• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Samlingstråd för tex GTG?

Josef B

Bestraffaren
Höll på och tänkte högt när jag letade efter några äldre GTG-trådar och dess bilder, men kan man inte ha någon form av index på tex rapporter om gtg och events? Som klistrad kanske, eller som "ruta" högst upp på sidan som "Instagram"? Så kan man se hur pass fin gemenskap vi har :)
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
En klistrad tråd som denna som länkar till separata gtg-trådar känns bra!

Passar samtidigt på att efterfråga ett gtg i mellandagarna. :cool:
 

Josef B

Bestraffaren
yonsson skrev:
Forumdel är det som behövs. Inte en klistertråd.

Nackdelen med en forumdel blir ju att eventuellt så kan den delen bli mindre besökt, en gtg så vill man ju gärna att det är så många som möjligt tittar in i tråden, bästa sättet för det är ju i Diskussion? Självklart om "huvud"gtg-tråden flyttas över till en ny forumdel från "Diskussion" efter ett tag, så skulle det funka.
 

max

Dancing Queen
Är ju samma problem med klistrad enhetstråd och separat forum, man lessnar på att titta i dem regelbundet och missar när det väl är en ny.

Skapa ny tråd vid varje gtg och klistra den tills eventet är över känns som en bättre metod.
 

Josef B

Bestraffaren
max skrev:
Är ju samma problem med klistrad enhetstråd och separat forum, man lessnar på att titta i dem regelbundet och missar när det väl är en ny.

Skapa ny tråd vid varje gtg och klistra den tills eventet är över känns som en bättre metod.

Nej nej missförstå inte.
Att skapa en ny tråd vid varje gtg/event, så ska det vara och sedan låta den dö ut. Det jag menar är att ha en "samlingstråd eller forumdel" där trådarna kan samlas i EFTER när dessa gtg/event har varit, så det är lätt att hitta. Jag läser gärna dessa trådar om och om igen, och tittar på bilderna!
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Det är bra. Tänk om jag glömmer bort hur Josef B ser ut t.e.x, och det nalkas GTG. Då kan jag klicka in och kolla på en tidigare rapport från en GTG och se att: juste!, det var den trevliga herren med b.l.a en Hublot.

Således kan jag vid nästa träff lugnt knata fram och langa ett: "Tjena Josef B, vart har du hubben?" , varpå han kan svara: Jag har sålt den men jag har kvar min DSSD vill du känna på den istället?

Vilket jag självklart vill.

En samlingsplats för GTG är alltså i mitt tänk en bra idé och bör genomföras på sätt A eller B.
 

max

Dancing Queen
Josef B skrev:
Nej nej missförstå inte.
Att skapa en ny tråd vid varje gtg/event, så ska det vara och sedan låta den dö ut. Det jag menar är att ha en "samlingstråd eller forumdel" där trådarna kan samlas i EFTER när dessa gtg/event har varit, så det är lätt att hitta. Jag läser gärna dessa trådar om och om igen, och tittar på bilderna!
Ahaaaa tänk på att jag är en seg sate ;)
Låter som en bra ide'! Skulle ju kunna göra en tråd med länkar och beskrivande text till varje event så att man hittar dem enkelt :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Långa klistrade trådar som det bara är massa kladd i är ju det värsta som finns. Hellre en forumdel i så fall där man märker när det dyker upp något nytt.
 
Topp