Laddar...
Nymans Ur 1851

Payson

Saker som irriterar er i vardagen

Diskussion i 'Lifestyle' startad av mofo, 23 oktober 2015.

1. the quiet man

the quiet man X-Wing Pilot

Från:
    Västerås
    Folk utan nån som helst arbetsmoral! Hur fan kan ett gift par vara hemma där "mannen" är förkyld och frun måste vabba det tillikaledes förkylda barnet?? Och hur kan två personer snitta över 300 frånvaro dagar år efter år??
    Eller, hur har man mage att gå hem på lunchrasten och därifrån sjukskriva sig 10 minuter innan man ska lösa av en bussförar kollega??
    Jävla flöjtar!!!

stelah, Depp-Erik, jabla och 10 andra gillar detta.
  2. mps

mps Stormtrooper

Ogillar att vara hemma från jobbet.
    Sätta kollegor i skiten.
    Har 3sjukdagar på 10år på detta företaget.

Torsten gillar detta.
  3. Torsten

Torsten Tie Fighter pilot

Från:
    Orten
    Företagen är väl tvingade att starta en utredning om man har fler sjuktillfällen än normalt?

4. Clark Kent

Clark Kent Tie Fighter pilot

När man står på Chokladfabriken och har beställt en cappuccino och två praliner, (apelsin och mint), sett ut ett perfekt bord men inser att man bytte jacka imorse så alla betalkort ligger hemma.

stelah, bbits, DiscoPapa och 4 andra gillar detta.
  5. Guden

Guden Stormtrooper

Från:
    Stockholm
    Eller kollegor som klagar på att de är överbelastade, stressade, pressade... "Snälla anställ fler"..
    OM DU SLUTAR SPELA PINGIS VARJE DAG PÅ ARBETSTID, slutar upp med dina 2-timmars luncher, slutar glida runt diverse avdelningar för att höra vad de gjort i helgen, slutar surfa på feber.se - så KANSKE du hinner få saker och ting gjorda i tid, samtidigt som du hinner hjälpa till med det ärendet du lovade och ställa upp för din kollega.

Det här var skönt. :)

stelah, Trelingon, Tapiren och 9 andra gillar detta.
  6. Carlf

Carlf Rebel soldier

Folk som snorar ner sina kollegor är fanimig värre.

mega, Ruben, Notorious Niklas och 2 andra gillar detta.
  7. the quiet man

the quiet man X-Wing Pilot

Från:
    Västerås
    Jodå minsann, tyvärr leder det i detta fall ingenstans.

Word!!

Edin gillar detta.
  8. Strindberg

Strindberg X-Wing Pilot

Från:
    Hälsingland
    Jag kan vara hälften så o-effektiv som den du beskriver, och ändå känna att det låter soft. Tycker pingis varannan dag och en timmes lunch låter bra.

Anställningsläge? Behöver jag kunna något? Jag är tyvärr dålig på pingis.

PIC och alfgren gillar detta.
  9. Guden

Guden Stormtrooper

Från:
    Stockholm
    Haha ja tyvärr, rätt så mycket man måste kunna.
    Därför personen/personerna i fråga är kvar. :)

Strindberg gillar detta.
  10. Strindberg

Strindberg X-Wing Pilot

Från:
    Hälsingland
    Asch, skulle ha varit med mer på rundpingiswn i högstadiet alltså.

Skämt åsido, när anställda eller kollegor inser att de på grund av sin kompetens är mer eller mindre oersättliga och de dessutom parar det med lite lathet måste vara sjukt tröttsamt.

Guden gillar detta.
  11. Guden

Guden Stormtrooper

Från:
    Stockholm
    Yes, de blir för bekväma och bryr sig inte.
    Själv strävar jag konstant efter mer - utveckling, ansvar och utmaningar.
    Men.. Each to his own. :)

Sorry för OT.

Edit: Säger jag, medans jag uppdaterar KS varannan minut.

12. Edin

Edin Y-Wing pilot

Från:
    Midsomer Wreath
    Vad f-n ha de för tjänster om de nu är oersättliga? Har svår att tror att de är totalt oersättliga men visst kan tiden det tar att få in en ersättare vara skadlig..

En annan sak vad gäller jobb och arbetsplatser, jag stör mig som tusan på folk som vägrar plocka i och ur diskmaskinen och sen klagar på att det inte finns några rena koppar och att det ser grisigt ut i köket/fikarummet. Jag plockar i och ur diskmaskinen på skolan jag vickar nu minst två gånger om dan (frukostkaffe och lunchkaffe) men säger inte en skit. Det är bara något som ska göras likaväl som när man är Hemma..

13. Alarik

Alarik Y-Wing pilot

Från:
    Göteborg
  14. Erlingborn

Erlingborn Stormtrooper

Från:
    Linköping
    Jag älskar den här tråden :D

Nissenutz gillar detta.
  15. Hugii

Hugii X-Wing Pilot

Irriterar mig på K&S-annonser som skriver "pris" längs ner i annonser, efter alla bilder. Innan eller efter bilder skit samma men skriv det ihop med övrig text.

