• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🏔 Alpinist-trĂ„den

Vortex

Breitling
Det Ă€nnu trĂ„kigare med SPB121J1 Ă€r att den har glasbaksida och dĂ€rmed inga alper, och att den egentligen inte ens heter Alpinist. Seiko valde att inte döpa den alls utan bara smĂ€cka pĂ„ Prospex—loggan. Det hade ju kunnat göra och samtidigt lĂ„ta den behĂ„lla Alpinistnamnet.

Urverket Àr bÀttre, och Àven bandet, men i övrigt Àr det flera smÄ försÀmringar som jag tycker stör med just den gröna varianten.
Glasbaksidan uppskattar jag helt klart, prospexloggan hade jag dÀremot helt klart vara utan och eftersom att det Àr den jag potentiellt skulle se betydligt oftare Àn baksidan sÄ lutar jag nog faktiskt mer mot en sarb.

Tack för input! :happyhappy:
 

Nicke75

Patek
2-Faktor
God Jul pÄ er.
5C58A2BB-D0BD-4E61-8A44-EFAA650D4566.jpeg
 

B Wooster

Panerai
2-Faktor

Velar rĂ€tt mycket om att sĂ€lja min men Ă€ndĂ„.. 😉

/B
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor

Velar rĂ€tt mycket om att sĂ€lja min men Ă€ndĂ„.. 😉

/B
Haha. Jag ska nog inte ha en alpinist. :)
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
VÀldigt bra! Maffiga, solida, bekvÀma, lÀttjusterade och lÀttmonterade. Kommer alltid med deras egna för modellen framtagna bandstift.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Vart köpte du din? Jag funderar pÄ att köpa frÄn kockmagasinet för att slippa tullen. För jag gissar pÄ att de Àr baserade i USA?
Hong Kong, faktiskt. Tillverkaren heter egentligen Taikonaut, men sÀljs via USA-baserade StrapCode under varumÀrket Miltat. Köper du dÀrifrÄn frÄn du lÀnken i en fin StrapCode-pÄse. Annars stÄr det bara Miltat, eller inget (pÄ pÄsen).

Jag har köpt frÄn StrapCode en gÄng, annars frÄn Amazon (.com, .co.uk och .se) eller Klockmagasinet. Det Àr klart bÀst att köpa inifrÄn EU, sÄ antingen Klockmaggan, Amazon.se (och .co.uk nÀr frihandelsavtalet Àr klart).
 

Defreud

Panerai
2-Faktor
Hong Kong, faktiskt. Tillverkaren heter egentligen Taikonaut, men sÀljs via USA-baserade StrapCode under varumÀrket Miltat. Köper du dÀrifrÄn frÄn du lÀnken i en fin StrapCode-pÄse. Annars stÄr det bara Miltat, eller inget (pÄ pÄsen).

Jag har köpt frÄn StrapCode en gÄng, annars frÄn Amazon (.com, .co.uk och .se) eller Klockmagasinet. Det Àr klart bÀst att köpa inifrÄn EU, sÄ antingen Klockmaggan, Amazon.se (och .co.uk nÀr frihandelsavtalet Àr klart).
DÄ kör jag klockmagasinet. Det verkade rÀtt tomt pÄ Amazon. Tack för info!
 
Brevdelen Àr en parafras pÄ de dramatiserade tittarbreven till SVT-ungdomsprogrammet Bullen, dÀr tonÄringar skickade in frÄgor om relationer, som spelades upp som filmer i programmet. De inleddes alltid med ett meddelande om att det inte var personen i filmen som skrivit brevet. ;)

Programmet gick 1987-2000 och hade under de första Ären Martin Timell som programledare, det var sÄ den numera skandalomsusade och i metoo avslöjade tv-profilen blev kÀnd. Bullen var nÄgot av en institution för alla som vÀxte upp i Sverige under Ären det sÀndes. Möjligt att referensen börjar bli lite gammal nu.
Den referensen blir bara bÀttre med Ären som sÄ mÄnga andra. Jag tvivlar pÄ att nÄgon minns 1800 frös ihjÀl heller.
 
Topp