Laddar...
Nymans Ur 1851

Payson

Saker som irriterar er i vardagen

Diskussion i 'Lifestyle' startad av mofo, 23 oktober 2015.

1. Clark Kent

Clark Kent Diamant Premium

Du fortsätter halmgubbe-retoriken. Trist, har en annan uppfattning om dig än att du ska behöva köra på det spåret. Obs, det var en snäll formulering mot vad jag har lust att skriva, men nu är vi på KS och då får man hålla stilen.

Var förnekar jag att fotbollsfans kostar samhället stora pengar??? Var skriver jag att det är ok att skattebetalarna ska tvingas bekosta polisbevakning för att jag konstaterar det uppenbara och korrekta att fotboll utöver sina positiva sidor även kan vara destruktiv???

Tvärtom skriver jag explicit att huliganerna förstör för övriga åskådare och fans. Om du missade det använder jag ordet ”vidrigheter” över det som händer nu.

Så med all vänlighet jag kan uppbringa. Ta dina hobbyteorier och arkivera någonstans och bemöt det jag skriver, inte det du tror dig veta vilket du uppenbarligen inte har en aning om .

RosaCasio gillar detta.
  2. BarbaBaba

BarbaBaba Platina

Från:
    Stockholm
    @Clark Kent Du väljer ganska friskt själv hur du vill tolka det du läser, så halmgubben får du behålla ;). Jag skrev "Sportjournalister som spär på dumheterna och "har full förståelse" för hur fans reagerar!?" där du svarar "Vilken sportjournalist har givit sin välsignelse till vandalisering, hot och hets? Bara för att man har ”förståelse för” att folk är besvikna betyder det knappast att man är med och sanktionerar olagligheter." Nu hör det till saken att dom uttalar sig på samma sätt igår när nyheten kom, som idag när det finns konsekvenser att reflektera över. Du nämner också gemene man, något jag inte gör... Att du är en vanlig hängiven supporter till din klubb är jätte bra och inget jag jämställer med de som ställer till det. Men vi lämnar diskussionen här tycker jag :)

lslr gillar detta.
  3. Torsten

Torsten Guld

Från:
    Orten
    Berätta! Vad är det jag inte har koll på menar du?

4. Sylta

Sylta Titan

Ovälkomna utgifter:D

TobiasD gillar detta.
  5. Laplander

Laplander Tantal

Typ hyra och amorteringar, usch... :D

6. Sylta

Sylta Titan

Lite så är det... Och kostnaden för en till filteranl för dricksvattnet:banghead:. Trodde i min enfald det skulle kosta 5-10000kr, men där hade jag FEL:D

7. RosaCasio

RosaCasio Tantal

Från:
    Malmö
    Fel: Zlatan KÖPER Haif.

Fel: Varken fansen eller MFF har rest någon staty över honom. Svff och Malmö kommun har rest statyn på kommunal mark. INGEN av de MFF-supportrar jag känner var positiva till statyn när det blev tal om det.
    Fans kollektivt har varken trott det ena eller det andra om att Zlatan skulle spela i Malmö igen.

8. daniel svensson

daniel svensson Tantal

Sånthär:
    20191128_091118.
    Kanske dags att lägga kortet på hyllan när man inte ens kan pressa in en kia mini i en handikappruta.

alfgren, spammerstakeahike, Heimo och 2 andra gillar detta.
  9. HSK

HSK Brons

Måste vara en f.d. SUV-förare... ;)

10. daniel svensson

daniel svensson Tantal

Förmodligen fd audi förare skulle jag tippa på. :)

spammerstakeahike och Vesper gillar detta.
  11. Torsten

Torsten Guld

Från:
    Orten
    Han "säljer" sig enligt mig men du får så klart tycka något annat.

Men det var en hel del fans där när statyn invigdes, eller?

Det har ju pratats länge om att han kanske avslutar karriären i MFF men visst, det var kanske inte "alla" som hoppades på det.

12. Torsten

Torsten Guld

Från:
    Orten
    Hantverkare som tycker det är lämpligt att skicka SMS kl 05:45 en måndagsmorgon! :mad:

vonhall och spammerstakeahike gillar detta.
  13. CaptainOats

CaptainOats Platina

Dålig placering i korsning.
    Om man ska svänga vänster ligger man inte till höger och blockar dom som ska höger.
    Händer fan hela tiden så sjukt irriterande.

