Laddar...
Nymans Ur 1851

Payson

Saker som irriterar er i vardagen

Diskussion i 'Lifestyle' startad av mofo, 23 oktober 2015.

1. Veratio

Veratio Tantal

Från:
    Malmö
    "Barn i bilen"-skylt bak på bilen och så kör man som en idiot i trafiken så fort man kör bilen ensam.

Torsten, Edin, Monk och 2 andra gillar detta.
  2. Mansory

Mansory Titan

Den skylten är enbart idiotisk. Vilken funktion ska den fylla? Då kan man lika gärna ha en "människor-i-bilen-skylt".

Torsten, Edin och Veratio gillar detta.
  3. Veratio

Veratio Tantal

Från:
    Malmö
    Har faktiskt en relaterad till den.

Folk som parkerar på familjeparkeringen med sin "fina" bil för att slippa dörruppslag. Vad innebär det för mig? Att den där barnfamiljen ställer sin bil på en annan, mindre plats, med dörruppslag på andras bilar som resultat.

Samt att barnen måste gå längre på parkeringen och det ökar risken för att någon ska råka köra på en springande unge.

DiscoPapa, JohnDoe, Björn.W och 5 andra gillar detta.
  4. Klockband som antingen sitter för löst eller för tight. Jävlar vad irriterande det är.

dräpdrulle, Torsten, Makkanxd och 6 andra gillar detta.
  5. Golem

Golem Titan

Från:
    Narnia
    Folk som, trots att det är helt tomt bak i bussen, envisas med att trängas där fram och blockera vägen för alla som hade velat ställa sig där bak. I synnerhet när den blockerande står 4 meter bort med slutna hörlurar.

6. Dicktatorn

Dicktatorn Diamant Friends Of KS

Kanske någon som släpper en fis och relaxar när de ser skylten!?

7. Martin.

Martin. Titan

Från:
    Stockholm / Tyskland
    Ifall du är i en allvarlig olycka vet brandmännen/polisen att de ska söka efter barn. Även därför folk har ”Hund i bil” osv.

Sen om det ”make sense” kan man diskutera...

Vänligen,
    Martin

8. daniel svensson

daniel svensson Tantal

Den är ju bra om man nu bara har skylt när bilen är lastad, jobbigt att leta överlevande om dom är hemma..

Orson och Martin. gillar detta.
  9. Molgan

Molgan Tantal

Politiker! €#%€&/
    Jag tror inte det går en enda dag utan att nån korkad politiker gör mig irriterad.

Osclat, Sputniq och Niclas gillar detta.
  10. Birkhellman

Birkhellman Brons

Har aldrig varit med om att ett sådant klistermärke gjort någon skillnad på hur man arbetar på skadeplats.

alfgren, Mansory, Strindberg och 2 andra gillar detta.
  11. ante_77

ante_77 Tantal

Ska man alltså plocka bort skylten så fort inte ungarna är med, så slipper dom leta ihjäl sig vid en olycka?

12. Clark Kent

Clark Kent Diamant Premium

Underlättas av flata journalister som inte gör sitt jobb, ställer relevanta frågor och ställer politikerna mot väggen. Men det är viktigare med fortsatt ackreditering till nästa pressträff än att göra sitt jobb ordentligt.

engst, Niclas, Torsten och 1 annan gillar detta.
  13. Mansory

Mansory Titan

Jag antar att detta är din egna teori?

14. Martin.

Martin. Titan

Från:
    Stockholm / Tyskland
    Kan inte minnas ifall det var radio alt en podcast de diskuterade detta och någon gjorde efterforskning och det var så tanken var ”från början”. Som jag skrev i min post, ifall det ”make sense”, var ett subtilt sätt att säga att jag inte tror det funkar så här i Sverige. Men oavsett det svarar de på frågan varför folk har klistermärket...

”Some emergency workers have found the caution signs to be useful for other reasons. In case of an accident, for example, this noticeable sign can alert emergency personnel that there is a child in the vehicle who might not be able to get themselves out, says Julie Townsend, the deputy chief executive of the UK road safety charity Brake
    https://m.huffingtonpost.ca/2015/08...nNlLw&guce_referrer_cs=dU2YDK6zFYjfIC80ZEvoHA

Vänligen,
    Martin

15. Torsten

Torsten Guld

Från:
    Orten
    Gym i januari!

Stötte på en herre som tyckte det var fullt naturligt att ockupera inte mindre än fyra maskiner. Frågade om han kanske var klar med den jag ville använda och han svarar då:
    ”- Ja, jo, jag är väl det. Jag är lite överallt.”

