• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Saint Blaise fickur

Easymoneysniper

Breitling
Hej
Hittade detta fickur i en låda hemma och undrar ifall det är någon här på forumet som har någon koll på vad detta kan vara för typ av modell och gärna också lite information om tillverkaren. Klockan har legat orörd i lådan ett bra tag vad jag vet men den gick igång direkt utan några problem när jag "windade" uret. Tyvärr har jag ingen information om tidsavvikelser på det men över en minut går det jämnt med ett quartz verk.
Tillverkaren har en hemsida (http://www.saintblaise.ch/) men jag hittade inget av nytta där.

På tavlan står det "Saint Blaise" 17 Jewels incabloc Swiss made

Ledsen för den dåliga bilden, har endast en mobilkamera att tillgå. Hoppas ni ändå kan se vad det kan vara
 

Bilagor

  • 20150723_131926.jpg
    20150723_131926.jpg
    96.7 KB · Visningar: 62
Senast ändrad:

Exxet

Rolex
Kan väl bara tillföra att det är ett sk sjuksköterskeur, dom får ju inte ha klocka på sig (armen) på jobbet, den fästs i bröstfickan, det är därför den är "uppåner".
MVH.
 
Topp