Laddar...
Nymans Ur 1851

Payson

Saker som irriterar er i vardagen

Diskussion i 'Lifestyle' startad av mofo, 23 oktober 2015.

1. Alberget4a

Alberget4a Silver

Förvisso grått men med nästan en halvmeter fräsch snö...
    8AC237C6-E4B4-47C6-A88A-80CAFA7B0BB8.

Orson, mega, demondave och 1 annan gillar detta.
  2. ante_77

ante_77 Tantal

Jag är mer irriterad när det bara är mörkt och blött ute.
    Vår och höst irriterar mig något enormt

demondave gillar detta.
  3. BarbaBaba

BarbaBaba Platina

Från:
    Stockholm
    Du anar inte... Jag blev uppringd av ett företag som ville se om dom kunde erbjuda bättre ränta på mina lån, minns inte vad dom hette. Vi kan säga Compriser. Det kostar inget, dom får provision av banken man byter till om man gör det (säger dom). Killen skulle kolla och återkomma inom några dagar. Efter samtalet får jag ett mail som berättar att jag blivit uppringd av Compriser och att dom ska söka bättre ränta åt mig. Det står även att jag automatiskt blivit uppgraderad till CompriserPlus kund, om det kan jag läsa på deras hemsida. Jag går in på hemsidan och läser...
    CompricerPlus har som affärsidé att sälja alla uppgifter dotterbolaget Compriser samlat in om mig för att se om jag kan få bättre ränta. Bostadsadress, personnummer, nuvarande inkomst, lån, mail, telefonnummer osv. Man kan när som helst säga upp sitt medlemskap i CompriserPlus genom att ringa eller maila dom (jag hade tack å lov inte uppgett annat än min mail och mobilnummer för kontakt av det ursprungliga företaget Compriser). Jag ringer genast och säger upp medlemskapet i CompriserPlus, något jag fått bara genom att svara när den första killen ringde. Inga problem alls, dom skulle genast ta bort mig som kund. Jag blir redan en timme senare uppringd av den ursprungliga killen som fått veta att jag sagt upp CompriserPlus. Han undrade vad som hänt? Jag förklarade att HAN inte berättat att jag skulle bli medlem i ett annat företag, ett företag som skulle sälja mina uppgifter till allt ifrån Jultidningsförsäljare, Omega3, WWF till olika erbjudanden att byta elabonnemang eller mobiloperatör. Tjänster jag varken efterfrågat eller fått veta om i förväg. Han påstod sig vara imponerad att jag faktiskt gått in på hemsidan och läst allt som fanns skrivet, och dessutom förstått innebörden :confused:. Att han "glömde" berätta om upplägget med CompriserPlus kom lite i förbifarten :banghead:. Dagen efter får jag veta att dom hade för lite information för att kunna ge något erbjudande om lägre ränta, och några dagar senare börjar samtalen om Omega3, elbolag i Pajala och största filmpaketen ifrån Viasat komma.
    Jag blev en gång uppringd ett halv år efter att jag deltagit i en tävling att vinna en ny iPad på nätet... Tjejen börjar med att berätta att hon ringer för att jag deltagit i tävlingen, jag svarar -Va? Har jag vunnit en iPad? Jag gjorde det mest på kul då det var något slags problem man skulle lösa i tävlingen, trodde aldrig jag skulle vinna något! "-Ehh, njae, du har inte vunnit en iPad, men du kan få ett riktigt bra pris på en årsförbrukning av Omega 3 :)" Jag skrattade så våldsamt att hon också gjorde det, erkände det bisarra i situationen och tackade för sig :p

Orson, HSK och laketwig gillar detta.
  4. BarbaBaba

BarbaBaba Platina

Från:
    Stockholm
    Det brukar väl sitta en optisk sensor på backspegeln eller fästet till den (möjligen annan optik vid vindrutan). Har man smuts där kan dom få lite spel...

spammerstakeahike gillar detta.
  5. alfgren

alfgren Silver

Från:
    Stockholm
    ALLTID 0701-123456 som telefonnummer till försäkringsbolag, köpklubbar, kreditinstitut mm. De kommer nämligen aldrig ringa till dig om något du faktiskt bryr dig om. Alla "riktiga" transaktioner (betalningar, återbetalningar osv) sker via dokument eller att du läser själv via inloggning med BankID. De får inte ringa om sådant. Det ENDA de använder telefonnumret till är merförsäljning...

MartinL, Torsten och BarbaBaba gillar detta.
  6. Strindberg

Strindberg Platina

Från:
    Hälsingland
    Att jag är för kort för att skrapa rutorna.
    C0E78D06-DD29-47B9-96F2-C10071EB27D8.

