Laddar...
Nymans Ur 1851

Payson

Saker som irriterar er i vardagen

Diskussion i 'Lifestyle' startad av mofo, 23 oktober 2015.

1. Mille79

Mille79 Trollungen

Det tror inte jag.

2. Bossebäver

Bossebäver Brons

Swisha mig 20 millar så ordnar jag ett avsked från min firma som DU får planera! No joke.

spammerstakeahike, Strindberg och Torsten gillar detta.
  3. Torsten

Torsten Guld

Från:
    Orten
    Eliten håller varandra om ryggen så hon är tillbaka på något toppjobb inom 1-2 år.

dempha, spammerstakeahike, lslr och 3 andra gillar detta.
  4. Alberget4a

Alberget4a Silver

Är du på riktigt?

lslr gillar detta.
  5. Alberget4a

Alberget4a Silver

Det här kan vara en av dom mer infantila inläggen jag sett här på KS. Ett inlägg på ett ord som är totalt utan förankring i vare sig nyhetsrapportering eller folks uppfattning. Kan du utveckla vad du menar?

spammerstakeahike och lslr gillar detta.
  6. Alalouise

Alalouise Titan

Från:
    Umeå
    När Länsförsäkringar har stängt ner alla banktjänster en hel helg för uppdatering. Det enda som fungerar är visakortet, men behöver man påfyllning får någon närstående swisha. Känns sjukt i modern tid.

7. hook

hook TinTin Admin Owner Premium

Håll tonen tack. Politik får ni diskutera på annat håll.

bogo gillar detta.
  8. Lolle

Lolle Tantal Premium

Från:
    Jämtland
    Håller med, uppdatera i omgångar för tusan...

Alalouise gillar detta.
  9. Bossebäver

Bossebäver Brons

Stockholms lokaltrafik.

"Vi stannar inte här because of reasons. Nu stannar vi här i 16 min för att vi fått en rapport om att någon andades på rälsen här hösten 2009, måste åtgärdas asap"

SL, snälla abortera er själva.

INSANE, dempha och spammerstakeahike gillar detta.
  10. Mansory

Mansory Titan

Hahaha! :D

11. walleballen

walleballen Titan

Något som ständigt förstör resten av dagen för mig:

Sista biten på osten som bara rasar ihop i smulor när den ska hyvlas. Många gånger har jag väckt sambon med högljudda könsord när jag försöker få mig en normal jävla frukost men inte ens EN satans helvetes skiva ost går att utvinna ur ostkuken.
    cimg4648.

...Don't get me started on ägg som inte går att skala

Torsten, demondave, Parabellum och 8 andra gillar detta.
  12. dempha

dempha Tantal

Från:
    08
    It’s funny cause it’s true :D Åker väldigt sällan kollektivt nuförtiden men dem få gånger jag faktiskt gör det så slår det ALDRIG fel att det är något som strular...

13. Veratio

Veratio Tantal

Från:
    Malmö
    Färdigskivad ost är faktiskt en jävla bra uppfinning!

Torsten, Alberget4a och blackcoffee gillar detta.
  14. Alberget4a

Alberget4a Silver

Att få parkeringsböter på en jävla stormarknadsparkering för att man inte visste att man skulle ha P-skiva. Efter 10 minuter!!! Inte konstigt att fysisk handel dör ut.

Parabellum gillar detta.
  15. Alberget4a

Alberget4a Silver

Du har väl aldrig bilhandlat norr-syd eller tvärtom. Det är inte så jävla nice att sitta fyra timmar i en bilkö.
    Helikopter is da shit. Har man inte råd med det kör man hoj.

Senast ändrad: 8 april 2019
  16. Bossebäver

Bossebäver Brons

Så läxan här är:
    Har du inte råd med en helikopter så är du fucked.

Det låter mörkt, bittert och fullt av undertryckt ilska. Jag gillar dig.

blackcoffee och Strindberg gillar detta.
  17. Alberget4a

Alberget4a Silver

Jag gillar dig också, men man kan kötta mc om man är för fattig för helikopter/stålsportrolex.

dempha och Strindberg gillar detta.
  18. konkret

konkret Titan

Irriterar mig något enorm på motorcykelförare vars enda ändamål verkar vara att störa direkta omgivningen. Så fort vädret blir fint för att avnjuta kommer detta folket dessvärre fram. Förmodligen ser de sig själva som coola och tron att de runt om kring också ser dem som coola.

