• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SAMMANSTÄLLNING: Klockköp Januari 2014

Daddyeo

Omega
20140111_141600_3_zpsaf1e9692.jpg


samt

20140123_151509_5_zps8d9a4d6d.jpg
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Med inspiration utav fjolårets tråd (http://www.klocksnack.se/threads/januari-2013-alla-köpte-klocka-anmäl-ditt-köp-här.3196/) så tänkte jag att det kunde vara kul och se ifall vi kommer upp i samma mängd detta år. Hittills tycker jag det har varit många nya klockor under 2014.

Fyll på i tråden så gör vi en sammanställning i slutet utav månaden, om ni slänger med en bild så är det alltid trevligt! :)

Jag börjar: IWC Portuguese Automatic ref 5001

oC6LNdw.jpg
Glöm inte att det ankommer på dig som TS att sammanställa alla inköp i ditt första inlägg. Jobba!

Trodde jag hade haft min 16613 längre än ett år. Tydligen inte :)
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Klarar verkligen inte av mörkblått o svart - vill så gärna men, nej...

Gillade det som sagt inte först heller. Kika på den då och då. Kanske börjar du gilla den som jag efter ett tag. Coke, Pepsi och svart ligger dock före ändå. Men blått/svart är inte fult för det. Snarare att de andra är galet snygga!
 

Totte

Panerai
På uppmaning av vårt skånska klockorakel Omen, kommer här en sista minuten recap av årets första horologiska månad. Intensivt var ordet.
Exp1_5.jpg

Efter långtidsjakt landad min 14270 i början på månaden.
DD_6.jpg

Några dagar senare hade alla delar till min Day-Date-Facelift kommit! Ett projekt som drog i gång i november föll på plats. Jag vet det är inte en ny klocka, men "let me tell you" det KÄNNS som en helt ny klocka! Så nöjd :)
BAS_7.jpg

Så i månadens sista skällande stund flög denna nätta titanfågel in genom mitt fönster.
Blir till att gå i ide under februari.
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
På uppmaning av vårt skånska klockorakel Omen, kommer här en sista minuten recap av årets första horologiska månad. Intensivt var ordet.
Exp1_5.jpg

Efter långtidsjakt landad min 14270 i början på månaden.
DD_6.jpg

Några dagar senare hade alla delar till min Day-Date-Facelift kommit! Ett projekt som drog i gång i november föll på plats. Jag vet det är inte en ny klocka, men "let me tell you" det KÄNNS som en helt ny klocka! Så nöjd :)
BAS_7.jpg

Så i månadens sista skällande stund flög denna nätta titanfågel in genom mitt fönster.
Blir till att gå i ide i under februari.
Underbar månad, ingen dålig slutspurt:)
 
Topp