Laddar...
Nymans Ur 1851

Payson

Saker som irriterar er i vardagen

Diskussion i 'Lifestyle' startad av mofo, 23 oktober 2015.

1. Heinrich.a

Heinrich.a Silver

Från:
    Vintern
    Något måste ju deras it-budget gå till.. ;)

spammerstakeahike gillar detta.
  2. spammerstakeahike

spammerstakeahike Guld

Där ser man. Kul ändå på ett förvirrande vis.
    Annard är jag nöjd med opendns.

3. beardedpeareater

beardedpeareater Tantal

Från:
    Rätt sida av stan.
    Människor...

Equilibrium och Ruskprick gillar detta.
  4. RosaCasio

RosaCasio Tantal

Från:
    Malmö
    Ospecificerade inköpslistor.
    Tex "nått gott bröd", "lite grönt"

Makkanxd, Jörgen A och spammerstakeahike gillar detta.
  5. Joseph

Joseph Tantal

Från:
    Stockholm, Sweden
    Och listor som inte följer en logisk ordning utan man får springa fram och tillbaka tvärs över hela butiken för att beta av listan.

spammerstakeahike och RosaCasio gillar detta.
  6. TobiasD

TobiasD Platina Friends Of KS

Fick en lista för några dagar sedan:
    1. Frukt
    2. Något att knapra på
    och sedan det vanliga, mer specifika som man kan förstå sig på :)

RosaCasio gillar detta.
  7. Equilibrium

Equilibrium Diamant

Från:
    Munkgruvan
    Nr 2 där är ju upplagt för missförstånd.

8. TobiasD

TobiasD Platina Friends Of KS

Ellerhur?! Köpte knäckebröd och en nötmix. Det visade sig vara OK! Så jag klarade testat antar jag ;)

spammerstakeahike och Equilibrium gillar detta.
  9. Nissenutz

Nissenutz Diamant Premium

Från:
    Södermanland
    Rekommenderar dig och frun att installera appen matlistan och synka mellan era telefoner. Den kan sortera om beroende på butik och typ 95% hamnar i rätt ordning.

Dessutom kan hon göra listan på sin telefon och om du går in i appen på din ser du samma lista. Sen bockar du av medan du handlar. Läggs någonting till ploppar de upp i din lista.

Helt jävla ovärderlig app innan vi började med e-handel.

engst gillar detta.
  10. dicken

dicken Titan

Från:
    Stockholm
    Fortsättning på tidigare diskussion kring personer som gärna vill dricka bryggkaffet på kontoret men inte kan förmå sig att sätta på en kanna själv när man tagit det sista.
    Står vid bryggaren imorse och en hyfsat ny person kommer in. Hans ursäkt till varför han inte gör något kaffe: "jag är konsult och jag känner mig inte riktigt bekväm med att göra kaffe här".
    Vänta lite..... du har inga problem att dricka kaffet men att göra det är du inte bekväm med........?

a.i, Strimlaren, PIC och 4 andra gillar detta.
  11. Nissenutz

Nissenutz Diamant Premium

Från:
    Södermanland
    Hahaha sköna prioriteringar :hilarious:

12. Laplander

Laplander Tantal

En halvsnål arbetsgivare har ofta en Selecta kaffemaskin av medelstorlek, då måste man själv tömma sumpbrickan och fylla på bönor i den ibland. De lata människorna går då över på choklad för att slippa nyss nämda arbete...

13. krämbulle

krämbulle Alltid sugen på inköp

Hittade bästa inköpslistan i korgen jag tog på affären häromdagen:

"- Cola
    -Mat"

:D

tissoter, engst, Strimlaren och 3 andra gillar detta.
  14. Psykel

Psykel Diamant

Nu är jag förvisso singel, så alla otydliga inköpslistor är självförvållade. Men det är lite så mina brukar se ut också, med avsikt att se om jag blir inspirerad i butiken.

tissoter och krämbulle gillar detta.
  15. krämbulle

krämbulle Alltid sugen på inköp

Empiriska studier har visat att att jag ytters sällan blir inspirerad i affären!

...och jag hatar att göra matsedlar/inköpslistor. Handla och laga mat är helt okej - att göra matsedel: blä!

