• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Sandoz midsize vintagedykare [En sista desperat prissänkning]

Freddie L

Panerai
Hallå i stugan! Några få bumpar till, sen får jag lägga den i reparationshögen.

Nu lägger jag ut min charmiga Sandoz-dykare. En ut - en in, är det som gäller nu. Och det är många som knackar på och vill in...
Köpte klockan här på KS av McGyver som servat den 2013 (tror jag), finns med i renoveringstråden här: https://klocksnack.se/threads/70-80-talsshopping-på-nätet.3936/page-5 Klockan har inte använts sista halvåret så jag vågar inte säga något om gångavvikelse, men den tickar igång fint när man skakar den. När jag använde den så kan jag inte minnas att den gick dåligt. Nu har det dock dykt upp ett problem, quick-seten är paj, kronan snurrar fritt i yttersta läget... Datum växlar annars mjukt mellan ca kl 23-24.
Jag tycker att det är en lyckad renovering, riktigt snygg klocka med måttlig patina. Absolut inte en mögel-dykare.

Swiss-made dykare med automatiskt FHF 90-5 verk.
Mäter 36,5mm utan krona, 11,4mm tjock.
Bandbredd 19mm.
Märkt 20ATM på boetten, det behöver ju förstås verifieras med en provtryckning...
Tvättad tavla med ny lume, ny lume på minut och timme, lite patina på den röda sekunden.
Snygg rally-bezel i två toner av grått och stål, lumeplupp finnes. Lagom slitet. Glider lagom hårt utan klick.
Kronan är omärkt, ingen aning om den kan vara original.
Kommer med ett svart rally-läder i nära nyskick. Vita sömmar.

Säljes som renoveringsobjekt, priset därefter. Förtydligande: Klockan går som den ska, men för att ändra datum får man snurra timvisaren 24h. Jag gissar att det är en enkel fix med quick-seten, fast vem vill EGENTLIGEN ha sådana nymodigheter i en klocka... ;-)
IMG_2975.JPG
IMG_2965.JPG
IMG_2970.JPG
IMG_2972.JPG


Pris: 800:- 700:- 600:- inkl frakt i Postens gröna. Gärna Swish.
Retur efter överenskommelse innan affär.
F2F vore trevligt i Östergötland, bjuder på kaffe och kaka.

Tack KS för annonsplatsen!
 
Senast ändrad:
Topp