Laddar...
Nymans Ur 1851

Payson

Saker som irriterar er i vardagen

Diskussion i 'Lifestyle' startad av mofo, 23 oktober 2015.

1. Sylta

Sylta Rebel soldier

*Folk som ökar farten när de blir omkörda. Samma med *folk som saktar ner på enkelfiligt,för att sen gasa när det blir dubbelt. *Folk som vinglar i trafiken håll dig i din fil.
    * idioter

Beo, dainosoft, Buckshot och 3 andra gillar detta.
  2. BOTL

BOTL Y-Wing pilot

Från:
    Gefle
    Man borde få preja av dessa idioter, kanske de andra lär sig och aktar på sig.

3. BOTL

BOTL Y-Wing pilot

Från:
    Gefle
    Folk som klagar på att det är för varmt de 11 dagar per år vi har sol i Sverige. Gå och lägg dig under en sten, snälla.

Alarik, JonasF, hampuseriksson och 3 andra gillar detta.
  4. UNO

UNO Y-Wing pilot

Från:
    Bullshit City
    Rödgråtna hulkande snyftande kollegor som vill bli tröstade efter att jobbat bort familjen.
    Lika illa oavsett om det är män eller kvinnor.
    Ännu värre blir det när dom koketterar med det.

5. spammerstakeahike

spammerstakeahike Stormtrooper

Håller med. Slappa handskakningar är nästan motbjudande. Man bildar sig, tyvärr, en uppfattning direkt om personen vilket givetvis inte alltid stämmer.

6. spammerstakeahike

spammerstakeahike Stormtrooper

Trump? Ni har säkert sett denna men... han har verkligen förfinat konsten att förnedra sin motpart maximalt under en handskakningssession Kolla hans 19 sekunders handshake med PM Abe. :)

engst och KarlTor gillar detta.
  7. Magnus Eriksson

Magnus Eriksson Stormtrooper

Ibland stör jag mig på min egen bilkörning. Har trots 35års ålder bara haft körkort i drygt 6 månader. Har kört en del men ibland slarvar jag som fan.

Equilibrium gillar detta.
  8. JLC

JLC Y-Wing pilot

Som dagens I-lands-problem måste jag skriva av mig om saker jag stör mig på här på forumet:

1. Folk som överdriver värdet av "svensksåld" i egna annonser och på alla köpesannonser frågar om den är "svensksåld". som om det skulle tillföra något utöver att det faktum att en svensk-reggad firma importerat klockan. En 20 år gammal svensksåld klocka är inte bättre än en 20 år gammal klocka inköpt utomlands, allt annat lika.

2. Folk som PM.ar på ens aktiva sälj-annons och vill ses och köpa klockan och när man svarar personen inom 5 minuter och ok-ar begärt pris och föreslår plats/tid att ses så har de "ändrat sig och hittat en annan klocka istället".

3. Folk som skriver text i slutet av annonsen med över 10 fullstora bilder och ännu värre de som börjar skriva högst upp, sedan mitt i och sist det man vill veta allra längst ned så man måste skriva fram och tillbaka 10 sidor för att fatta innehållet.

4. De som glömmer att ange årtal eller ref nr på klocka i annons, som att det skulle vara helt oviktigt, men skriver en hel uppsats om nåt helt ovidkommande.

5. De som under Lifestyle OT KÖPES lägger upp extremt specifika märken, modeller, färger och storlekar. Som om chansen skulle vara stor att nån har just det märket, färgen, storleken och dessutom vill sälja den billigt. Köp nytt istället för att tynga forumet.

6. De som bumpat mer än 10 ggr utan att justera priset. Marknaden talar sig tydliga tystnads-språk. Lev och lär.

alfgren, MånsT, vonhall och 1 annan gillar detta.
  9. Strindberg

Strindberg X-Wing Pilot

Från:
    Hälsingland
    Mycket bra!
    Särskilt punkt fem kan göra mig galen, jag är sugen på att lägga upp en annons, ungefär:
    "Dyra grejer köpes, helst märkesgrejer. Billigt. "
    Men, folk skulle inte förstå sarkasmen...

Erik1 och KarlTor gillar detta.
  10. Ninen79

Ninen79 X-Wing Pilot

Från:
    Stockholm
    Det gjorde jag för några månader sedan:)
    https://klocksnack.se/threads/Äkta-hugo-boss-armani-badshorts.61952/

11. Psykel

Psykel Tie Fighter pilot

Som kollektivtrafiksåkare känner jag igen det där när man ska kliva på bussen också. Jag skulle säga att i iallafall hälften av fallen så är det nån som kliver på precis framför mig och inser att busskortet ligger längst ner i väskan och ska börja gräva när denne står vid kortläsaren. Jag har som princip att alltid ha mitt kort redo när det är 1 minut kvar till bussen ska dyka upp.
    Och när vi ändå är inne på ämnet buss: Folk som tränger sig. Generellt sett så blir det någon form av köbildning när bussen kommer och folk ska kliva på. Men när en vuxen människa bara går förbi 5-10 pers i kön och armbågar sig ombord så börjar jag koka. Visst, alla kommer ombord, ingen kommer fram senare än nån annan, men det är en principsak. Om puckot tränger sig i busskön, så lär puckot syssla med andra idiotier.