Thunell, demondave, humlegarden och 2 andra gillar detta.
  7. Clark Kent

Clark Kent Diamant Premium

Lithium och Alberget4a gillar detta.
  8. spammerstakeahike

spammerstakeahike Guld

Fast dessa problem har varit återkommande från dag 1 på minst 3 bilar.

9. Alberget4a

Alberget4a Silver

Läge för en extra liten torkare för den optiska sensorn?

ante_77 gillar detta.
  10. ante_77

ante_77 Tantal

Lamborghini har lösningen på dina problem. Gå inte för suv’en

11. BarbaBaba

BarbaBaba Platina

Från:
    Stockholm
    Låter sjukt irriterande. Vi har en Chrysler Voyager där jag kopplade ur sensorn som satt i fästet på backspegeln. Torkarna når inte till sensorn, så ibland gick dom igång för att det var smutsigt.

12. Alberget4a

Alberget4a Silver

Dålig lösning på ett konstruktionsfel.

13. BarbaBaba

BarbaBaba Platina

Från:
    Stockholm
    Nja, på sätt och vis har du rätt, men just automatiken används ändå inte av varken mig eller frun, så det var en enkel lösning.

14. blackcoffee

blackcoffee Brons

Vad var det för fel på manuellt inställda intervalltorkare? :)

spammerstakeahike och BarbaBaba gillar detta.
  15. BarbaBaba

BarbaBaba Platina

Från:
    Stockholm
    Det är ju ändå dom man kör med :)

blackcoffee gillar detta.
  16. Torsten

Torsten Guld

Från:
    Orten
    Fram med en nyckel och gå längs sidan på bilen. Kan de gott ha!

17. spammerstakeahike

spammerstakeahike Guld

Finns tyvärr bara som semi-auto på vissa bilar.

18. BarbaBaba

BarbaBaba Platina

Från:
    Stockholm
    Dagens hysteri kring Zlatans Hammarby affärer! Malmöbor och fans som tror att dom personligen bär ansvar för hans personliga framgångar, helt förträngt hur han blev behandlad som andra generation Svensk i laget. Patetiskt! Sportjournalister som spär på dumheterna och "har full förståelse" för hur fans reagerar!? Det nästan sjukaste är att det är så fokuserat på soloprestationer och fix-stjärnor inom fotboll, som ska föreställa en lagsport?. När ska klubbarna själva få bekosta allt skit de belastar alla skattebetalare med? Om man är så sjukt imponerad av individuella prestationer finns det gott om individuella sporter att följa istället. Tennis, bordtennis, skidor, friidrott, boxning för att bara nämna några. Hur fan skulle det sett ut om flera tusen grottmän förstört varje skidlopp Gunde Svan körde eller varje match Björn Borg spelade? Varje gång jag hör någon dra kommentaren "borde inte polisen lösa riktiga brott istället?" i olika sammanhang så tänker jag på den fullkomligt meningslösa uppgiften att hålla ordning på alla grottmänniskor som fotbollen lockar till sig. Nu ska Malmöpolisen behöva vakta en jävla staty!!! En staty!!! Är det en vettig arbetsuppgift i dagens Malmö? Vandalisering av hans bostad i Stockholm?! Och allt detta har sportjournalister "förståelse" för... :wtf::dead:

dräpdrulle, HSK, mega och 8 andra gillar detta.
  19. phyx

phyx Titan

Från:
    Trollhättan
    Det är skrattretande att se hur polisen ska göra förundersökningar och hålla span över uthälld surströmming och klotter på en dörr för att ägaren av bostaden heter Zlatan. Hade detta hänt en vanlig människa så hade polisen viftat bort det hela, och man hade fått leva med trakasseringar.

Torsten gillar detta.
  20. BarbaBaba

BarbaBaba Platina

Från:
    Stockholm
    Ja, men tyvärr bor han inte ensam i huset, det finns grannar som gärna slipper trakasserierna (Zlatan inräknad förstås).

21. phyx

phyx Titan

Från:
    Trollhättan
    Dessutom är det väl cream de la cream området. Så folket som blir påverkade är inte vanliga knegare.

22. BarbaBaba

BarbaBaba Platina

Från:
    Stockholm
    Jag förstår inte riktigt kopplingen? Du menar att polisens resurser slösas i ett fint område, eller är det att dom inte nyttjas i samma utsträckning i ett mindre välbärgat område du tänker på? Personligen tycker jag fokus snarare borde ligga på vilka som ställer till med sån här skattebelastande skadegörelse, jag törs lova att det inte är kvinnliga supportrar, inte tillhörande någon sport...

