• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sand i vridringen?

Camo00

Patek
Efter två veckors semester på stranden och i sandlådan har jag nu upptäckt att varenda klocka med vridring knastrar och skrapar riktigt illa när man snurrar ringen. :)
Har tvättat alla uren i rikligt med vatten men det hjälper inget alls...

Känner Ni igen det här? Hur gör Ni? Undviker Ni att använda Era dyra klockor på stranden? Lossar Ni ringen i augusti och gör rent? Eller får tool-klockorna rassla och gnissla??

20130725_191907_zpsd239a1b5.jpg
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Efter två veckors semester på stranden och i sandlådan har jag nu upptäckt att varenda klocka med vridring knastrar och skrapar riktigt illa när man snurrar ringen. :)
Har tvättat alla uren i rikligt med vatten men det hjälper inget alls...

Känner Ni igen det här? Hur gör Ni? Undviker Ni att använda Era dyra klockor på stranden? Lossar Ni ringen i augusti och gör rent? Eller får tool-klockorna rassla och gnissla??

20130725_191907_zpsd239a1b5.jpg

Använder inte klockor med vridring i sand då detta alltid händer.
 

Grön

Omega
2-Faktor
Min erfarenhet av vridring är begränsad till Fortis B-42 Marinmaster. men jag har aldrig haft problem med grus i maskineriet. Detta trots flitig användning som beater och kompanjon till stranden inklusive att grävas ned av barn och bygga XL-sandslott en masse.
 

fredtiger

Cartier
Känns lite märkligt att undvika sandstränder med just badklockor som submariner mfl. Visst, finare vintageklockor bör väl få vila hemma men i övrigt måste de väl tåla lite sand? Låter dock inget kul varför mina egna badklockor fått vila under stranddagarna denna sommar...
 

jabla

Sarlacc
Rolex är ju världens lättaste att ta av bezeln på och göra rent, vet inte hur det är med övriga fabrikat.
 

nifag

Cartier
Äsch, en klocka är till för att användas. Vrid lite under vatten så löser det sig efter ett tag.
 
Topp