• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas högsta kvalité köpa

Chuck

Patek
2-Faktor
Hej! Glaspressen kom igår och nu ska jag beställa riktigt safirglas till min citizen NY6021. Fått tips om cousinUK men undrar ifall det finns fler leverantörer och vilken kvalité de håller. Söker det bästa :)
reduvury.jpg



Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Den där klockan/projektet kan du väl berätta mer om!?

Absolut, handlar en klocka jag köpte förra året http://www.timetotalk.se/timetotalk/incoming-fran-tokyo-t8205.html som ersatte min ny0040 som egentligen ersatte min 14060m.

När jag köpte klockan så stod det "crystal glass" och jag uppfattade det som safir glad var jag. Men icke, ordentligt repat glas efter nån dumpning på tippen gjorde mig besviken. Ända sedan dess har jag velat byta till safirglas men de är inte förrän senaste månaden jag blivit fäst vid klockan. Kvalitén (förutom glaset då) på länk boett och vridringen är outstanding. Tavlan är imo riktigt fin för det priset jag betalade. Om man bortser från prestige och swissmade likställer jag kvalitén med Tag heuer Aquaracer/ Omega 300m lätt. Men nu väntar beställning på glas :)
ybudemy8.jpg

jy8ebegy.jpg

adasu7as.jpg


Återkommer!
Nån bilder på urverket och tavla!



Skickas från min iPhone via Tapatalk
 
Topp