Smulan, stelah, Fixxxer och 6 andra gillar detta.
  16. Matts

Matts X-Wing Pilot

Från:
    Stockholm
    Avocados i allmänhet. Svindyra garanterat mogna, ekologiska avocados i synnerhet. Var igår en kvävd impuls ifrån att ta mina två, nyköpta, övermogna avocados tillbaka till affären och bara helt lugnt med stirrande blick, nynnades till Wagner ( ni vet den från apocalypse now), reklamera dessa genom att smeta ut dom över varubanden i kassan.
    Tack för att ni lyssnar

Erik1, engst, Hoffa och 8 andra gillar detta.
  17. Lowe92

Lowe92 Rebel soldier

Stör mig något enormt på agenturen som jag bokat boende genom. Först ringer de igår (dagen innan jag åker) och säger att jag ska bo i en annan lägenhet på grund av "maintenance". Idag när jag ska möta upp och få nycklar osv är den personen 40 minuter sen och har inte ens vett att ringa o berätta det här (jag fick ringa kontoret så berättade dem att hon var sen). Och som droppen i glaset så vet hon först inte vilken av lägenheterna jag ska ha och nu insåg hon att hon inte har med sig nyckeln till den. Riktigt jävla dåligt tycker jag.

18. Lowe92

Lowe92 Rebel soldier

Och nu är hon tillbaka men nyckeln vet hon fortfarande inte var den är för den låg inte på huvudkontoret. Bra jobbat osv. Imponerande att ett företag kan vara så värdelöst!

19. Nissenutz

Nissenutz Y-Wing pilot

Från:
    Södermanland
    När inte folk kan skilja på ditt och mitt.

2 uppsättningar sommarhjul snodda ur förrådet! :mad::mad::mad:

spammerstakeahike gillar detta.
  20. spammerstakeahike

spammerstakeahike Stormtrooper

Äckligt och vidrigt.
    Oärliga personer överhuvudtaget är grymt irriterande. Kan handla om småsaker, men den som är oärlig i litet är oärlig i andra större sammanhang. Finns ett utländskt ordspråk som lyder ; Den som börja stjäla synålar slutar med att stjäla boskap.

mega och Nissenutz gillar detta.
  21. alfgren

alfgren X-Wing Pilot

Otrevliga/dryga/gnälliga hantverkare. Som att de kommer och gör nån jävla tjänst åt en när de väl dyker upp.

JAG BETALAR FÖR ATT DU SKA UTFÖRA ETT JOBB, GÖR DET DÅ!

Smulan, vonhall, sweedee och 2 andra gillar detta.
  22. Joffrey

Joffrey Tie Fighter pilot

Från:
    Westeros
    Personer utan koll på sin omgivning i kollektivtrafiken, alltid lika mysigt att bli mulad av en ryggsäck i rusningstrafiken

Smulan, B1884, Erik1 och 6 andra gillar detta.
  23. Nissenutz

Nissenutz Y-Wing pilot

Från:
    Södermanland
    Ja de är riktigt tröttsamt. Och försäkringbolaget ersätter endast 1 uppsättning. Så då blev de helt plötsligt ett ordentligt hål i plånboken också :banghead:
    Hade schysta 19" och nya 20" liggande inför våren.. :(

24. Niclas

Niclas Rebel soldier

Från:
    NVSkåne
    Nuförtiden förvarar jag bara 3 hjul per bil i garaget och de fjärde åker upp på vinden.

Erik1, spammerstakeahike och jabla gillar detta.
  25. JLC

JLC Y-Wing pilot

Folk med stora ryggsäckar som i gångtunneln vid tcentralen plötsligt stannar i rusningen och står still och blockerar vägen. Måhända rycksäck är praktiskt och lämpligt i skogen men fan inte i citys rusning i trånga gångar.

Och fortfarande de som pratar alldeles för högt (och länge) i mobilen på tbana och pendeltåg.

Smulan och Matts gillar detta.
  26. JLC

JLC Y-Wing pilot

Och personer i city som konstant tittar nedåt i morgonrusningen och blir förvånade när bilar tutar och de stöter in i folk. Titta framåt inte nedåt oavsett hur trött man är-borde vara ren självbevarelsedrift...

27. JLC

JLC Y-Wing pilot

Och personer som i sociala medier konstant i varje inlägg överöser med superlativ för att försöka inbilla folk att deras liv är perfekt och konstant glamour (läste nån kvasivetenskaplig artikel som påstår att dessa individer i själva verket är de mest olyckliga)

28. JLC

JLC Y-Wing pilot

Vilken bra tråd. Skulle kunna bomba på med säkert 10 saker till men lugnar mig lite tror jag... ;)

mega och Strindberg gillar detta.
  29. Sretlaw

Sretlaw Rebel soldier

Från:
    Andra sidan kvarken
    Folk som inte kan köra bil
    Människor som inte kan ta ansvar (alltid försenade, ingen koll på någonting)
    Människor som blir kränkta och tar illa upp allt för lätt
    När köer går långsamt

Måste sluta här, denna lista fick mig att inse att jag är allt för lätt irriterad

30. Nissenutz

Nissenutz Y-Wing pilot

Från:
    Södermanland
    Hade gärna haft en vind men bor i lägenhet tyvärr. Längtar till kåk! Då blir det larm och elshock på garaget, eldkastare också kanske? :p