Thunell, Peltzer, Veratio och 3 andra gillar detta.
  14. Laplander

Laplander Tantal

Människor i sällskap på lunchrestauranger som inte vågar maträtt själv utan att först stämma av med alla andra vad de väljer...

15. spammerstakeahike

spammerstakeahike Guld

Well, det är irriterande överhuvudtaget med folk ligger i fel fil och bestämmer sig i sista stund att de ska in i rätt fil igen till varje pris, givetvis kombinerat med en förbjuden sväng.

16. mega

mega Silver

Eller heldraget.

spammerstakeahike gillar detta.
  17. pemlock

pemlock Titan

Jul. Sjukt irriterande.

demondave och blackcoffee gillar detta.
  18. laketwig

laketwig Platina

Från:
    Schaffhausen
    Inget fel på julen i sig men på julklappar, speciellt åt sin fru som man varit sambo/gift med i nästan 44 år. Försök hitta på något när man redan har allt man behöver och dessutom har råd att direkt köpa det man mot förmodan saknar ... :banghead:

vonhall gillar detta.
  19. blackcoffee

blackcoffee Brons

De flesta brukar ju klaga över att det är svårt att ens få svar från hantverkare, så att få SMS är väl i alla fall ett fall framåt? :)

Ninen79, Clark Kent, CaptainOats och 2 andra gillar detta.
  20. Torsten

Torsten Guld

Från:
    Orten
    Fan vad du var positiv då! :D

Orson, blackcoffee och Veratio gillar detta.
  21. Torsten

Torsten Guld

Från:
    Orten
    En resa kanske? :)

laketwig gillar detta.
  22. laketwig

laketwig Platina

Från:
    Schaffhausen
    Bra tips som har funkat förut. Hon är lärare med en termin kvar till pension, så det går tyvärr inte att komma ifrån hur som helst för typ en långhelg.

Torsten gillar detta.
  23. Torsten

Torsten Guld

Från:
    Orten
    Men vad fan, lärare är ju lediga jämt har jag läst! ;)

laketwig gillar detta.
  24. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Varför köper ni ens julklappar till varandra? :)

Molgan, Strimlaren, MJ24 och 4 andra gillar detta.
  25. laketwig

laketwig Platina

Från:
    Schaffhausen
    Berättigad fråga. Har försökt få stopp på det länge ... :banghead:

blackcoffee gillar detta.
  26. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Vi enades om att sluta byta pengar efter typ 2-3 år och väljer istället att lägga det på något kul tillsammans istället. Typ en weekend.

På födelsedagen däremot så är det ju tvärtom. Då lägger man gladeligen både energi och cash. :)

Vesper, zippan, Ninen79 och 2 andra gillar detta.
  27. BarbaBaba

BarbaBaba Platina

Från:
    Stockholm
    Vi ersatte både julklapp och födelsedagspresent med ett trevligt restaurangbesök, en tradition som dessutom gör att det enda man behöver göra är att boka bord :)

laketwig och phyx gillar detta.
  28. phyx

phyx Titan

Från:
    Trollhättan
    Låter som något jag skall ta upp med min bättre hälft.

BarbaBaba gillar detta.
  29. TobiasD

TobiasD Diamant Friends Of KS

PostNord. Jävla PostNord. Jag har via deras Business Portal skickat ett REK och valt till Postförskott till en kund. Flera dagar senare märker jag att jag inte får in några pengar på kontot. Så jag mailar kundtjänst och frågar. Då säger de att man inte kan använda Postförskott på ett rekommenderat brev via Portalen, och därför har inte det lagts till. Jag har alltså gått miste om en tusenlapp för att PostNord-jävlarna byggt ett sjukt dåligt jävla system som låter en lägga en beställning på något som inte ska funka, enligt dem.

Fan vad less jag blir....

30. Heinrich.a

Heinrich.a Silver

Från:
    Vintern
    Men det här ska väl gå att strida? Du har ju betalat för en tjänst, om de inte kan leverera ska du få pengar tillbaka eller ersättning.