• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Saknar min Planet Ocean 2500 42mm...

Ska Joshua3 försöka leta upp en Planet Ocean 2500 42mm, trots att han absolut inte har råd?

  • JA

  • Nej


Resultatet är endast synligt efter enkät.

Simpatico

Rolex
IMG_2081.JPG


Underbar klocka, här på mesh.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Just det, tack för input... får bli att samla burkar och sen köpa en PO 2500 igen, längtan är som sagt svår...

men det jag vill ha är enligt input ni gett
PO 2500 verket
Full set
Svensksåld
svart ring
42mm

sen visst 8500 är snygg också men inte lika klassisk men den blå 8500 är ju lite unik helt klart och mer ovanlig, det är väl om man skulle snubbla på en sån till bra pris då möjligen.
Ser fram emot att ses i Po tråden snart då ;)
 

Josef B

Bestraffaren
Självklart ska du ha en sån. Jag saknar min PO 2500 45,5 jävligt mycket och snubben som jag sålde till, sålde till nån random snubbe på blocket.
 
D

Deleted member 1154

Guest
Vad kan en 8500 kosta och vilken modell ska man leta efter om man vill ha en clean med svart ring bara? Nån sa att det är bättre antireflexbahandling på den modellen också
 

Parabellum

Rolex
2-Faktor
Vad kan en 8500 kosta och vilken modell ska man leta efter om man vill ha en clean med svart ring bara? Nån sa att det är bättre antireflexbahandling på den modellen också

30-35k.
Ref: 232.30.42.21.01.001
Jag har köpt och sålt flera (max 1 år gamla, någon har varit sprillans) för mellan 28-32k. Men de har gått upp en aning i pris nu upplever jag.
Billigast på Uret just nu för 39k. C24 har flera för 32-35k.

Och ja, AR-behandlingen är betydligt bättre än på 2500. Detta bekräftas av dels mina egna erfarenheter samt andras erfarenheter om du tar en titt på de internationella forumen.

PS: Vore det inte bättre att ha denna diskussion i Omegatråden? Jobbigt att hålla reda på alla olika ämnen som behandlar samma innehåll ;-)
 
D

Deleted member 1154

Guest
30-35k.
Ref: 232.30.42.21.01.001
Jag har köpt och sålt flera (max 1 år gamla, någon har varit sprillans) för mellan 28-32k. Men de har gått upp en aning i pris nu upplever jag.
Billigast på Uret just nu för 39k. C24 har flera för 32-35k.

Och ja, AR-behandlingen är betydligt bättre än på 2500. Detta bekräftas av dels mina egna erfarenheter samt andras erfarenheter om du tar en titt på de internationella forumen.

PS: Vore det inte bättre att ha denna diskussion i Omegatråden? Jobbigt att hålla reda på alla olika ämnen som behandlar samma innehåll ;-)

Att prissättningen på nya går upp lite ibland kan jag förstå men varför har 2500 börjat stiga?, nån som sa att 2500D kostar numera över 30k?
 

Anthon

Breitling
Bra val att du tog tag i det och köpte en!

Vad landade priset på?

Jag har en 2500, sugen på att lämna den för något nytt, men den här tråden är ännu ett bevis på att jag inte borde släppa den.
 
Att prissättningen på nya går upp lite ibland kan jag förstå men varför har 2500 börjat stiga?, nån som sa att 2500D kostar numera över 30k?

PO 2500 har hakat på Omegas rörelse up-scale vilket gör att begpriserna ökat rejält de senaste åren; för tio år sedan var det inga bekymmer att komma över en nästan ny (modellen introducerades ju år 2005) för sisådär 15k. Dom listade på 22-23k år 2006; nu kostar en beggad i regel mer än vad den gjorde ny för tio år sedan. En hyfsad värdeutveckling, to say the least.

Vänligen
Forumets undersköterska
 
Topp