12. JLC

JLC Y-Wing pilot

jo, ett par vanliga badshort från boss eller Armani i M och vanlig färg finns det nog en del hos medlemmarna, men när man frågar efter nåt riktigt udda märke och dessutom specificerar storlek, färg och modell känns det mer som nån slags ouppnålig dröm eller önskelista.
    haha, sant som det är sagt!

och jag har även noterat en kavaj i gräsligt "Seersucker" tyg bumpas dagligen i Lifestyle OT/Säljes i jag vet inte hur många veckor nu.
    Vanliga människor brukar ju skänka sånt till välgörenhet men alla gör ju som de vill med sin tid och sina saker.. ;-)

13. Ninen79

Ninen79 X-Wing Pilot

Från:
    Stockholm
    Det var rent ironi från min sida men tror inte många fattade det, vem fasen köper begagnade shorts liksom.

MånsT, Kejsaren och Strindberg gillar detta.
  14. Kejsaren

Kejsaren Tie Fighter pilot

Från:
    Malmö/Lund. Typ
    jag har ett par från HM. Nypris 99, nu 89 inkl frakt. Strl L, men känns mer som M (eller är jag för fet), eller XL. Skicka PM. Endast använda 1 sommar.

Krillan, Ninen79 och JLC gillar detta.
  15. Ninen79

Ninen79 X-Wing Pilot

Från:
    Stockholm
    PM skickat:)

Kejsaren gillar detta.
  16. Strindberg

Strindberg X-Wing Pilot

Från:
    Hälsingland
    Skitmånga här. Jag fattade ärligt talat inte ironin heller, det känns som om folk gör så där här.
    Jävligt kul så här i efterhand!

Jag gillar för övrigt lifestyle k/s. Har både köpt och sålt en del.

JLC och Ninen79 gillar detta.
  17. Ninen79

Ninen79 X-Wing Pilot

Från:
    Stockholm
    Jooiie och Strindberg gillar detta.
  18. Fixxxer

Fixxxer AT-AT driver

Från:
    Göteborg
    Nevermind....

19. Psykel

Psykel Tie Fighter pilot

Nåt relaterat till KS som jag irriterar mig på är när folk ska verka lite lustiga och skriva exempelvis "Rååålääääx" eller liknande.
    Exempelvis i random "vad ska jag köpa för klocka"-tråd, så är det alltid nån som skriver "Asså, man ska ju ha Råååålääääx. Det är så schtek att man alltid får ligga."
    Så grymt töntigt och omoget!

20. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Oftast LOL-gubbarna på 50+?

21. Psykel

Psykel Tie Fighter pilot

Mycket möjligt. Jag vågar mig sällan in i KS vaniljavdelning annat än på fredagar.

Strindberg gillar detta.
  22. Tomas Eriksson

Tomas Eriksson Tie Fighter pilot

Från:
    Prettogettot
    Händer ett par gånger per år att jag åker buss och jag irriterar säkert kollektivtrafikproffsen varje gång. Hur fungerar kösystemet till bussar? Tror inte någon gång jag sett att folk står på led eller något som jag skulle uppfatta som en kö.

23. Psykel

Psykel Tie Fighter pilot

Det är väl kanske inte en formell kö, men det blir ju ett naturligt flöde av folk som kliver på. Det är sjukt drygt och omoget att gå förbi folkmassan och tränga sig ombord som vissa gör. Det kanske inte är lika illa som att tränga sig i typ en kassakö eller liknande, men det är ju samma själviska mentalitet som orsakar det.

24. Hoarz

Hoarz Stormtrooper

Inte en chans jag ställer mig bredvid personen längst till höger. Jag går fram och ställer mig vid skylten.

Swordthain, AndersM och JLC gillar detta.
  25. Pojken från Götet

Pojken från Götet Y-Wing pilot

Folk som ska uppenbart försöka flasha sin klocka. Ser det hela tiden hur vissa har armen lite mer uppdragen på den sidan de har klockan eller liknande.
    Idag var det en Nisse i kostym som tryckt in kavaj och skjorta under sin speedmaster för att den skulle synas. Otroligt fult

(OBS gäller inte bilder på KS utan folk irl)

alfgren, spammerstakeahike och Fixxxer gillar detta.
  26. Fixxxer

Fixxxer AT-AT driver

Från:
    Göteborg
    Ännu värre att merparten som gör det bär parfymklockor :)

Men ja, det är fult på dyrare med. Niklas Berntsson på ESNY (i tv-serien Toppmäklarna) är ett ypperligt exempel. I varje scen ser han till att hans SubC syns tydligt. Stoppar gärna skjortmanschetten under klockan osv. Vansinne

Dock måste man ju inte dölja den. Svårt om man har T-shirt eller uppvikta ärmar. Men det är väl självklart.

Pojken från Götet gillar detta.
  27. Pojken från Götet

Haha, har också reagerat på det i den serien.
    Såklart om man har t-shirt eller uppvikt så är det inte märkligt.
    Just det med att pilla in kläderna under klockan eller likande, helt galet.

Fixxxer gillar detta.
  28. Strindberg

Strindberg X-Wing Pilot

Från:
    Hälsingland
    Fast här ska man inte underskatta KS-gemenskapssökandet där man drar upp ärmen liite extra, ifall någon skulle se att man har en knasig klocka och komma fram och snacka!

Fixxxer och Pojken från Götet gillar detta.
  29. Niclas

Niclas Rebel soldier

Från:
    NVSkåne
    Jag knör ALLTID in en bit av tröjan under min klocka för att kunna se den utan att behöva använda högerhanden för att dra upp tröjarmen.
    Fult eller inte, praktiskt åtminstone.
    Får kanske börja bära tonårskläder :wideyed:, alltså liite för kort tröjärm och myycket för korta byxor :).

30. Pojken från Götet

Klockan kollar man på mobilen ;)

Fixxxer och Niclas gillar detta.