Idiot!

16. Strindberg

Strindberg Guld

Från:
    Hälsingland
    Avskyr nyårslöften (alltså de personer vi kallade nyårslöften). Det kan jag säga högt nu, när jag inte är instruktör längre.
    På gruppass står de längst fram, i sprillans nytt från topp till tå. Tre pass i veckan, det är bäst.
    Varje pass ska de stanna kvar och prata träning, och någon gång i februari börjar de ge andra tips. I början av mars har de råkat ta för mycket med dålig teknik och "skadar sig" (=får lite ont). Bäst att ta två veckors paus.
    Kommer tillbaka, men då är det inte lika kul längre. Kör något ströpass, sedan försvinner de.

Vilka gillar jag då? De som kommer in, nyår eller ej, med en trevlig och rimlig attityd. Kör ett pass i veckan någon månad, och sedan ökar. Morsar och peppar varandra, utan att komma med oönskade tips.

17. M.L.

M.L. Guld

Från:
    Jorden
    Fanboyism

TobiasD och N.M.O gillar detta.
  18. Equilibrium

Equilibrium Diamant

Från:
    Munkgruvan
    Livets orättvisor för oss människor.

Alberget4a, Träff och M.L. gillar detta.
  19. blackcoffee

blackcoffee Tantal

20. demondave

demondave Silver

Det är verkligen rent löjligt på gymmet nu. Brukar försöka träna innan folk slutar jobbet, men ett par gånger nu har jag varit tvungen att dra dit när vanligt folk är lediga. Fy fan!

Alltid kul att se dom som fastnar för det och fortsätter efter februari, men just nu är det mest bara för mycket.

Torsten gillar detta.
  21. Heinrich.a

Heinrich.a Silver

Från:
    Vintern
    Ostbackar, halva foiliet kvar på smörpaketet och gropar i smöret.

Åskviggen gillar detta.
  22. Heinrich.a

Heinrich.a Silver

Från:
    Vintern
    Folk som klagar på vintern men inte klarar av gnäll på sommaren.

//Edit förlåt jag kanske nämnt detta tidigare... Inte en bra morgon idag.

engst gillar detta.
  23. spammerstakeahike

spammerstakeahike Guld

Det irriterar mig att V existerar som parti. Lom
    Det är en av flera skäl jag inte köper gymkort. På ett gym jag tränade ett tag var det en familj som använde halva gymmet då de körde cirkelträning.

Torsten gillar detta.
  24. spammerstakeahike

spammerstakeahike Guld

Fel ställe att hänga på då :) ? KS menar jag.

25. Torsten

Torsten Guld

Från:
    Orten
    På mitt gym finns det tack och lov ett eget rum för cirkelträning.
    Ska nog hänvisa muppen ditt nästa gång.

Sen undrar jag vad det är med folk som ska släpa runt sina väskor och jackor mellan stationerna, eller har dem liggandes på en bänk medan de tränar?
    Omklädningsrummet uppfanns troligtvis redan av de gamla grekerna!

26. Dicktatorn

Crossfit-mongon som tar upp för mycket space med sina löjliga övningar. Ett gym är ett gym och ingen gymnastiksal.

Torsten och daniel svensson gillar detta.
  27. Niclas

Niclas Titan

Från:
    NVSkåne
    Mitt gym har en egen lekhage för dem ( crosscage ).
    Jag föreslog att de skulle skaffa bollhav också. Blev inte populärt :)

Annars behöver inte jag trängas. Är på gymmet 04.30 och då är bara stammisarna vakna, även i januari.

gruby, Torsten, Nissenutz och 3 andra gillar detta.
  28. M.L.

M.L. Guld

Från:
    Jorden
    Inte alls!:) Finns många användare här som har ett sunt förhållningssätt till olika märken.
    Vad jag har svårt för är de som tycker att allt som ett visst märke har gjort genom alla tider är det bästa och snyggaste de vet (och ännu värre, det de "vet" att andra måste förstå, utifrån deras subjektiva uppfattning), trots att det är ytterst orimligt att tycka att allt ett märke har producerat är snyggt (isf har de väldigt spretig smak, vilket i sig skulle göra det uteslutet att inte gilla andra märken).

Strindberg gillar detta.
  29. Dicktatorn

Typ Android-folket som måste berätta för alla som har iPhone att deras processor är snabbare för halva priset. LOL! :D

engst, Torsten, M.L. och 1 annan gillar detta.
  30. Pojken från Götet

Pojken från Götet Silver

Ping @Widowmaker

Dicktatorn och Widowmaker gillar detta.