• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Förslag Samla alla reaktioner för samma inlägg i notifieringar

Canee

Cartier
2-Faktor
Hej!

Vore det inte schysst att samla alla reaktioner för samma inlägg på en rad i notifieringar?

Om flera personer har reagerat på samma inlägg kan det stå t.ex. ”Canee, XYZ och 23 till har reagerat på ditt inlägg ...”. Vilka som reagerat kan man se på respektive inlägg. Det ger en tydligare och mer lättläst notifieringslista än i nuläget när tex att någon citerat ett inlägg kan missas mellan ett gäng ”likes”.

Tack för ett grymt forum!
 

Derix

Patek
2-Faktor
Ett annat tips är att stänga av notifikationer för ”gilla” helt och hållet. Det blir mycket lättare att hålla koll på citat och annat som man prenumererar på.

Så här ser det till exempel ut hos mig just nu.
D21760F9-830E-44F1-9267-A1AC37F26B6A.jpeg

Detta förutsätter att man inte använder KS som ett vanligt socialt media där man jagar likes och bekräftelse.
 

Canee

Cartier
2-Faktor
Fair enough, visste inte att det fanns som alternativ! Ska dock villigt erkänna att jag inte har något emot att veta om inlägg reageras på även om jag tycker att det tar över som det är nu. Testar att stänga av notiserna om reaktioner ett tag, tack för tips!
 

HSK

Patek
2-Faktor
Hej!

Vore det inte schysst att samla alla reaktioner för samma inlägg på en rad i notifieringar?

Om flera personer har reagerat på samma inlägg kan det stå t.ex. ”Canee, XYZ och 23 till har reagerat på ditt inlägg ...”. Vilka som reagerat kan man se på respektive inlägg. Det ger en tydligare och mer lättläst notifieringslista än i nuläget när tex att någon citerat ett inlägg kan missas mellan ett gäng ”likes”.

Tack för ett grymt forum!
Medhåll! Det skulle verkligen underlätta om man tog tillbaka det gamla systemet enligt ovan istället för att ha 25 nya notiser för ett och samma inlägg.
Ett annat tips är att stänga av notifikationer för ”gilla” helt och hållet. Det blir mycket lättare att hålla koll på citat och annat som man prenumererar på.

Så här ser det till exempel ut hos mig just nu.
D21760F9-830E-44F1-9267-A1AC37F26B6A.jpeg

Detta förutsätter att man inte använder KS som ett vanligt socialt media där man jagar likes och bekräftelse.
Nja, dels är forumet i sig en form av sociala medier där likesystemet till stor del är inbyggt i hur forumet och det sociala samspelet fungerar men jag kan även tycka att det fyller en viktig funktion. Det kan t.ex. leda till att man vidareutvecklar ett påstående eller en frågeställning om man får flera "wow", man påminns om äldre trådar som man deltagit i men sedan länge glömt bort osv. så även om man inte direkt jagar likes så tycker jag ändå att det är en användbar funktion. ☺️
 

Derix

Patek
2-Faktor
Medhåll! Det skulle verkligen underlätta om man tog tillbaka det gamla systemet enligt ovan istället för att ha 25 nya notiser för ett och samma inlägg.

Nja, dels är forumet i sig en form av sociala medier där likesystemet till stor del är inbyggt i hur forumet och det sociala samspelet fungerar men jag kan även tycka att det fyller en viktig funktion. Det kan t.ex. leda till att man vidareutvecklar ett påstående eller en frågeställning om man får flera "wow", man påminns om äldre trådar som man deltagit i men sedan länge glömt bort osv. så även om man inte direkt jagar likes så tycker jag ändå att det är en användbar funktion. ☺️
Du kan fortfarande följa mottagna reaktioner här:
Skärmavbild 2021-02-07 kl. 20.04.30.png
 
  • Like
Reactions: HSK

HSK

Patek
2-Faktor
Du kan fortfarande följa mottagna reaktioner här:
Skärmavbild 2021-02-07 kl. 20.04.30.png
Tack för tipset. 😊 Det är en tänkbar kompromiss men dels måste man bevaka det manuellt (antar jag?) och så kvarstår problemet med en hel drös notiser för ett och samma inlägg vilket för mig och säkert många andra leder till att man inte tittar på det i alla fall eller spenderar onödigt mycket tid på att bläddra fram och tillbaka för att se till att man inte missar något gammalt bortglömt inlägg som någon kanske har reagerat på.
 
Topp