• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🏔 Alpinist-trĂ„den

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Fick mitt Jubilee frĂ„n miltat idag, vet inte om jag tycker att det Ă€r för tjockt. Kanske lika bra att prova det đŸ€”
20210108_225439.jpg
Jag har haft den enfÀrgade till mina SARB033 fyra gÄnger. Alltid gillat det tidigare, men nu senast blev jag ocksÄ osÀker skickade jag ocksÄ i retur (till Klockmagasinet), helt inplastat (fÄr man öppna och montera det?).
Jag fick ge 1700 hos klockmagasinet.se, dock sĂ„ gillade jag inte lĂ€nkarnas form mot boetten, sĂ„ det fĂ„r nog bli en retur. Jag Ă€r extremt krĂ€sen med sĂ„dant, speciellt i den prisklassen 😅
Min icke two-tone till SARB033 gick pÄ 1.500, ocksÄ lite dyrt egentligen.
 

MĂ„berg

Panerai
Oj, det var saftigare Àn jag trodde! Har inte hÀngt med i prisutvecklingen pÄ Alpinisten sen jag köpte min men 1700 var lika mycket som jag gav för hela min klocka i "full set" hÀr pÄ forumet för typ 4 Är sen :eek:
Men snyggt var det bÄde i TT och vanlig. Men som ni sÀger Àr det ju surt om passformen inte Àr hundra för de pengarna!
 

Defreud

Panerai
2-Faktor
Jag har haft den enfÀrgade till mina SARB033 fyra gÄnger. Alltid gillat det tidigare, men nu senast blev jag ocksÄ osÀker skickade jag ocksÄ i retur (till Klockmagasinet), helt inplastat (fÄr man öppna och montera det?).

Min icke two-tone till SARB033 gick pÄ 1.500, ocksÄ lite dyrt egentligen.
Jag vet inte riktigt, jag tĂ€nkte försöka med en frĂ€ckis 😬
Ja, nÀr man kan fÄ bra kvalitet pÄ andra stÀllen. Jag Àr nog mer för OysterlÀnk.
 

Defreud

Panerai
2-Faktor
Oj, det var saftigare Àn jag trodde! Har inte hÀngt med i prisutvecklingen pÄ Alpinisten sen jag köpte min men 1700 var lika mycket som jag gav för hela min klocka i "full set" hÀr pÄ forumet för typ 4 Är sen :eek:
Men snyggt var det bÄde i tre och vanlig. Men som ni sÀger Àr det ju surt om passformen inte Àr hundra för de pengarna!
Det var sjukt billigt! Jag fick ge runt 5500 för min nĂ€r jag köpte den i somras. BĂ€sta impulsköpet jag gjort pĂ„ lĂ€nge, för mig ska den nog sitta pĂ„ lĂ€dret. Eventuellt ett gummiarmband pĂ„ sommaren 🙂
 
Jag fick ge 1700 hos klockmagasinet.se, dock sĂ„ gillade jag inte lĂ€nkarnas form mot boetten, sĂ„ det fĂ„r nog bli en retur. Jag Ă€r extremt krĂ€sen med sĂ„dant, speciellt i den prisklassen 😅
Ja miltat Àr inte gratis. Jag har Àgt tvÄ lÀnkar jubilee frÄn dem, fina robusta saker. Jag tror de tom att de hade kunnat höja sina priser för det Àr ofta slut.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Varit sĂ„ sugen pĂ„ en Omega smp i mĂ„nga Ă„r sĂ„ behöver lite kaptital,tĂ€nkte införskaffa en sĂ„ jag kan slĂ€ppa den 😂
Bra tÀnkt! :)

Dök upp en klocka jag sjÀlv suktat efter nu nÀr jag redan har fler klockor Àn jag satt som maxgrÀns. FÄr se om jag sÀljer av eller struntar i det och avvaktar.

Vilken generation/utseende tÀnkte du?
 

Nicke75

Patek
2-Faktor
Bra tÀnkt! :)

Dök upp en klocka jag sjÀlv suktat efter nu nÀr jag redan har fler klockor Àn jag satt som maxgrÀns. FÄr se om jag sÀljer av eller struntar i det och avvaktar.

Vilken generation/utseende tÀnkte du?
Det blir ofta sÄ,först va jag inne pÄ Àldre gen men nu lutar det Ät senare med vÄgor.
SlÀta tavlan Àr dock vÀldigt clean.
 

M1cke

Omega
2-Faktor
Enligt ryktet ska ett par nya alpinister slÀppas. Bla en guldig.
C3F72D8F-7A4D-4211-A0F0-FD21C728D720.jpeg

Ser det inte lite skumt ut med ett jÀmnt modellnummer pÄ den guldiga? Jag kan inte dra mig till minnes nÄgra jÀmna modellnummer tidigare i Seikos nuvarande namnstandard.

Eller Àr jag ute och cyklar? (Nu kommer det vÀl en fullkomlig anstormning av jÀmna modellnummer. :) )
 

Defreud

Panerai
2-Faktor
Ser det inte lite skumt ut med ett jÀmnt modellnummer pÄ den guldiga? Jag kan inte dra mig till minnes nÄgra jÀmna modellnummer tidigare i Seikos nuvarande namnstandard.

Eller Àr jag ute och cyklar? (Nu kommer det vÀl en fullkomlig anstormning av jÀmna modellnummer. :) )
Det finns en del om man letar 🙂
Men övervÀgande ojÀmna.
 

lulemarcus

Panerai
Gillar nÀstan allt pÄ alpinisten, men har svÄrt för timvisaren. Jag Àr inget Mercedes fan till att börja med, men den som sitter pÄ alpinsten Àr jag Ànnu mer skeptisk till. Finns det nÄgon pÄ forumet som moddat en alpinist till att anvÀnda visare frÄn nÄgon annan seiko klocka?
 

Defreud

Panerai
2-Faktor
Gillar nÀstan allt pÄ alpinisten, men har svÄrt för timvisaren. Jag Àr inget Mercedes fan till att börja med, men den som sitter pÄ alpinsten Àr jag Ànnu mer skeptisk till. Finns det nÄgon pÄ forumet som moddat en alpinist till att anvÀnda visare frÄn nÄgon annan seiko klocka?
De kallas katedralhÀnder, tycker de har nÄgon viss charm.
Bra frĂ„ga, har inte grĂ€vt sĂ„ djupt. Men det borde ju finnas en del pĂ„ google 🙂
 
Topp