• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🏔 Alpinist-trĂ„den

LeManiac

Panerai
2-Faktor
En sista Alpinist-hyllning för Äret! Tack min gröne vÀn!
IMG_20201231_172552_793-01-02.jpeg
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Du vet att du bör behÄlla alpinisten @Remofflan :)!
Det Àr en stÀndig kamp mellan att ha ett fÄtal dyrare riktigt fina pjÀser, eller (som nu) flertalet mer prisvÀrda, som ocksÄ Àr fina. ;)

Jag menar att jag vill att klockorna anvÀnds och 3-5 st vore optimalt för det, kÀnner jag.

Jag slits dagligen mellan detta och det Àr inte bra. Jag vill komma fram till nÄgot för att kunna fÄ frid i sjÀlen.
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Det Àr en stÀndig kamp mellan att ha ett fÄtal dyrare riktigt fina pjÀser, eller (som nu) flertalet mer prisvÀrda, som ocksÄ Àr fina. ;)

Jag menar att jag vill att klockorna anvÀnds och 3-5 st vore optimalt för det, kÀnner jag.

Jag slits dagligen mellan detta och det Àr inte bra. Jag vill komma fram till nÄgot för att kunna fÄ frid i sjÀlen.

KĂ€nner igen mig. Nu tĂ€nker jag att runt 9 kunde vara optimalt. SĂ„ roterar man fyra mĂ„n-tors och har en helgklocka och sedan tar man nĂ€sta gĂ€ng. Fullt normalt beteende förresten 😂
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
KĂ€nner igen mig. Nu tĂ€nker jag att runt 9 kunde vara optimalt. SĂ„ roterar man fyra mĂ„n-tors och har en helgklocka och sedan tar man nĂ€sta gĂ€ng. Fullt normalt beteende förresten 😂
Jag har 12 st i primÀra klocklÄdan, sen tvÄ i monter och nÄgra specialare i sina fodral/askar (inget av vÀrde).
 

Defreud

Panerai
2-Faktor
Vilka pjĂ€ser tittar du pĂ„ dĂ„ :)? Finns ju tyvĂ€rr allt för mycket att vĂ€lja emellan 😅
Ja det Ă€r tyvĂ€rr sĂ„, det Ă€r en ny klocka man Ă€r sugen pĂ„ varje vecka. Men nĂ„gon Oris Aquis eller Diver 65 skulle vara nĂ„got kĂ€nner jag 🙂
Kanske Ă€ven en Yema Superman. Är nog ute efter en diver. 😅
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Ja det Ă€r tyvĂ€rr sĂ„, det Ă€r en ny klocka man Ă€r sugen pĂ„ varje vecka. Men nĂ„gon Oris Aquis eller Diver 65 skulle vara nĂ„got kĂ€nner jag 🙂
Kanske Ă€ven en Yema Superman. Är nog ute efter en diver. 😅

Alla dom Àr ju klart intressanta! Du blir sÀkert nöjd oavsett vilken av dom du vÀljer :)
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Det tror jag med, men första steget Àr att fylla pÄ klockkontot för att ha rÄd. DÄ har man ju lite tid att tÀnka iaf.
Sen Ă€r jag sĂ„pass nöjd med det jag har nu att jag inte mĂ„ste stressa 🙂

Det Ă€r riktigt bra! Är ju inte heller nĂ„gra ovanliga modeller sĂ„ du kan ju hĂ„lla utkik efter bra erbjudanden och slĂ„ till nĂ€r du hittar rĂ€tt exemplar för rĂ€tt pris :)
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Miltat heter den men kanske Àr Strapcodes?
Den passar dom nya.
Kan vara förvirrande, men det Àr samma. Taikonaut i Hong Kong heter företaget som tillverkar lÀnkarna under varumÀrket Miltat, som huvudsakligen sÀljs genom företagsnamnet StrapCode. :)

Amerikansk sida, men skickas alltid frÄn Taikonaut i Hong Kong ÀndÄ. Köper man t ex frÄn Klockmagasinet stÄr det bara Miltat och inte StrapCode.
 

Jonvafan

Omega
Det Àr en stÀndig kamp mellan att ha ett fÄtal dyrare riktigt fina pjÀser, eller (som nu) flertalet mer prisvÀrda, som ocksÄ Àr fina. ;)

Jag menar att jag vill att klockorna anvÀnds och 3-5 st vore optimalt för det, kÀnner jag.

Jag slits dagligen mellan detta och det Àr inte bra. Jag vill komma fram till nÄgot för att kunna fÄ frid i sjÀlen.
Det kan vÀl finnas en poÀng i att ha lite spridning Àven i prisklasserna om man ska försöka se logiskt. Annars kanske den bÀsta taktiken Àr att ha det man tycker om oavsett vad det Àr. Det Àr inte alltid logiskt vad man fastnar för, se bara pÄ Alpinisten med sina konstiga dubbla kronor och den dÀr sabla kompassringen som vandrar runt pÄ mÄfÄ ;)
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Det kan vÀl finnas en poÀng i att ha lite spridning Àven i prisklasserna om man ska försöka se logiskt. Annars kanske den bÀsta taktiken Àr att ha det man tycker om oavsett vad det Àr. Det Àr inte alltid logiskt vad man fastnar för, se bara pÄ Alpinisten med sina konstiga dubbla kronor och den dÀr sabla kompassringen som vandrar runt pÄ mÄfÄ ;)
Det Àr kompassringens oförmÄga att blifwa i den position vari jag placerat den som fÄr mig att vilja sÀlja. Trots att mitt nuvarande exemplar Àr 95-98 % centrerat!
 
Topp