Laddar...
Nymans Ur 1851

Saker som irriterar er i vardagen

Diskussion i 'Lifestyle' startad av mofo, 23 oktober 2015.

1. Ponlarsson

Ponlarsson AT-ST driver

Från:
    Tidaholm
    Folk som kör i typ 50 km/h på 90-väg och dessutom blockar omkörning när bussen försöker köra förbi...

eriksson850, Jockinho, Owaysis och 2 andra gillar detta.
  2. CaptainOats

CaptainOats AT-AT driver

Inåtväxta hårstrån som man kämpar mot och försöker ta ut med pincett och förstör hela ansiktet på köpet

spammerstakeahike gillar detta.
  3. Strindberg

Strindberg X-Wing Pilot

Från:
    Hälsingland
    Ska vi ge oss in i trafiken igen så har det uppkommit ett nytt fenomen på min väg till jobbet. Det är en nittioväg som rätt så nyligen blivit utrustad med fartkameror.
    Nu visar det sig att många av de som alltid kör 75-80 på den här vägen släpper gasen vid fartkamerorna!!!
    Jag tycker generellt att den som känner sig så osäker i trafiken att den inte kan eller vill köra nittio på en väl underhållen nittioväg med god sikt, särskit på sommaren, ska hålla sig till buss, men om man dessutom saktar in ytterligare vid kamerorna så är man ta-mig-fan svagsint.

engst, eriksson850, Erik1 och 12 andra gillar detta.
  4. Ponlarsson

Ponlarsson AT-ST driver

Från:
    Tidaholm
    Ja, fyyyyfaaaan va irriterad jag blir. Hur tänker de? "Oj, här kör jag tio under på mätaren och då är det så nära att jag kanske åker fast"? Det är ju sällan de kör en bil med 400 hästar som kan skickas iväg i en jävla fart om man råkar trycka ner gasen lite...

5. Torsten

Torsten Tie Fighter pilot

Från:
    Orten
    Kan rekommendera den här tjänsten/appen. Suverän att spara lösenord i som man sällan använder.

https://1password.com/

Strindberg gillar detta.
  6. MJ24

MJ24 AT-AT driver

Människor som tror det delas ut guldstjärna för att man kör under hastighetsgränsen!:p

7. mofo
    Trådstartare

mofo AT-ST driver

Från:
    Skåne
    Signalfel! Vad fan betyder det egentligen, någon tågkunnig som kan dela med sig?
    Några gånger man suttit på tåget så har det utropats att det var signalfel och det är därför tåget står stilla, jag börjar slösurfa på nätet och har då sett vid flertalet av dessa tillfällen att någon som hoppat på spåret, träd som ramlat, för mycket snö osv.
    Så är "signalfel" egentligen ett samlingsord för att "vi har fukkat upp igen"?

Erik1, Smulan och Torsten gillar detta.
  8. Kejsaren

Kejsaren Tie Fighter pilot

Från:
    Malmö/Lund. Typ
    signalfel betyder att det är fel någonstans i säkerhetssystemet, eller i alla fall att det inte är att anses som säkert. det kan bero exempelvis på att en lampa/signal gått sönder så att man inte kan få rätt körbesked (jmf grönt ljus funkar inte i trafikljuset), växeln kommer inte i kontroll (vilket i sin tur kan bero på en rad olika saker såsom söndriga prylar eller is i växel), tågdetekteringssystemet funkar inte (orsak, kabelstöld av spårledningskabel eller helt enkelt fel).

Om träd ramlat bör orsaken vara kontaktledningsfel, vid personpåkörning bör orsaken vara olycka.

Ovan avser järnväg. @Jonas.76 har jag missat ngt i denna korta förklaring?

Sputniq, mofo och Strindberg gillar detta.
  9. BjörnE

BjörnE Rebel soldier

...och är det inte sjukt irriterande när man säger upp ett nyhetsbrev från ett företag som man tröttnat på, bara för att få ytterligare ett mail med "Din avregistrering har bekräftats"! Jag har sagt upp kontakten och vill inte höra mer från er!

För att inte tala om företag som sätter reklamlappar på bilar.... Det är 2017, vakna!

Och ett nytt fenomen i vissa webbshopar, om man lagt till några varor i varukorgen och lämnar sidan så får man snart ett mail med rubriken "Har du glömt nåt?". Snacka om deal-breaker!

10. Götlaborg

Götlaborg Tie Fighter pilot

Från:
    Götlaborg
    Folk som går med luva på och inte ser sig för. Sjukt störigt att de inte tar hänsyn till andra genom att se sig för innan de svänger. Borde tvingas att ha blinkers på sig.

Smulan och mega gillar detta.
  11. Clark Kent

Clark Kent X-Wing Pilot

..och sen blir den sidan hackad ;)

Jag är helt övertygad om att bästa och säkraste sättet att spara sina lösenord på är en handskriven lapp på kylskåpet eller liknande placering. Finns inte en tjuv i hela världen som är intresserad av vad som hänger där, och det är dessutom garanterat 100% hackersäkrat.

engst, MariaE, Tapiren och 1 annan gillar detta.
  12. Götlaborg

Från:
    Götlaborg
    Jag har alla mina lösenord på en lapp som jag använder som bokmärke i boken Göran Perssons memoarer.

engst, Urkvinnan, Smulan och 5 andra gillar detta.
  13. Torsten

Från:
    Orten
    Förstår hur du tänker men jag har den som en app i min mobil så först ska de hacka min mobil och sen appen. Tror det är ungefär lika sannolikt som att Stefan Löfvén är statsminister 2019.

