Fick en tingsrättsdom i dag, där jag är en målsägande, då dottern blev "ficktjyvad" på sin/min mobiltelefon. Domen gäller en rumän som polisen gjorde tillslag mot. De hittade en Rolex värd 500.000 kr och sju datorer och 146 mobiltelefoner, varav en var min.......
Tingsrätten gjorde bedömningen att rumänen inte kommer att göra nya brott, så han fick villkorlig dom och 140 dagsböter à 50 kr, så han skall betala 7.000 kr till staten och 800 till brottsofferfonden. Till detta skall han ersätta de som krävt ersättning med c:a 30.000 kr med pengar han inte har........så fungerar det.......
Till detta så skall svenska staten stå för hans försvarsadvokat 97.859 kr
Är det någon annan än tingsrätten som tror att han slutar göra brott nu........
Jag kan inte se att det framgår vems Rolex det är så kolla på armen om er 500.000 kr Rolex är kvar Polisen har i alla fall beslagtagit en!
Tingsrätten gjorde bedömningen att rumänen inte kommer att göra nya brott, så han fick villkorlig dom och 140 dagsböter à 50 kr, så han skall betala 7.000 kr till staten och 800 till brottsofferfonden. Till detta skall han ersätta de som krävt ersättning med c:a 30.000 kr med pengar han inte har........så fungerar det.......
Till detta så skall svenska staten stå för hans försvarsadvokat 97.859 kr
Är det någon annan än tingsrätten som tror att han slutar göra brott nu........
Jag kan inte se att det framgår vems Rolex det är så kolla på armen om er 500.000 kr Rolex är kvar Polisen har i alla fall beslagtagit en!