• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Saknas det inte något i Rolex sortimentet som är 38-39mm..

...är liiite sugen på något DJ'aktigt, men 36mm blir för litet för mig och nya DJII är ju 41mm och blir ju inte riktigt samma typ av klocka, det blir mer en sportklocka eller sprortdressare, tycker Omega Skyfall är perfekt med sina 38.5mm men det är ju tyvär ingen Rolex...

Borde inte Rolex gjort DJII lite mindre och haft bara Millien på 41mm?

EDIT: Kom precis på att nya Explorer I är ju 39, men inte så många valmöjligheter där...

Vad tycker ni?
 

Sond

Patek
...är liiite sugen på något DJ'aktigt, men 36mm blir för litet för mig och nya DJII är ju 41mm och blir ju inte riktigt samma typ av klocka, det blir mer en sportklocka eller sprortdressare, tycker Omega Skyfall är perfekt med sina 38.5mm men det är ju tyvär ingen Rolex...

Borde inte Rolex gjort DJII lite mindre och haft bara Millien på 41mm?

EDIT: Kom precis på att nya Explorer I är ju 39, men inte så många valmöjligheter där...

Vad tycker ni?
Jag tycker att DJII skulle begränsats till 39 mm. Då hade en produktharmoni från historien hållits samman, DJ och Explorer var 36 och skulle nu varit 39 mm. Dessutom är 41 för stort på DJ enligt min smak. Men där är vi ju lite olika..:)
 

Sten

Cartier
Har tänkt precis samma tanke. AT med sina 38,5 lockar dock...Fastän det inte är Rolex. Men priset är det inte heller ;). Alltid något positivt.
 
Topp