• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🏔 Alpinist-trĂ„den

hooods

Panerai
2-Faktor
Fanns pÄ Urkompaniet för ca 5 nÀr jag kollade för nÄgra dagar sedan. PÄ t ex ebay finns den för ca 3,5 men dÄ tillkommer ju moms och tull med.
FÄr kolla runt lite mer. Hos seyia hade det landat pÄ ca 4100 med moms. StrÀvan Àr vÀl att hamna dÀr nÄgonstans.
 

Feffe

Cartier

PartiSan

Cartier
2-Faktor
Den Àr riktigt fin! Grattis till er bÄda (hooods och feffe)...provade den hÀromdagen men kunde inte riktigt bestÀmma mig pga 38 mm diametern...förresten, har klockan anlÀnt Feffe? FrÄgar bara utifrÄn om man sjÀlv skulle ÀndÄ slÄ till hur lÄng ledtiden Àr frÄn den hÀr handlaren (verkar vara HK-baserat).
 

Feffe

Cartier
Nu Àr den hÀr!!! DÄligt ljus sÄ det blir inga seriösa bilder ikvÀll utan en liten teaser... Första intrycket: originalbandet var det vÀrsta jag hanterat sÄ jag bytte direkt. SjÀlva klockan Àr underbar :D

IMG_20170808_213958_01.jpg
 
Nu Àr den hÀr!!! DÄligt ljus sÄ det blir inga seriösa bilder ikvÀll utan en liten teaser... Första intrycket: originalbandet var det vÀrsta jag hanterat sÄ jag bytte direkt. SjÀlva klockan Àr underbar :D

IMG_20170808_213958_01.jpg

Snyggt! Att originallÀdret ska vara kasst har man ju lÀst om. Lika bra att börja leta efter nytt band Àven om jag inte fÄtt hem sjÀlva klockan Àn.
 

Feffe

Cartier
Snyggt! Att originallÀdret ska vara kasst har man ju lÀst om. Lika bra att börja leta efter nytt band Àven om jag inte fÄtt hem sjÀlva klockan Àn.
Ja, verkligen. Jag Àr glad att jag hade ett pÄ lager :) Mitt Àr för övrigt ett Two Stitch Leather Honey frÄn https://www.twostitchstraps.com vilket jag rekomenderar starkt ifall man har pengar att spendera! Riktigt bekvÀmt och fin kvalité. Blir dessutom snyggare ju mer man anvÀnder det enligt mig.
 

hooods

Panerai
2-Faktor
Har bestÀllt ett sÄdant hÀr:
113838-96c15d918c81438e86a90c370ac284d1.jpeg

Är dock en lĂ€nkkille, det var ju fan att alla strapcodelĂ€nkar Ă€r slut. Blir nog till att jaga en sĂ„dan.
 

Feffe

Cartier
Har bestÀllt ett sÄdant hÀr:
113838-96c15d918c81438e86a90c370ac284d1.jpeg

Är dock en lĂ€nkkille, det var ju fan att alla strapcodelĂ€nkar Ă€r slut. Blir nog till att jaga en sĂ„dan.
Blir nog fint det ocksÄ :) Ja, sjÀlv Àr jag mer av en lÀdersnubbe men en oysterlÀnk skulle inte vara dum att ha som omvÀxling.
 

Danne.l

Rolex
2-Faktor
Ja just det ja, den sÄg jag. Riktigt snygg kombination! Precis min smak :) Kan tycka att mitt band saknar lite av den dÀr rödbruna nyansen ibland..
Tackar! Jag har precis lagt en order pÄ ett bundlÀder i swissammo frÄn @MickeJ , sarben har inte fÄtt den handledstid den förtjÀnar eftersom jag tycker den kÀnns lite för liten, hoppas det biffar upp den lite.
 

hooods

Panerai
2-Faktor
Har bestÀllt ett sÄdant hÀr:
113838-96c15d918c81438e86a90c370ac284d1.jpeg

Är dock en lĂ€nkkille, det var ju fan att alla strapcodelĂ€nkar Ă€r slut. Blir nog till att jaga en sĂ„dan.
Nu har jag fÄtt hem natot. Bara klockan kvar. :) Spontant om nÄgot (testar pÄ speed pro): Dyrt, 300kr. Fin finish pÄ spÀnne och sömmar. Materialet kÀnns som det Àr av hög kvalitet. Dock tycker jag sjÀlva bandet Àr för tunnt och "keepersarna" alldeles för stora. Kan trycka igenom bandet fem gÄnger..
_20170810_183401.JPG
 
Topp