Laddar...
Nymans Ur 1851

Payson

Saker som irriterar er i vardagen

Diskussion i 'Lifestyle' startad av mofo, 23 oktober 2015.

1. Laplander

Laplander Titan

Föräldrafritt. Förväntan. Folkölsfylla. Första flickvännen. Första gången. Får gåshud.

demondave och Clark Kent gillar detta.
  2. spammerstakeahike

spammerstakeahike Silver

Jag undrar hur mycket konsulten tog betalt för denna...något spartanska logga som vem som helst kan fixa ihop på fem röda.
    Just det där med nya, fina loggor och typsnitt som organisationer och kommuner vill ha brukar ju kosta multum.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/stadens-ny-logga-blev-dyr-nota

3. spammerstakeahike

spammerstakeahike Silver

Tvåa på den. Men förmodligen sexsiffrigt.

TobiasD gillar detta.
  4. spammerstakeahike

spammerstakeahike Silver

Clark Kent och BarbaBaba gillar detta.
  5. dogdayafternoon

dogdayafternoon Titan

Som om inte det vore nog är ju loggan även slående lik fotbollskanalens...
    fk_logo.

Ganga, dannovarius, TobiasD och 1 annan gillar detta.
  6. ante_77

ante_77 Titan

Nja, jag vet inte hur jag ska förklara för dig. Jag ska öva mig på att förklara för min 15 månaders dotter först.
    Kommer man två minuter försent till gaten så är den stängd. Kommer man 1 minut försent till gaten är den också stängd.
    Hur ofta flyger du?
    1 gång per år och endast 1 leg?

Ibland så kan man t.o.m bli flyttad längst fram när man har kort connection, bara för att man ska hinna med nästa flyg.

7. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Hade byte i dusseldorf förra året, där vi fick platser på rad 2 för att komma av fort. Givetvis vägrade tysken framför oss att låta oss gå först så vi kunde springa.

ante_77 gillar detta.
  8. ante_77

ante_77 Titan

Det är då staff bör göra sitt jobb och flytta fram dessa innan landning.

9. ante_77

ante_77 Titan

Nä, nu har herr spammerstakeahike förklarat för dig hur det egentligen ligger till.

10. spammerstakeahike

spammerstakeahike Silver

Jag förstår precis vad du menar, tack för den förenklade förklaringen.
    Jag anser fortfarande att du har bokat flyget utomordentligt tokigt om du bara har en marginal på en till två minuter innan gaten stängs.
    Jag flyger ofta och har aldrig varit med om att två minuter varit avgörande. När man bokar flyg måste du alltid räkna med att det tar tid att komma till nästa gate, eventuell passkontroll, nya säkerhetskontroller osv. Testa det nästa gång :)

Salesmayne gillar detta.
  11. Torsten

Torsten Guld

Från:
    Orten
    Idioter med kundvagnar/barnvagnar som blockerar kassorna för självscanning.

dogdayafternoon gillar detta.
  12. Träff

Träff Tantal Friends Of KS

Från:
    Namek
    Den svenska jävla sjukvården!!!!!! :mad::mad:
    Någon borde bränna ner den skiten så vi bara kan börja om!!!
    Sen när man är så här JÄVLA arg så ger det ändå inget att skrika och svära för man får ändå bara prata med någon stackars undersköterska som ändå inte kan göra något.....
    Finns jätte många jätte bra människor som jobbar inom sjukvården det är bara synd att de måste jobba i ett omöjligt system.... och med läkare som har mindre social kompetens än min 6 åriga kusin!!!
    Fan jävla skit, skönt att få svära av sig lite :mad::mad:

Orson och Torsten gillar detta.
  13. ante_77

ante_77 Titan

Du har alltså inte mycket koll.
    Har man 2-3 byten på en dag och ska antingen hem eller på jobb så går det fort illa om det är 20min delay eller mer.

Dina semestertrippar är det annat med.

Senast ändrad: 30 oktober 2018
  14. spammerstakeahike

spammerstakeahike Silver

När sjukvården fungerar så gör den det faktiskt väldigt bra, iaf min begränsade erfarenhet. Nu vet jag inte vad du har fått genomlida men ja, det finns många områden som behöver förbättras.

