• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Samsungs "klocka" - Galaxy Gear

Donkii

Boushh
2-Faktor
Kan själv se användningsområdet för den och skulle mycket väl kunna ha en sådan då det i många situationer skulle underlätta i mitt jobb. Men den är ju inte särskilt snygg och använder jag den så har kan jag ju inte ha någon annan klocka på mig.

Btw, batteritiden lär ju vara sån att man måste ladda den åtminstone varannan dag.. KUUUL! not.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Apple ryktas komma med iWatch lite senare - frågan är om denna Samsung är framstressad för att lanseras före Apples.
 

Magnus

Omega
Den väckte definitivt mitt habegär nu på morgonen. Dock kanske inte klock-habegäret så mycket...utan mer den tekniska lösningen :)
 

hxw

Omega
Rent designmessig minner den meg litt vel mye om Marine Chronometer fra Omega:
60332d1188163636-omega-marine-chronometer-question-imgp1422.jpg
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Apple har ju fått panik i och med denna klocka, så frågan är om inte denna kommer att stressa äpplet att släppa något så dåligt som sina senaste skapelser inom den mobila sektionen.
 

hxw

Omega
Apple har ju fått panik i och med denna klocka, så frågan är om inte denna kommer att stressa äpplet att släppa något så dåligt som sina senaste skapelser inom den mobila sektionen.
Tviler ganske sterkt på at Apple skjelver i buksene av dette gitt.. Jeg lurer også på hva som er dårlig med de siste telefonene og nettbrettene Apple har sluppet, men det er en diskusjon for en annen tråd.. :)

On topic: Personlig er jeg ikke solgt på buzzen rundt "smartklokker". Det kommer nok til å bli bedre iløpet av de neste årene, men inntil disse smartklokkene ER en smarttelefon - og ikke en middelmådig forlengelse av smarttelefonen min, klarer jeg meg fint uten. :)
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Vad är det som är dåligt med "sina senaste skapelser inom den mobila sektionen" menar du?

Apple ligger efter när det kommer till funktioner, inovation, teknik när det gäller sina mobiltelefoner. Dem är omsprungna x2 av sin största konkurrent Samsung, bara att jämföra 5an med S4 så ser du tydligt där hur långt före dem ligger i tekniken. Telefonen iPhone har knappt utvecklats något de senaste 5åren, man har bytt kamera, processor osv men inget nytt har kommit ut av det.

Sen att Apple sjunker såpass lågt att man bedriver patentstrider i många delar av världen för att försöka hindra sina konkurrenter från att saluföra sina produkter, det har visat sig att dem inte haft fog för sina strider och således förlöjligar man sig själva.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Rent designmessig minner den meg litt vel mye om Marine Chronometer fra Omega:
60332d1188163636-omega-marine-chronometer-question-imgp1422.jpg

Var det fredag eftermiddag hos Omega när de skulle designa marine chronometer?

"Äh va fan, lägg skissen på Seamastern i kopiatorn och förstora allt 20% så är det klart - låt oss gå ut och dricka öl & jaga kjoltyg i stället"
 
  • Like
Reactions: hxw

alexndr

Rolex
2-Faktor
Apple ligger efter när det kommer till funktioner, inovation, teknik när det gäller sina mobiltelefoner. Dem är omsprungna x2 av sin största konkurrent Samsung, bara att jämföra 5an med S4 så ser du tydligt där hur långt före dem ligger i tekniken. Telefonen iPhone har knappt utvecklats något de senaste 5åren, man har bytt kamera, processor osv men inget nytt har kommit ut av det.

Sen att Apple sjunker såpass lågt att man bedriver patentstrider i många delar av världen för att försöka hindra sina konkurrenter från att saluföra sina produkter, det har visat sig att dem inte haft fog för sina strider och således förlöjligar man sig själva.

Med risk för att tråden spårar ur till något annat än vad som var tänkt..

Jag håller med om att Apple varit ganska ickeinovativa de senaste åren och blivit ifattsprungna, men inte ifrånsprugna. Skillnaderna mellan 5 och S4 ser jag mer som smaksaker. Att hävda att iPhone 5 skulle vara en dålig telefon känns dock helt felaktigt..

Gällande patentstrider så är väl Apple ingalunda unika. Alla stora företag slåss ju med varandra på de sätt de kan i dagens extremt vinstorienterade samhälle.
 

Nexus

Panerai
Jag tror på "smartklockor" som idé, men Samsungs bidrag kändes ganska intetsägande. Storleken är någon sorts oanvändbart mellanting, den är låst till specifika telefoner och strapet ser ut som skit. Allt detta till ett hopplöst pris.
Men lyckas Google få fram någon Nexus-variant så kan det nog bli ett köp av.
 
Topp