Laddar...
Nymans Ur 1851

Payson

Saker som irriterar er i vardagen

Diskussion i 'Lifestyle' startad av mofo, 23 oktober 2015.

1. Heinrich.a

Heinrich.a Silver

Från:
    Vintern
    Sedan kommer "vaaaaa.. en Seiko för 35'?..... Grand Seiko??"

Laplander gillar detta.
  2. hampusg

hampusg Tantal Friends Of KS

eller "Vad kan du göra med den?"

TobiasD, dicken, Laplander och 1 annan gillar detta.
  3. Perczek

Perczek Titan

Gamla och gravida kvinnor som blir upprörda av bli erbjudna sittplats på tunnelbanan. ”Menar du att jag är gammal, du ska minsann”..

Tonss1975 gillar detta.
  4. dicken

dicken Titan

Från:
    Stockholm
    Haha, ofta följt av ”ÄR DEN ÄKTA???”

tissoter, Heinrich.a och Laplander gillar detta.
  5. Laplander

Laplander Tantal

Folk som går med sina jyckar i motionsspåret trots att hundekipage har ett helt eget spår bredvid.
    Less på jyckar som hoppar mot mej när jag är ute och springer.

6. tissoter

tissoter Guld

Från:
    Rolexfabriken
    Hermes eller Ermes eller HÄRMESSS

7. tissoter

tissoter Guld

Från:
    Rolexfabriken
    För att sen bli helt tokig, och börja raljera över vilken idiot man är som lagt ner mycket pengar på en klocka!

8. BarbaBaba

BarbaBaba Guld

Från:
    Stockholm
    Prova att prata Jaeger Lecoultre samtidigt som allt annat sägs på Svenska ;)

Alberget4a, Psykel och tissoter gillar detta.
  9. BarbaBaba

BarbaBaba Guld

Från:
    Stockholm
    När du befinner dig i löpspåret förstår jag att du blir sne, personligen har jag den omvända situationen. Jag promenerar med hunden i koppel och möter joggare som "tror" dom befinner sig i spåret när vi går i stan. Det här med ömsesidig respekt...

vonhall och Alberget4a gillar detta.
  10. Psykel

Psykel Diamant

Mja, ska jag vara helt ärlig så är jag något av en frankofil och pratar en del franska, så franska ord och namn försöker jag säga på ”korrekt” sett så långt som möjligt. Så ja, Jaeger-LeCoultre uttalar jag alltid på franska. :D

11. Alberget4a

Alberget4a Silver

Låt höra... ;)

12. Alberget4a

Alberget4a Silver

Uttal av uttländska märkesnamn är inte så självklart. Vilka namn skall uttalas på ursprungsspråket och vilka skall uttalas på vedertaget svenskt vis? Bra exempel på det senare inom bilvärlden är t.ex. Jaguar och Chevrolet. Istället för att störa sig på någons uttal är det väl bättre att säga typ ”jag uttalar namnet xxx, för att...”

vonhall och BarbaBaba gillar detta.
  13. tissoter

tissoter Guld

Från:
    Rolexfabriken
    Älskar den här tråden!

Kom på några saker till.

- Folk som inte håller upp dörren när man ska in efter någon i olika byggnader.
    - Folk som har ovårdade skor.
    - Telefonköer

Riffraff och dicken gillar detta.
  14. Owaysis

Owaysis Tantal

Jag har sagt det förut och jag säger det igen.. Folk i trafiken!!!

Idag på lunchen så skulle jag köra en sträcka på kanske 2 km. Under den här tiden så möter jag tre fullständiga idioter.
    En bil som har stått parkerad jämsides mot trottoaren kör bara rakt ut framför mig, jag får tvärnita för att inte köra in bak i bilen.

Ungefär 300 m längre fram så svänger jag höger in på en enkelriktad gata, där kommer det en bil från motsatt håll som alltså kör mot färdriktningen. Idioten verkar dessutom inte förstå att han gör något fel och ser helt frågade ut när jag ljustutar och skriker mot honom...

Till sist så kör jag på en dubbelfilig väg och kommer fram till en korsning med trafikljus, höger fil som jag kör i får köra rakt fram och vänster fil får bara köra vänster, trots det så fortsätter bilen som står till vänster om mig rakt fram och lyckas på något sätt klämma sig in precis bakom mig och framför en annan bil mitt i korsningen som är full med bilar...

Det här vara bara på typ 5 minuter en helt vanlig dag.. Sånt här ser jag KONSTANT i trafiken varje dag.

