• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sandvik skolplansch

falten

Cartier
Lite roligt fynd från en marknad nu i sommar, som bygger på studier från Sandvik, kul med tanke på deras relation till rolex bl.a. Samt att man har släkt i Sandviken !

image.jpg
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Det du ser är bl a början på den s k Bessermetoden (sätt att gjuta järn). Är därifrån, har familjen kvar där. Men inte jag.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Grym! Kul fynd! Den där är jag styggt avundsjuk på, skulle passa perfekt på mitt kontor!

image.jpg


Och boetten på bilden är smält, tyvärr inte på samma sätt som på planschen, ungefär 500 meter härifrån.

Kanske måste fota en 'Konverter' från planschen på vägen hem i eftermiddag också! :)
 

falten

Cartier
Grym! Kul fynd! Den där är jag styggt avundsjuk på, skulle passa perfekt på mitt kontor!

image.jpg


Och boetten på bilden är smält, tyvärr inte på samma sätt som på planschen, ungefär 500 meter härifrån.

Kanske måste fota en 'Konverter' från planschen på vägen hem i eftermiddag också! :)

Ah roligt! Gör så!
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Ah roligt! Gör så!

Här är mackapären som syns i mitten på skolplanschen i verklig storlek. Det var den som la grunden till allt som syns i bakgrunden.

image.jpg


Och därinne till höger utanför bild så smältes stålet till iaf alla äldre Rolex- och Tudorboetter.

Sitter du på Mossvägen?

Efter några flyttar både utanför och innanför staketet så är jag tillbaka på 'Hilton'. Helt riktigt.

Sandbacka Park & Kungsbron.
GTG?

Dom släpper inte in mig på Kungsbron men är du på Sandbacka någon gång så absolut!

Det finns några KSare till på firman så en kväll eller åtminstone en lunch vore jäkligt kul att styra upp!
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Här är mackapären som syns i mitten på skolplanschen i verklig storlek. Det var den som la grunden till allt som syns i bakgrunden.

image.jpg


Och därinne till höger utanför bild så smältes stålet till iaf alla äldre Rolex- och Tudorboetter.



Efter några flyttar både utanför och innanför staketet så är jag tillbaka på 'Hilton'. Helt riktigt.
Är du på Coromant?


Dom släpper inte in mig på Kungsbron men är du på Sandbacka någon gång så absolut!

Det finns några KSare till på firman så en kväll eller åtminstone en lunch vore jäkligt kul att styra upp!
 
Vänta nu krämbulle och DanielR ingen av er jobbar ju på "rätt" del av Sandvik om vi nu pratar ståltillverkning ;)

Postade denna i en annan tråd tidigare, bild är från visningsrummet till stålverket. Rolexboett, men ser ut som en blå vridring. Kan det vara en Tudor sub eller bara en synvilla?
image.jpg




Jag tycker det låter grymt med lite kläm och känn i Sandviken, det finns ju som sagt ett par klockor på området.
 

falten

Cartier
Här är mackapären som syns i mitten på skolplanschen i verklig storlek. Det var den som la grunden till allt som syns i bakgrunden.

image.jpg



Och därinne till höger utanför bild så smältes stålet till iaf alla äldre Rolex- och Tudorboetter.



Efter några flyttar både utanför och innanför staketet så är jag tillbaka på 'Hilton'. Helt riktigt.



Dom släpper inte in mig på Kungsbron men är du på Sandbacka någon gång så absolut!

Det finns några KSare till på firman så en kväll eller åtminstone en lunch vore jäkligt kul att styra upp!

Kul att du tog dig tid! Du har ingen aning när Sandvik började leverera till rolex? Min plansch är från 1947
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor

Det är lite krångligare med 'ägarstrukturen' nu för tiden, men för en oinvigd så ja, jag jobbar på Coromant, för en invigd, nej jag jobbar på Machining Solutions. Jobbar bla. mot brandet Coromant, men även mot andra brand vi äger.

Kul att du tog dig tid! Du har ingen aning när Sandvik började leverera till rolex? Min plansch är från 1947



Det har debatterats lite om det där i andra trådar på KS men jag har inget bra svar. Jag ska försöka göra lite hobby-research i ämnet!
 

falten

Cartier
Det är lite krångligare med 'ägarstrukturen' nu för tiden, men för en oinvigd så ja, jag jobbar på Coromant, för en invigd, nej jag jobbar på Machining Solutions. Jobbar bla. mot brandet Coromant, men även mot andra brand vi äger.





Det har debatterats lite om det där i andra trådar på KS men jag har inget bra svar. Jag ska försöka göra lite hobby-research i ämnet!

Kul! Väntar med spänning :)
 
Topp