16. vonhall

vonhall Silver Premium

Från:
    Giötheborg
    Vill gärna att det skall vara glasklart om det är ett företag eller en privatperson som har säljer klockor här på Klocksnack!

alfgren och Bonumm gillar detta.
  17. snoozarn

snoozarn Diamant

Från:
    Stockholm
    Är det inte det menar du? Ta det i diskussion alt med en admin. @hook @Leben

vonhall gillar detta.
  18. vonhall

vonhall Silver Premium

Från:
    Giötheborg
    Kan hända att jag missar något uppenbart när det gäller se vad som är vad.
    Men om vi tar den här annonsen: https://klocksnack.se/threads/rolex-sub-16803-1986.108402/#post-2745883 så hittar jag inget med säkerhet som visar att det är ett företag som säljer klockan. Googlar jag på namnet AM2PM Watches och kommer till deras hemsida så hittar jag inget organisationsnummer eller liknande. Jagar inte AM2PM Watches på nå något sätt. Vill bara vara veta om det är en privatperson som jag handlar med eller ett företag. Eller som sagt så kan jag ha missat något?

19. snoozarn

snoozarn Diamant

Från:
    Stockholm
    Uppenbarligen ett företag med tanke på rätten till retur, dvs 14 dagar mtp distansavtalslagen samt att annonsören skriver i annonsen "Vi" istället för jag osv. Annars är det bara att söka på allabolag, hittade företaget direkt. Man kanske inte vill outa med namn, befattningshavare etc trots att det är allmänna uppgifter.

Med det sagt kan det kanske ändå förtydligas, men det är upp till KS-ledningen. Anser ändå att köparen har ett ansvar att kolla upp säljaren.

20. beardedpeareater

beardedpeareater Tantal

Från:
    Rätt sida av stan.
    säg det till honom då?

Alberget4a gillar detta.
  21. Molgan

Molgan Tantal

Jag är osäker på om du är ironisk eller inte? men Du behöver dricka kaffe från en bra maskin, med bra bönor, rätt injusterad mot bönan, så som det är meningen att kaffe skall avnjutas.

22. Fixxxer

Fixxxer Diamant Friends Of KS

Har jag gjort. Många gånger, och vi har en mkt bra maskin med bra bönor just nu men för mig slår inget bryggkaffe. Så nej, jag är inte ironisk :)

23. Molgan

Molgan Tantal

ˋ
    Iofs, smaken är som baken, men som Kaffe-älskare har jag bara så svårt att ta in det

Fixxxer gillar detta.
  24. Fixxxer

Fixxxer Diamant Friends Of KS

Det är okej att du inte förstår :)

Molgan gillar detta.
  25. klevis

klevis Titan

Dåligt kaffe stör mig något sjukt. Speciellt maskinkaffe. Vi har just flyttat in på ett nytt kontor med jobbet och där har de en ny kaffemaskin som producerar kaffe med ”mjölk klumpar” i sig. Funderar på att skaffa egen bryggare och ha på skrivbordet.

tissoter och dicken gillar detta.
  26. Equilibrium

Equilibrium Diamant

Från:
    Munkgruvan
    'Limited editions', vad har någonsin vart tillverkat i unlimited editions ?

tissoter, Reverso, engst och 1 annan gillar detta.
  27. dicken

dicken Titan

Från:
    Stockholm
    Dålig kundtjänst, dvs personer som _vägrar_ gå utanför vanliga rutiner för att hjälpa en konsument med ett problem och som inte heller försöker hitta lösningar, så får man stå där och försöka lösa problemet på egen hand.

Laplander, klevis, TobiasD och 1 annan gillar detta.
  28. ante_77

ante_77 Tantal

Ja, det låter ju nästan som en myndighet.
    Finns ingen kreativitet alls och hamnar någonting utanför ramarna så blri det bara "ERROR".

Med tanke på dessa oflexibla människor så är det inte industriarbetarna som bör vara rädda för AI.
    Myndighetsanställda kan lätt ersättas med ett vanligt Excelark om man inte har förmågan att vara kreativ eller har någon som helst problemlösningsförmåga.

29. dicken

dicken Titan

Från:
    Stockholm
    Haha! Tyvärr inte myndighet, utan i detta fall var det telefonoperatör. Dom har stängt av mitt sim-kort (pga beställt ett nytt, men det försvann i posten) och nu vill jag ha hjälp att få tag i ett nytt sim-kort/en lösning ASAP eftersom jag just nu inte kan använda min telefon öht. Men den killen jag snackade med var som en robot "vi har gjort allt vi kan", NEJ det har ni inte för då hade ni redan löst mitt problem! Jag ber inte om en lungtransplantation, fixa simkortet bara! :banghead:

Huvudverk gillar detta.
  30. ante_77

ante_77 Tantal

I flödesschemat står det inte ”Posten slarvar bort SIM-kort”.
    Det betyder att det inte finns någon lösning och att du egentligen bara kan lägga ner hela ditt liv, typ.

Dessa ”enkla jobb” som regeringarna har strävar efter, var finns dom?
    Eller, hur enkelt ska ett jobb behöva vara. Enkla jobb visar sig vara enormt svåra helt plötsligt.

dicken gillar detta.