• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Samlingstråd för Årskrönikor 2013

jabla

Sarlacc
Då får väl jag sätta lågvattengränsen.
En in och en ut.

Fyndade en Swiza bordsväckare med 8-dagarsverk på loppis.

SWIZA8.jpg


Och sålde min Constellation.

Constellation.jpg


Så nu är jag en OOG (one Omega guy).
 

Wi

NLA
2-Faktor
Kul grej..Varför inte =)

Året började med sug efter en ordentlig beater, som faktiskt skulle användas som beater...
Hittade då denna på ebay för mindre än 1k. Eta-quartz, svart pvd, skruvad krona och boettlock. Har klarat försvarsmakten och dyk på 10m.
Wqy4lUU.jpg

h1j5PwD.jpg



Var samma månad sugen på lite mer ordentliga grejer..Denna ramlade in!
SJPffgh.jpg

ieBhXav.jpg


Var riktigt nöjd med POn och hade egentligen inget riktigt sug på något nytt, men sen dök Martinhook upp och fick mig på andra tankar..En Tag Heuer Grand Carrera införskaffades. En riktigt ordentlig pjäs! Stor som fan dock..
DE0CazK.jpg

sgKlrnv.jpg


Drog till Rom med tjejen. Många urhandlare lockade och en lyckades lite mer..En dateust 1601 köptes.
4IN9MnV.jpg

Ayi27RF.jpg


Tröttnade på GCns storlek och Rolexspöket hade tagit över..En exp2a köptes trots att jag egentligen ville ha en gmt-master eller sub. Är dock riktigt nöjd med denna och det blir nog inte fler klockor i år. Men visst har jag planer till nästa! Speedy, gmt-master, 1803 eller 5513? vem vet..inte jag =)
uGMAgLz.jpg

wSUoGZK.jpg


God Jul folket =)
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Skitkul att läsa de här resuméerna! Håller dock med Seikoman87, kan avvara mycket för att få ihop till en drömklocka, men snus? Nää! :happyhappy:
Det fanns flera anledningar till att sluta och spara pengar var en av dem. 6månader snart och det är 9000kr som kunnat läggas på annat. Men visst....man tänker på snus rätt ofta. Helt sjukt.

Kul läsning :)

Så subben finns kvar om jag förstod allt rätt?
Subben och zenithen är kvar, de är keepers.
 

ErikGBG

Audemars
Började året med en 168000 Sub. Det tillkom sedan en 5513 och 168000 fick gå.

Hittade sedan en 1675 jag tvunget skulle ha och det blev en sådan. Sen kom sommaren och suget på vit tavla var stort! En 16520 köptes och jag var fan nöjd med samlingen..... Sen var jag tvungen att maila om en 1680 röd som var för fin för mitt eget bästa. Tyvärr fanns den kvar så den köptes :(
Daytonan jag var så jävla nöjd med fick gå och pga den nya subben fick även min 5513 gå...
Så nu sitter man här med en 1675 och en 1680 och har sånt sug efter nytt!
Lite bilder..

5B3ENoP.jpg







 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Jag är faktist nöjd med mitt klockår. Året började med att jag ville ha mer en "ren beater" så efter lite funderande och övervägande blev det en Orient Mako XL CEM75002D

AbjlYNb.jpg


Helt klart en riktigt fin klocka för priset, och använt den har jag faktiskt gjort..:)

Sen i takt med en långsamt expanderande (liten samling :)) av automatiska ur så behövs ju en fin förvaring/winder med plats för flera klockor, och med nyfikna ungar går det inte att låta ens klockor ligga synliga.

tcgkVV4.jpg


Sen sista halvan av 2013 blev jag sugen på att testa vintage, sen hade ju jag ett bra tag varit sugen på att köpa en Grand Seiko, så både vintage och Grand Seiko alltså med andra ord.... - lösningen på det var tämligen enkelt, - det jag skulle satsa på var en vintage Grand Seiko såklart! :D

För att underlätta ett inköp av en vintage Grand Seiko blev försäljning aktuellt, mina två första Seikos, - Seiko Premier Kinetic och Automatic.

upDdxVq.jpg

eAPyUoR.jpg


Så försäljningarna av de två Seikosen gjorde att Grand Seiko- köpet kunde genomföras tidigare än jag trodde.

Så en Grand Seiko 61GS från 1968 med nytt krodilstrap och ett GS-spänne fick bli avslutningen för i år...:)

PTagUsF.jpg
 
Topp