M.L. och Aurum gillar detta.
  19. Strindberg

Strindberg Guld

Från:
    Hälsingland
    Var inte så arg. Skaffa en hoj eller två.
    IMG_9173.JPG 6F425E68-3071-4DD9-BBBA-4EE966FAE976.

Hotshot, Torsten, mega och 4 andra gillar detta.
  20. Alberget4a

Alberget4a Silver

79FCC1B3-59DB-4693-B96D-20DFF844C060.
    Jag tror inte att det finns en enda motorcykelförare vars enda ändamål är att störa omgivningen. Hitta en som inte är %-procentare och jag kryper till Canossa på mina knän. Clowninlägg!

Senast ändrad: 8 april 2019
    Thunell och konkret gillar detta.
  21. Aurum

Aurum Jag är så arg, så väldigt arg!

Dessa oljudstrumpeter. Förorenar omgivningarna med oljud för vadå? Sjukt irriterade själviskt och omoget beteende. Att de sedan är helt oförstående är även det irriterande.

Diogenes, grodslukarenx, bogo och 6 andra gillar detta.
  22. Alberget4a

Alberget4a Silver

Ännu en clown. Som dessutom tycker det är mer trafiksäkert ju fler man cyklar i bredd.. say no more..

23. Aurum

?

24. Ja tyvärr finns det en del störande mc-förare (allt som oftast på smattrande Harleys). Minns tydligt en snubbe, som säkert tyckte att han var höjden av coolhet, som på en trång gata på franska rivieran smattrade fram bland barnvagnar och restauranger. Riktigt omogna posörer. Sen tror jag väl inte att de vill åka runt och störa folk - de vill nog snarare ha uppmärksamhet.

grodslukarenx, bogo, konkret och 1 annan gillar detta.
  25. konkret

konkret Titan

Dina bilder ser verkligen härliga ut, det motsätter jag mig inte överhuvudtaget! Men att flertalet förare verkar gå i gång på att köra inne i stan med vetskapen att deras motorcykel låter skadligt högt (förutsatt att de inte är döva av sitt eget oljud) och ser barn och vuxna hålla för öronen när dessa personer kör förbi och varvar/smattrar etc gör mig irriterad helt klart. Samma gäller självklart sportbilar men dessa är mer ovanliga än motorcyklar upplever jag. Ser det som en väldigt egoistisk handling bara, "så länge jag har det bra skiter jag i hur andra får det"-tänket som jag motsätter mig.

Strindberg gillar detta.
  26. Alberget4a

Alberget4a Silver

Du brukar ju hävda att det är mer trafiksäkert med cycklister i bredd. Då är man en clown och ska inte uttala sig i andra trafikfrågor.

27. Aurum

Ja, två i bredd ja. Gav även underlag för den tanken om du lade den tiden. Inte 100% säkert att det är mer trafiksäkert men jag tror det med tanke på hur lite trafikvett många bilförare har. Det är i vilket fall ingen större skillnad rent trafiksäkerhetsmässigt och det tror jag alla tänkande människor kan inse om de tänker efter och läser på. Att det däremot är mer störande för stressade bilister är jag helt med på.

konkret gillar detta.
  28. Alberget4a

Alberget4a Silver

Som sagt, clowneri. Gör en poll med vanliga människor och fråga vad dom tycker om att cykla i bredd på landsväg.

29. Aurum

Jag pratar om verkligheten, inte vad folk tycker. Hur hade verkligheten sett ut om vi skulle gå efter vad folk sitter och känner och tycker sig till? Om du däremot ordnar en statistisk undersökning med tillräckligt skadeunderlag lyssnar jag gärna.

Surfarn gillar detta.
  30. Alberget4a

Alberget4a Silver

Citera: Finns du och din cykel i verkligheten? Läs dina egna inlägg och var lite mer ödmjuk. På riktigt, finns du?