• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🏔 Alpinist-trĂ„den

FOQ

Audemars
Hej, ny pÄ forumet. Fick en knÀpp av inspiration nÀr jag lÀsta denna trÄd och klickade hem en Alpinist. Har drömt om en Alpinist sedan jag fick se den pÄ en kollegas arm. Den gröna fÀrgen Àr hypnotisk :)

FrÄga till er som bestÀll frÄn "gizmo-outlets". Tog det lÄng tid innan de packade och skickade ivÀg paketet?
 

Feffe

Cartier
Hej, ny pÄ forumet. Fick en knÀpp av inspiration nÀr jag lÀsta denna trÄd och klickade hem en Alpinist. Har drömt om en Alpinist sedan jag fick se den pÄ en kollegas arm. Den gröna fÀrgen Àr hypnotisk :)

FrÄga till er som bestÀll frÄn "gizmo-outlets". Tog det lÄng tid innan de packade och skickade ivÀg paketet?
Hm, ja, om jag minns rÀtt sÄ tog det runt 4 dagar för min att skickas efter bestÀllning. Sedan tog det 4 dagar till innan den hade anlÀnt.
 

jurassicjay

Cartier
Gick jag lite för lÄngt hÀr kanske? Det Àr inte ens samma nyans..
Jag kan inte bestÀmma mig för om det Àr lite schysst eller rentav grÀsligt
F63F4A53-96D8-4804-9E0A-C61CCB4EEB04.jpg
 

Peter K

Panerai
2-Faktor
Skulle vilja ha en lÀnk med curvade Àndar. Iofs ser den bra ut som det Àr, men en president lÀnk skulle sitta fint. Vill dock inte lÀgga en tusenlapp eller mer pÄ detta. Vet nÄgon om Geckotas PresidentlÀnk passar, eller om det nÄgon annan no name som passar?
image.jpg
 

Feffe

Cartier
Klickade hem ett brunt Eulit Palma (som jag för övrigt har i blÄtt pÄ min andra Seiko) och möttes av detta efter installation... Vafan! MÄste vara 19mm istÀllet för 20mm..
IMG_20170822_200516.jpg

Edit: Lyckades stretcha det lite sÄ nu Àr det helt okej ut. Kansken Àr kvalitetskontrollen inte top notch, eller brukar det vara sÄ ibland pÄ perlon/NATO och liknande band?
 
Senast Àndrad:

Larsmustasch

Cartier
Hej, ny pÄ forumet. Fick en knÀpp av inspiration nÀr jag lÀsta denna trÄd och klickade hem en Alpinist. Har drömt om en Alpinist sedan jag fick se den pÄ en kollegas arm. Den gröna fÀrgen Àr hypnotisk :)

FrÄga till er som bestÀll frÄn "gizmo-outlets". Tog det lÄng tid innan de packade och skickade ivÀg paketet?

Jag har gjort samma sak, haha. OcksÄ ny. Men ja, tog vÀl runt 3-4 dagar innan de hade skickat den. Den anlÀnder vÀlpaketerad dÀrifrÄn iaf :)
 
DSC_0020.JPG


En alpinist och kommunalt kontorsgolv. LÀngtar till jag fÄr sÀtta den pÄ lÀnk istÀllet, Àven om jag pÄ ett sÀtt gillar den röda tonen i bandet jag har nu. Men aldrig varit ett fan av krokodilmönstrat sÄ det blir bara en tillfÀllig lösning.
 

Larsmustasch

Cartier
Alla dessa fÀrger...

Fick hem ett lÀdernato, men det Àr för tight mellan bandstiften och klockan. Ska fixa ett par böjda stift.
 

Bilagor

  • IMG_5731.JPG
    IMG_5731.JPG
    140.5 KB · Visningar: 36
D

Deleted member 11690

Guest
Kom pÄ att jag mÄste ha en lÀnk till min sarb017. Verkar dessvÀrre inte vara det lÀttaste att fÄ tag pÄ, slut pÄ strapcode, slut pÄ seiya. Om nÄn har en till övers Àr vet nÄn stans man kan fÄ tag pÄ en sÄ blir jag lycklig :) peace!
 

leiden

Rolex
Kom pÄ att jag mÄste ha en lÀnk till min sarb017. Verkar dessvÀrre inte vara det lÀttaste att fÄ tag pÄ, slut pÄ strapcode, slut pÄ seiya. Om nÄn har en till övers Àr vet nÄn stans man kan fÄ tag pÄ en sÄ blir jag lycklig :) peace!
Beror pÄ vilken typ av lÀnk du vill ha. En SarxlÀnk kan du fÄ via From Japan.
IMG_20170820_164321_021.jpg
 
Topp