ska åka till Sverige samma vecka, så vi träffades på deras hotell senare under veckan hade ett skönt snack och jag fick klockan :)
Bara en sån sak! Häftigt. Kollade på SUF hemsida och den med brons bezel klart läckrast. Kommer som sagt att åldras med behag.
 

Heinrich.a

Rolex
2-Faktor
Brons vridningen har inte riktigt samma lyster som den hade första dagen. En vecka i Medelhavet gjorde sitt :p

20190617_204402.gif
Tycker att den endast blivit vackrare
 

Puryeah

Panerai
Sjukt cool! Grattis!

Enda jag ogillar är att den inte har någon distinkt ”pil” eller liknande vid pluppen på bezeln så det blir svårare att få den exakt vid 12 när man vrider tillbaka.

Edit: såg nu att mönstrena på bezeln faktiskt utgjorde just det jag sökte, snyggt.
 

INSANE

Panerai
2-Faktor
Leker lite med patinan på Bronze bezeln, vill att den ska bli mörkare.

Test nr 1:

Började med att ha den i ett glas med vatten och salt... dålig idé...
20190711_115325.jpg


Resultatet: Den förlorade all naturlig patina jag samlat på mig... :banghead:
20190711_120816.jpg


Test nr 2: Två krossade kokta ägg med klockan i en zip-påse, det här blir nog bra :cigar:
20190712_160938.jpg


3 timmar senare: Patina! Ska låta den ligga kvar en stund till :)
20190712_185240.jpg
 
Topp