• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Samlingstråd för Årskrönikor 2013

Jahaja, nu börjar snart året vara slut och jag kan nog redan nu böra runda av året och sammanfatta vad som passerat under mitt första år som klockentusiast. :)

Mitt klockintresse började för ett par år sedan när min sambo köpte en Citizen Eco-drive till mig i födelsedagspresent. Jag blev eld och lågor, och intresset grodde med tiden.

DSC_0137-4.jpg


2013 var första året när jag tog steget fullt ut och intresset blomstrade!

I Januari köpte jag min första Rolex. En 14060M!

DSC_0527-1.jpg


DSC_0530.jpg


I ungefär samma veva köpte jag en Glycine Combat Golden eye.

DSC_0523-1.jpg


Glycinen fick lite handledstid då kronan sticker ut för mycket så den skaver i handleden. Inte skönt.

Då införskaffades en av mina absoluta favoriter! :woot:

Breitling Super Avenger 48mm :woot: :woot: :woot:
DSC_0546-1.jpg


DSC_0562-1.jpg


Under sommaren suktade jag omänskligt mycket efter en GMT Master II (pepsi)

Med en önskan att bli lika cool som Tom Selleck så skaffade jag en sådan, och det är än idag den snyggaste klocka jag någonsin sett. :D

DSC_0601_zps036e63c5.jpg


DSC_0590_zpsb25a7197.jpg


I samma veva blev det även en Milgauss.

DSC_0611_zps7381f056.jpg


Samt en Certina Action Diver

DSC_0621_zps9cf55916.jpg


Men en Panerai har man alltid längtat efter!!!

DSC_0632_zpsc712c081.jpg


Som cheepo63 knåpade ihop två skitsnygga läderremmar till!

DSC_0622_zpsbe8f6c40.jpg


DSC_0632_zpsc712c081.jpg


Nu i slutet på året blev det tillökning med en Avenger Black steel! (Breitling)

IMG_0061_zpsf53ce336.jpg

Den verkar dock tyvärr lämna mig nu under veckan, så jag kanske hinner med en eller flera klockor innan årsskiftet.

Jag vill tacka alla på KS som jag har haft nöjet att göra affär med. Det har alltid fungerat perfekt, och jag har också fått lära mig så otroligt mycket under året.

Jag hoppas att 2014 blir ännu bättre (om möjligt), och att omsättningen på klockor blir lika hög eller högre för oss alla.

Tack KS, och alla medlemmar som gör forumet värt att besöka! :)


P.S
Jag vill se några riktigt sjuka årskrönikor från er som omsätter stora mängder klockor!!!
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Kul läsning såhär en söndagskväll! Diggar din Pepsi och Bratten som är på g bort är stenhård!
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
I det här sällskapet tillhör jag tyvärr endast bottenskrapet, men jag gör så gott jag kan. :woot:

Haha, alla är ju i olika åldrar och olika faser i livet, men på ett år tycker jag att du kommit jävligt långt:) Själv har jag skaffat mig en gammal breitling och en gammal heuer, älskar de, men suget efter rolex är stort, Målet är en 1675/1680 innan sommaren ;) Btw sjukt bra bilder, tack för att du delar med dig av de:)
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Vilka klockor? :)

Bra plats i garaget. Bra bilar i garaget!
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Grymt första år och kul att se att det finns lite riktiga klockor här uppe i norr! Mitt första år som klocknörd (också 2013) var inte tillnärmelsevis lika storslaget som ditt. Mitt andra år hoppas jag kommer bli ungefär som ditt första!
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Inspirerad av norrlänningen så gör även jag en resumé. Blev medlem på forumet hösten 2012, sen gick det bara utför.

Jag gick in i 2013 med denna
mo4JHQC.jpg

Sen vid en middag kom morfars zenith fram dom legat gömd i ett bankfack i 22år. Den fick service och bärs numer på ett brunt croco
NYpqiJv.jpg


Sen fick jag ett infall och spontan köpte denna
5Z5igcf.jpg


Men så dök rolexspöket upp, sm300 fick lämna och in kom denna.
dszPJcC.jpg

Nu var man nöjd men klockbudgeten var övertraserad och något måste lämna för att komma i balans. PO 8500 åkte ut på försäljning, men ist blev det ett byte och helt pålötsligt hade jag denna.
cCOXTYp.jpg

Så sjukt nöjd, troligen den coolaste rolex som finns! Men klockkontot var fortfarande tomt så gmt'n såldes vidare.
Ekonomin var återigen i balans och jag slutar snusa för att kunna spara mer pengar till klockor. Har inget speciellt i siktet så istället börjar en spretig jakt på en beater. Här följer ett axplock av vad som kommit och gått.
YKvWrUt.jpg

Y3ung8h.jpg

oBRVb6n.jpg

1qerGyK.jpg

h5woaxE.jpg

tzA4VKJ.jpg

SduDMwj.jpg


Sen började min sub strula lite och åkte in på garantirep. Och då behövdes något nytt och nu fanns pengar i kistan igen.
M8ydFUm.jpg

Kom efter några veckor fram till att datejust inte var vad jag behövde så den fick lämna. Vad jag behövde var ju fortfarande en beater, en riktigt fin beater. Så nu, om Gud och posten vill så landar denna och troligen årets sista klocka hos mig på måndag.
9P52RcF.jpg

Sista bilden är stulen utan att fråga från Ekmikael, jag dristade mig till det då jag redan betalt klockan :)

Det var mitt år, jag har nog glömt några för det gick fort ett tag. Jag hoppas faktiskt att nästa år blir lugnare (på alla fronter)

God jul och gott nytt nördar!
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Riktigt kul att se hur samlingen av klockor utvecklas hos medlemmar. Hoppas att den manliga förkylningen snart släpper för dig och att din "nya" klocka landar hos dig imorgon. ;)
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Verkligen kul att följa resan genom året.
Man har sett lösrykta bitar men nu ser man hela bilden. Känns som att lära känna dig. :)
 
Topp