• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Saknar min Planet Ocean 2500 42mm...

Ska Joshua3 försöka leta upp en Planet Ocean 2500 42mm, trots att han absolut inte har råd?

  • JA

  • Nej


Resultatet är endast synligt efter enkät.
D

Deleted member 1154

Guest
försökte döva känslan med dessa 3, men icke

*snyft*

_MG_5708small.jpg
 

marw

Panerai
2-Faktor
Omega PO har ju redan en egen tråd och jag har hört att den längtar efter denna typ av undersökningar. Inget fel på klockan men jag tycker du ska köpa en sådan där rolex 16600 istället.
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Precis, 2500 blir tråkig, gammal & platt i jämförelse. Höjden på 8500 är inte så farlig med tanke på att den är vassare på samtliga punkter.
Nackdelen blir väl servicekostnaden och att insertet är dyrare att byta ut om man ska vara balanserad, men det är ingen tvekan om vilken jag skulle välja :)
 

Parabellum

Rolex
2-Faktor
Ah, min gamla PO2500 som fick vandra vidare till Joshua :)
Saknar den med.

Tyvärr tycker jag att de dragit iväg lite för mycket i pris idag. För att få tag i en 2500 42mm i bra skick, helst från 2011 så får man idag ge 24-27k och så lägg på servicepengar på det. Då är man uppe i 8500-summor och då har jag faktiskt svårt att motivera mig att köpa en "sämre" klocka även om jag tycker att 2500 både är snyggare och bekvämare att bära.
 

Hawk100

Rolex
Den enda fördelen med 2500 är att den är lite plattare, annars är 8500 en bättre klocka
Men det är ju just höjden som är problemet med 8500:an. Den är ju sjuuuukt hög när man har den på handleden..... Vad är egentligen att den behövde bli så in i h......ete hög??? Håller annars med om att resten av designen är riktigt bra, men höjden gör att något blir galet! Lite som med BMW X6! Jätteläcker vid en första anblick, men ändå inte.......
 
Topp