Träff gillar detta.
  15. Träff

Träff Tantal Friends Of KS

Från:
    Namek
    Akut vården är jätte bra och de flesta som jobbar inom vården är jätte duktiga!
    Det är byråkratin som är helt sjuk inom sjukvården och att ingen vågar säga emot läkarna då de tror att de är gudar!!
    Mina ögon som har fått spelet så har skickats runt mellan Norrköping och Stockholm i ett halv år nu och ändå jag egentligen har gjort är att vänta.... :confused:

Stroboman och spammerstakeahike gillar detta.
  16. Makkanxd

Makkanxd Silver

Från:
    Stockholm
    Stör mig fortfarande på att folk bumpar sin annons som avslutad efter försäljning :wtf:

alfgren, Fixxxer och Träff gillar detta.
  17. Molgan

Molgan Tantal

En klassisk, absolut genom-svensk symbol för långfilm som vi alla känner igen och symboliserar med värme och lycka sedan barnsben.
    Ja den ska bytas ut.
    Avgå allihop.

Strimlaren, Sambuccashake, Chad och 4 andra gillar detta.
  18. Götlaborg

Götlaborg Diamant Friends Of KS

Från:
    Räktown
    Rödtottar, SKV, country...

19. Veratio

Veratio Tantal

Från:
    Malmö
    Du tänker att rödtottar inte har någon själ? ;)

Jag har inte så stark åsikt om SKV, men jag lyssnar oerhört mycket på "modern" country. Love it!

Götlaborg gillar detta.
  20. Hellebring

Hellebring Tantal

Från:
    Stockholm
    Folk!

Den totala bristen på självinsikt, respekt, heder och ansvar. Det är faktiskt hemskt att man blir överraskad när en person inte är helt jävla dum i huvudet idag.

Folk som tycker så jävla mycket utan att vara villiga att lyfta ett finger själva.

Det är även jävligt irriterande att glasögonmodet idag verkar vara att se ut som Heinrich Himmler. Förstår inte att folk vill se ut så.

Orson, Strimlaren, Laplander och 3 andra gillar detta.
  21. spammerstakeahike

spammerstakeahike Silver

Sajter som använder Captcha.

Orson och Auto Ola gillar detta.
  22. spammerstakeahike

spammerstakeahike Silver

Hm. Har inte sett så många runda glasögon här i väst, bor du i Sthlm?
    Är förresten bakåtslickat pagefrisyr på män på modet igen? Det är ju så nittiotal.

23. BarbaBaba

BarbaBaba Silver

Från:
    Stockholm
    Jag är helt enig om att loggan inte är rolig. Men genomsvensk, värme och lycka... du vet att både namnbyte och bytet av den grafiska profilen är den nya Kinesiska ägarens verk? Jag kopplar varken lycka eller värme med Kinesiska riskkapitalist bolag, däremot är det en små rolig reflektion jag gör, att man i Asien gärna köper biografer för att tvätta pengar. Ungefär som våra kemtvättar, solarier och tidigare videobutiker :meh:

spammerstakeahike gillar detta.
  24. Hellebring

Hellebring Tantal

Från:
    Stockholm
    Ja, Stockholm. Ni andra kanske är förskonade från det med lite tur :)

25. Torsten

Torsten Guld

Från:
    Orten
    Personer på Instagram som försöker framstå som klockentusiaster, skriver texter om att man måste kämpa för att nå sina mål och sen får en PP i födelsedagspresent av sina föräldrar :rage:

26. Aboynamedsue

Aboynamedsue Platina

Från:
    O
    när man får en utbetalningsavi på tex 100kr, men man måste betala 30kr för att lösa in den...

27. Knypplarn

Knypplarn Tantal

Från:
    Stockholm
    Eller när man får utbetalningsavi på över 500 kr och därför inte kan lösa in den någonstans...

28. Heinrich.a

Heinrich.a Brons

Från:
    Vintern
    Jobbat utan klocka och det stör mig att det tog mig en vecka att bli nedbruten såpass mycket att jag glömmer klockan på morgonen...

29. Salesmayne

Salesmayne Tantal

Från:
    Skåne
    Människor som har bilar i 3-400k klassen och kör dom som kärringar men det är framförallt en företeelse jag tänker på och det är hur förbannat sakta det går när folk ska svänga...dom stannar ju nästan bilfan och där tänker jag att detta klarar bilen i 70-80kmh iaf utan problem!

Det omvända scenariot är när folk kör bilar i 10-40k klassen och behandlar dom som en låg Ferrari när dom kör över fartgupp o dyl.

Träff gillar detta.
  30. Laplander

Laplander Titan

När man för att undvika uppslag i dörrarna på sin nya bil parkerar den ensam så långt bort från entrén som möjligt på stormarknaden.
    När man sedan kommer ut har människan som är helt oförmögen att ta egna beslut, som alltid måste stämma av vad andra ska välja från lunchbuffén, som alltid måste följa flocken, som kan ligga bakom en bil i 12 mil på landsväg utan att köra om, parkerat tätt intill din bil trots att det finns 200 andra lediga platser... :mad:

sherwan, Heimo, Lolle och 7 andra gillar detta.