Vad har du för nytta av lappen när du inte är hemma och behöver använda mobilt bank-id för att köpa den där Paul Newman Daytonan som din jobbarkompis hittat i sin farfars låda med diverse gammalt skräp? ;)

engst och Strindberg gillar detta.
  14. spammerstakeahike

spammerstakeahike Rebel soldier

Just reklam är ett ständigt irritationsmoment. Kan folk inte läsa att det står "Reklam nej tack" på brevlådan.

15. Strindberg

Strindberg X-Wing Pilot

Från:
    Hälsingland
    När personal hos en leverantör slutar utan att lämna över ordentligt, eller avsluta projekt.
    Mina kunder blir sura då de inte får sina grejer, och jag blir sur när jag måste gå igenom allt med en ny person.

Torsten gillar detta.
  16. Torsten

Från:
    Orten
    Funderar på att byta till "Reklam = DÖDEN!"

zippan och Calle med C gillar detta.
  17. mrt4

mrt4 Stormtrooper

Människor utan insikt.... Kan vara vad som helst, men i regel där man inte är medveten om sin omgivning, liksom befinner sig i en bubbla....

Kör för sakta gärna i vänsterfil
    Går ut ur en butik eller rulltrappa tåg eller vadsomhelst och stannar 3dm efter dörren så alla 5443 andra som vill gå ut får tvärstanna.
    Högljudda människor som tex gapskrattar, berättar privata saker osv på typ ett cafe där man kanske betalat 80 spänn för en kaffe och chokladboll och vill ha lite lugn och ro

Folk i arbetet osm totalt saknar framförhållning.... Du har jobbat med det här i 3 veckor och precis nu kommer du på att du behöver min hjälp exakt nu så jag ska släppa allt jag har så att du kan få en golfapplåd vid nästa julfest?

......

alex_c, Mansory, mega och 4 andra gillar detta.
  18. Strindberg

Strindberg X-Wing Pilot

Från:
    Hälsingland
    Folk i min butik som rycker i dörren (som är låst av säkerhetsskäl) och sedan springer i väg och inte bemödar sig om att läsa den STORA skylten i ögonhöjd där det står "ÖPPET, knacka så öppnar vi.
    Å andra sidan, stressade och korkade kunder vill jag ju inte ha...

engst, eshmootie, Kejsaren och 1 annan gillar detta.
  19. Hellebring

Hellebring Stormtrooper

Från:
    Stockholm
    Har varit och köpt en hygrometer men när jag kom hem och packade upp den fanns inget batteri i, trots att det står att det skall följa med ett i. Får alltså åka iväg imorgon igen och skaffa ett jäkla batteri.
    Riktig skitsak egentligen men man blir bara så trött..

Smulan gillar detta.
  20. Brunleif

Brunleif Y-Wing pilot

Kan det vara idé att göra en säkerhetssluss så att den första dörren kan öppnas och sedan ha den andra låst? Då är det ju halvvägs inne och så kan man ha ljudsignal när första dörren öppnas? Om det är frekvent tänkte jag så kanske det kan vara värt investeringen?

21. Strindberg

Strindberg X-Wing Pilot

Från:
    Hälsingland
    Jag är sugen, men en sluss skulle äta upp så mycket yta inne i den redan trånga lokalen.

22. Brunleif

Brunleif Y-Wing pilot

Ja jag förstår... Hyrorna är väl därefter att man måste utnyttja all yta man klarar av!

23. Strindberg

Strindberg X-Wing Pilot

Från:
    Hälsingland
    Har faktiskt rimlig hyra, men för liten butik...
    Du får komma ned och kika någon dag, så ser du vad jag menar!

24. Brunleif

Brunleif Y-Wing pilot

Ja det låter som en idé!
    Tänkte åka ner och kika på hockey i dina krokar här framöver så vägarna förbi bör jag ha :)

25. Strindberg

Strindberg X-Wing Pilot

Från:
    Hälsingland
    Jag postar mycket i den här tråden. Vill tro att det beror på att omvärlden är extra irriterande, men är rädd att det till stor del sitter i mitt huvud :( .

Nåväl, dagens vansinnesframkallare!
    Lite då och då är det någon rökare som passerar min butik och tänker "Åh, så praktiskt, ett askfat"!
    Sedan tar de sin fimp och pular in den genom hålen i min ventilation till verkstaden i källaren.
    IDIOTER!!!

Dessutom är hålen för små, bara en svagsint kan tro att den här mojen är ett askfat, eller?
    IMG_5958.JPG

alfgren, engst, JOADAT och 4 andra gillar detta.
  26. Götlaborg

Från:
    Götlaborg
    Folk som går och blossar så att andra behöver lida.

alex_c, Mansory, dräpdrulle och 4 andra gillar detta.
  27. snoozarn

snoozarn Tie Fighter pilot

Från:
    Stockholm
    Cigg är vidrigt. :(

Ninen79, Mansory, mofo och 2 andra gillar detta.
  28. Hellebring

Hellebring Stormtrooper

Från:
    Stockholm
    Folk är generellt pantade. Prova att sätta en dekal om brandfara där så kan man hoppas att de slutar.
    Typ en sån här https://www.tryggsaker.se/skylt-brandfarliga-amnen

Strindberg gillar detta.
  29. Jockinho

Jockinho Tie Fighter pilot

Från:
    Motala
    Precis min åsikt med!

Götlaborg gillar detta.
  30. spammerstakeahike

spammerstakeahike Rebel soldier

När återvinningscentralens kontainrar är fulla, släpper folk allt på marken istället. Ska försöka ta en fin bild på hur det kan se ut.

Monk och mega gillar detta.