• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sambeställning av Timegraphers.

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Hej.

Varit på jakt efter en timegrapher ett bra tag nu utan att lyckas här på forumet.
Har nu varit i kontakt med en handlare i världen som kan sälja en flock till mig till liiiite reducerat pris.
Kommer hamna strax under 2000:-
Kravet är att jag måste köpa 10 st, så med andra ord söker jag fler som vill ha en egen grapher.

Modellen som är aktuell är en enklare No.1000 enlig bild nedan. (ej min klocka på bilden. ;) )


5877863846_982a3ccb5f_b.jpg
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Sant.. Men sen tillkommer tull + frakt.
Fick bud på 200 USD / St ink frakt, + tull och moms. Givetvis hade priset korrigerat när dom kommit hem och man har den faktiska kostnaden ink frakt inom sverige.
Men jag kan lägga ner projektet om ni tror jag skulle försöka tjäna pengar på mina KS vänner.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Låter dyrt. Köpte min för 2000kr inkl frakt och slapp moms eftersom den skickade från UK. Lycka till, men du ska nog försöka förhandla ner priset om det ska löna sig för er.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Handlar inte om det Holmqvist :) Tipsade bara om att det finns en bättre deal än 2k och då får alla varsin hem direkt till dörren istället för att du ska behöva beställa 10st osv.

164usd = 1400kr och slutpris ink moms och tull är 1850kr, förutsatt att man deklarerar paketet korrekt, annars är det typ 1400kr.

Tanken var inte att du skulle ta illa vid, snarare att du slipper gå igenom stöket med att beställa 10st och fortf. komma undan med att betala under 1900kr.
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Handlar inte om det Holmqvist :) Tipsade bara om att det finns en bättre deal än 2k och då får alla varsin hem direkt till dörren istället för att du ska behöva beställa 10st osv.

164usd = 1400kr och slutpris ink moms och tull är 1850kr, förutsatt att man deklarerar paketet korrekt, annars är det typ 1400kr.

Tanken var inte att du skulle ta illa vid, snarare att du slipper gå igenom stöket med att beställa 10st och fortf. komma undan med att betala under 1900kr.


Lugnt, försöker bara göra någon bra sak för oss alla.
Priset du skrev med 1850 tullat och klart + frakt inom Sverige känns inte så långt från -strax under 2000:-
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Lugnt, försöker bara göra någon bra sak för oss alla.
Priset du skrev med 1850 tullat och klart + frakt inom Sverige känns inte så långt från -strax under 2000:-


Men du slipper beställa 10st och sedan skicka runt i hela landet till de andra som ska ha sina. Här beställer du en till dig själv och betalar 1850,- .. Jag skulle i alla fall be asiaten att deklarera paket annorlunda för att slippa skit reglerna vi har här vad gäller gränsöverskridande handel.

Men vill du gå ha lite extra att göra så ska inte jag stoppa dig :) Kör hårt!
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Hittade denna, men känns inte så bra.
Alla som dumpar priset har ju inte någon feedback, billig men osäkert.
TIME2.PNG
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Men du slipper beställa 10st och sedan skicka runt i hela landet till de andra som ska ha sina. Här beställer du en till dig själv och betalar 1850,- .. Jag skulle i alla fall be asiaten att deklarera paket annorlunda för att slippa skit reglerna vi har här vad gäller gränsöverskridande handel.

Men vill du gå ha lite extra att göra så ska inte jag stoppa dig :) Kör hårt!


Han ville inte "fuska" med tull. Så jag får nog lägga ner detta projekt. Köper hem en till mig själv.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
beställ var för sig direkt ifrån aliexpress.com. Samma regler som genom Paypal, om du inte får något i brevlådan får du pengarna tillbaka... Tror jag betalade 1250:- för min (+ tull och moms).
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Svenska kronan är rätt svag just nu så priserna har gått upp lite.
Pratar just nu med tillverkaren i UK ang en order, får se vad han svarar.
Då slipper vi tull och moms.
 

tictac62

Cartier
Vad är skillnaden på 1000 och 1900 modellen?
Hittar ingen bra förklaring.

Holmqvist Timegrapher 1000, https://klocksnack.se/threads/timegrapher-1000.7152/#post-222899
Läs gärna McGyvers test av TG 1000, är större skärm och flera inställningar på 1900, och McGyver hade köpt den för skärmen, vet inte om jag länkade rätt, men om det blir bra pris på 1000 från en TG köpt i UK/Europa så kan jag tänkas köpa, ska byta ut min gamla vibrograf som är över 50 år.
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Samma maskin som jag har. Har fungerat helt klanderfritt och är supernöjd :)
Har ni behov och kan få ett bra pris så kan jag verkligen rekommendera den.
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Han sänkte med 5 pund och totalpriset hamnar på ca 1900kr hemma/st + inrikes frakt.
Så just nu ingen ljusning.
Köpte hem en 1900 till mig själv sålänge.
Med expressfrakt från UK hamnade den på 2350kr
Helt ok enligt mig.
Tänker ändå kolla vidare efter bra pris på 1000 serien.
 

tictac62

Cartier
ok, så du har redan köpt? n vem köpte du av?
Du köper jag än jag också 2350:- är bra pris, annars hade jag tillsammans med dig och taget en tur ner till Helsinborg!
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
ok, så du har redan köpt? n vem köpte du av?
Du köper jag än jag också 2350:- är bra pris, annars hade jag tillsammans med dig och taget en tur ner till Helsinborg!

Köpte den av en som kallar sig av76 på ebay.uk. Skickar från UK vilket leder till kortare lev tid samt slipper tull och moms.
Ska vara hos mig den 20:e. :)
 
Topp