23. Torsten

Torsten Guld

Från:
    Orten
    Hur fan tänkte Z egentligen?
    Säljer sig till Bajen och pissar på MFF-fansen.

mofo gillar detta.
  24. Clark Kent

Clark Kent Diamant Premium

Jag hade inte svarat utan istället gett dig en like om du enbart hade irriterat dig på de kriminella huliganer som vandaliserat statyn och skrivit hot på porten till Zlatans hus i Stockholm eller i ett större sammanhang förstör matcher för övriga åskådare och fans. Men nu blir det SM i halmgubbe eller hur man blandar ihop äpplen och päron deLuxe :)

Vilken sportjournalist har givit sin välsignelse till vandalisering, hot och hets? Bara för att man har ”förståelse för” att folk är besvikna betyder det knappast att man är med och sanktionerar olagligheter. Journalister skulle ”ha förståelse” för om sossarna blev besvikna om Löfven skulle bli ny ordförande för Svenskt Näringsliv eller miljöpartister blev besvikna om MP köpte aktier i brunkolsindustrin, inte konstigare än så.

Du får hålla isär frågorna. Besvikelsen över Zlatans köp av Hammarby hos gemene man har absolut ingenting att göra med fotbollshuliganer och de vidrigheter som utspelat sig kring statyn och utanför Zlatans bostad i Stockholm. Sen är du i och för sig i din fulla rätt att vara irriterad även på fenomenet att personen på gatan är besviken. Det ser jag dock bara som en yttring för att man inte är intresserad och/eller har förståelse för fotboll och vilken kraft den är, förenande förbrödrande men tyvärr också stundtals destruktiv.

AIK får mycket skit för deras huligansvans, men märkligt nog mycket sällan uppmärksamhet och uppskattning för det otroligt jobb de gör med våra ungdomar vilket gäller för många svenska klubbar, stora som små.

https://www.facebook.com/watch/?v=10152203085916748

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/qngPE1/erik-niva-framtiden-kommer-vara-mangkulturell

https://www.aftonbladet.se/sportbla...det-fungerar-mohammed-16-ar-inte-ensam-langre

RosaCasio gillar detta.
  25. BarbaBaba

BarbaBaba Platina

Från:
    Stockholm
    Han spelade mellan 1999-2001 i MFF. Alltså tre år av sin 20 åriga fotbollskarriär. Säkert många fans som inte ens var födda då, stackars fans...

zippan, Kleiz, TobiasD och 2 andra gillar detta.
  26. phyx

phyx Titan

Från:
    Trollhättan
    Kopplingen är att den här typen av brott varken uppmärksammas i media eller av polis om det inte vore för att det hände på Zlatans fastighet.

27. Torsten

Torsten Guld

Från:
    Orten
    Fans brukar inte tänka så logiskt när det gäller den egna klubben.
    Det har trotts allt rests en staty av honom utanför hemmaarenan och han har väl gjort besök på matcher där han fått stående ovationer.
    Klart fansen trodde att han skulle komma "hem" någon gång.

BarbaBaba gillar detta.
  28. BarbaBaba

BarbaBaba Platina

Från:
    Stockholm
    Jag läste Johan Asks krönika, jag hörde Olof Lundh och någon kvinna som är golfare som uttalar sin "förståelse" på tv för den besvikelse fans känner. Dom spär på hur Zlatan "svikit" sin forna klubb. Det är dessutom poängen med att dom uttalar sig alls. Att elda på och bekräfta utan att förkasta konsekvenserna av det som sker när fans agerar på känslorna är ju inte så moget som du vill ge sken utav. "Det ser jag dock bara som en yttring för att man inte är intresserad och/eller har förståelse för fotboll och vilken kraft den är, förenande förbrödrande men tyvärr också stundtals destruktiv." Att du själv lägger "stundtals destruktiv" som en liten fin avslutning tyder på hur okej du tycker det är att skattebetalarna ska stå för kostnaderna som är kring ALLA allsvenska matcher, på grund av just fotbollsfans. Det är inte bara derbyn som spårar ur. Klubbar och spelare och föreningsliv är fantastiskt på alla möjliga sätt, men att förneka att just fotbollsfans kostar samhället stora pengar är bara fånigt.

lslr och spammerstakeahike gillar detta.
  29. BarbaBaba

BarbaBaba Platina

Från:
    Stockholm
    Så tycker du att det borde uppmärksammas varje gång överallt eller inte alls? Eller kan du kanske hålla med om att det vore trevligt om alla kunde slippa bli utsatta för sånt här av en relativt liten grupp grottmän?

30. RosaCasio

RosaCasio Tantal

Från:
    Malmö
    Helt klart irriterad över att ni två uppenbarligen inte har koll på situation men ändå känner att ni vill tillföra något.
    Med så mycket fel i så många inlägg borde ni släppa diskussionen och hitta något annat att irritera er över.

Clark Kent gillar detta.