Jag orkar snart inte med mer. Funderar seriöst på att köpa en gammal 240 eller liknande och börja ramma bilar som gör sånt här.. Inga snabba hastigheter eller kollisioner rakt på men att jag kör in i deras bil tillräckligt så jag kvaddar lacken eller något. Självklart ska jag även ha en dashcam så att idioterna åker dit på det och själva får stå för deras självrisk.

Macklin, alfgren, maks och 2 andra gillar detta.
  15. tissoter

tissoter Guld

Från:
    Rolexfabriken
    Förkylning är en sån där sak som sänker vardagen!

JonasF och TobiasD gillar detta.
  16. Riffraff

Riffraff Titan

Punkt 1....Verkligen!. Vad är det för grottmänniskor som bara släpper dörren efter sig utan att kolla bakåt :banghead:

Fast gränsen mellan himmel och helvete är hårfin för när folk håller upp dörren blir man glad och varm inombords :D

tissoter gillar detta.
  17. spammerstakeahike

spammerstakeahike Guld

Folk som parkerar elsparkcyklar mitt på trottoaren cykelbanor osv.

mofo, Macklin, tissoter och 4 andra gillar detta.
  18. Laplander

Laplander Tantal

Folk som laddar och slår igen lägenhetsdörren med ett SCHLAMMM trots att det räcker med en lätt avvägd knuff för att den ska gå i lås...

RosaCasio och mega gillar detta.
  19. mega

mega Silver

Samma sak gäller bildörrar.

tissoter och Laplander gillar detta.
  20. Lutte

Lutte Titan

Folk som använder elsparkcyklar. För att inte tala om de som ligger bakom dem, men där snackar vi mer passionerat hat än vardaglig irritation...

Macklin, Perczek och humlegarden gillar detta.
  21. Pojken från Götet

Pojken från Götet Silver

Irriterar du dig på dom ska kan använda dom ordentligt med? Att man blir irriterad på elsparkcykel handlar ju ofta om att föraren inte har kunskap i vilka regler som gäller.

22. Lutte

Lutte Titan

Jag stör mig något fruktansvärt på konceptet med hyrfordon som tar över stadsbilden, håller i några månader och genererar en massa kostnader för skattebetalarna medans nån snorvalp som lyckats lura till sig lite riskkapital skördar vinsten utan att behöva bry sig om något alls. Hoppas det blir som i Köpenhamn och andra städer där det blivit dyrt att inte hålla efter skiten...

Perczek, humlegarden, lslr och 1 annan gillar detta.
  23. RosaCasio

RosaCasio Tantal

Från:
    Malmö
    Tvärdrag och småbarn orsakar detta minst en gång om dagen hos oss.

24. BadkarsPiraten

BadkarsPiraten Platina

Från:
    Västerås
    Håller på att få psykbryt på min bil jävel.
    Största jävla misstaget någonsin att köpa Bmwn. Alltid är det något...
    Känner mig helt rabiat för tillfället, verkligen nära att bryta ihop..

Strindberg, Lithium och Tomas Eriksson gillar detta.
  25. mega

mega Silver

Den där törs man inte trycka "gilla" på...
    Vad är det som strular? Säkert många olycksbröder här man kan öppna sitt hjärta för...

26. BadkarsPiraten

BadkarsPiraten Platina

Från:
    Västerås
    Sunket I sin vanliga tillvaro.
    Största irritationen har väl lagt sig för tillfället med hjälp av öl. Snart blir jag väl galen på den igen.
    IMG_20190809_171744.

mega gillar detta.
  27. mega

mega Silver

Tänder ett ljus för att det inte är en strulande handbroms, alla struls moder.

28. BadkarsPiraten

BadkarsPiraten Platina

Från:
    Västerås
    Jag kan släcka det ljuset åt dig...
    Tror vajrarna är rätt pissiga så nu har jag dragit som fan så får skiten vara :)

mega gillar detta.
  29. Lithium

Lithium Tantal

Ja vågade

30. alfgren

alfgren Silver

Från:
    Stockholm
    Du måste söka tröst i att reparationer går i vågor. Sälj inte den där för den kommer garanterat gå problemfritt i 5 år för nästa brukare och då har du stått för alla reparationer utan att få nån nytta av dem.

Jag har ägt 3st E61or och min bror har en E60 och det är helt enkelt inte dåliga bilar i sak. Du har otur just nu.