• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Samurai vs turtle kvalité?

Jockinho

Pandion
2-Faktor
efter lanseringen av crafter blues gummi till samurai har suget vuxit rejält senaste dagarna. Nu till den grad att det nog blir en samurai eller seiko turtle Padi till vår/sommar...

Jag har tidigare ägt ett par turtle (srp775/srp773) och kvaliten på dem var bra, eller väldigt bra när de var perfekta som 773:an var. List- och begagnatpriserna på de båda modellerna verkar ligga nära varandra. Är de jämbördiga kvalitetsmässigt? Några andra synpunkter, negativa som positiva?
01A43ADC-000A-4609-A69D-3C3707875C17.jpeg

63F778AB-B392-4FD5-85BB-86D2077B12F3.jpeg

(Har dissat alla padisläpp efter första, men denna var ju bra. Fint med svart tavla...)
ECCA1FF2-61C9-4ED6-9DBD-B4A3ACE7816A.jpeg

Tack på förhand :)

Utöver tavla och vridning, m.m. som inte sitter centrerat har jag hört att kronan inte alltid centrerar mellan guards:en. På de exemplar jag sett hos återförsäljare i Gbg bekräftas detta.

Utöver tavla och vridning, m.m. som inte sitter centrerat har jag hört att kronan inte alltid centrerar mellan guards:en. På de exemplar jag sett hos återförsäljare i Gbg bekräftas detta.

Hmm låter ju som samma dilemman som med turtle, blir nog begagnat isf så en kan kolla detta innan. Tack!

Kolla SurTrattens bild ovan. Tavlan och sekundindexeringen är helt off. Skärpning Seiko!
Ser betydligt värre ut på bild än IRL, men du har rätt i att det inte är helt hundra.
Det som stört mig mest är dock att datum inte centreras i rutan, och att jag saknar ram runtom. Men som @yonsson säger - man ska inte vara för petig i den här prisklassen ;)

Tillbaka
Topp